Mitä tehdä? Parvekkeeni alla on julkinen KÄYMÄLÄ
Muutin syksyllä uuteen kotiin ja olen viihtynyt hyvin, mutta nyt on selvinnyt jotain todella inhottavaa. Asun ensimmäisessä kerroksessa eli parveke on matalalla, ja lähes joka ilta viereisistä baareista ihmiset pissaavat parvekkeeni alle (tämä on vähän suojassa). Parvekkeella käyminenkin on ällöttävää kusen hajun takia ja ei se kovin kivalta näytä muutenkaan kun varsinkin viikonloppuöisin porukkaa ramppaa parvekkeeni alla pissalla.
Mitähän tässä voisi tehdä? 😔
Kommentit (36)
Liimasin seinään ison lapun, johon kirjoittaisin pimeässä johtavalla tussilla: Livestreamaus nettiin, jossa nakillesi nauretaan.
Tervetuloa Helsingin kantakaupunkiin. Kesähelteet ja kusenhaju, jihuu
Saisitko sinne jonkunlaisen hälytysjärjestelmän joka aktivoituu mikäli joku tulee sinne parvekkeen suojaan asioimaan? Esim jotkut kunnon kohdevalot, jotka aktivoituu liiketunnistimella.
Onko se omistus vai vuokra asunto?
Soita huoltoyhtiöön eihän se pakkasella haise edes, mutta kesällä voidaan pestä säännöllisesti se parvekkeen alunen.
Jos oot vuokralla niin vuokranantajalle tietoa asiasta, jos omistus niin taloyhtiön hallitukselle voisi ilmoittaa, onhan pihaa vaikka mahdollista aidata tai hankkia vaikka kameravalvontaa, pelkät liiketunnistin valot voi jo estää ihmisten kulkua pihoihin.
Liiketunnistin ja vaikka vesipyssy siihen ruikkimaan.
Kerro isännöitsijälle. Jos kaupungilta saa luvan, siihen voisi laittaa vaikka verkon siihen parvekkeen alle. Muussa tapauksessa valvontakamera!
Viritä sinne vanha kunnon paimenpoika, niin saavat kunnon napautuksen, jos vielä yrittävät pis sata
Liiketunnistin valolla voisi olla hyvä ajatus!
Vierailija kirjoitti:
Saisitko sinne jonkunlaisen hälytysjärjestelmän joka aktivoituu mikäli joku tulee sinne parvekkeen suojaan asioimaan? Esim jotkut kunnon kohdevalot, jotka aktivoituu liiketunnistimella.
Summerit pärähtää soimaan, heti kun elin on esillä.
Vierailija kirjoitti:
Soita huoltoyhtiöön eihän se pakkasella haise edes, mutta kesällä voidaan pestä säännöllisesti se parvekkeen alunen.
Jos oot vuokralla niin vuokranantajalle tietoa asiasta, jos omistus niin taloyhtiön hallitukselle voisi ilmoittaa, onhan pihaa vaikka mahdollista aidata tai hankkia vaikka kameravalvontaa, pelkät liiketunnistin valot voi jo estää ihmisten kulkua pihoihin.
Olen vuokralla kyllä. Tätä ei voi aidata, koska alla on katu. Pitänee ottaa vuokranantajaan yhteyttä :(
Valitettavasti kyllä haisee talvellakin tai sitten olen herkkänenäinen.
Kiitos vinkeistä, tuo liiketunnistin on aika hyvä idea
Pliisuimpia säilyttäisi varmaan kaiteeseen kiinnitetty liikentunnistin valo.
Laita sinne liikkeentunnistimella toimiva valo. Ei maksa kuin muutaman euron. En itse ainakaan kehtaisi mennä valoisaan paikkaan kuseksimaan. Toinen vaihtoehto, että haet jostain kierrätyskeskuksesta jonkun kameran näköisen ja laminoit lapun kameravalvonnasta.
Minulla oli samanlainen ongelma aikoinaan kun asuin Kalliossa. Ei siihen valitettavasti mitään ratkaisua ollut. Vuokraisäntä vaan levitteli käsiään kun yritin valittaa
Vierailija kirjoitti:
Kerro isännöitsijälle. Jos kaupungilta saa luvan, siihen voisi laittaa vaikka verkon siihen parvekkeen alle. Muussa tapauksessa valvontakamera!
mitä valvontakamera muka auttaa?
Meillä yhdessä taloyhtiössä oli vastaavaa ongelmaa, mä kävin itse monesti heittää sangolla etikka vettä et sai enimmät hajut pois.
Pissi pottaan ja kippaa lorottajan niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Liiketunnistin ja vaikka vesipyssy siihen ruikkimaan.
Ämpärillinen vettä niskaan jokaiselle kusijalle, niin loppuu se pelleily ja liiketunnistimella kahdentuhannen watin halogeenit valaisemaan + kamerat kuvaamaan jokaisen.
Helppo ratkaisu olisi pyytää taloyhtiötä rakentamaan aidan, tai tehdä sen itse, ettei sun parvekkeen alle pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oot vuokralla niin vuokranantajalle tietoa asiasta, jos omistus niin taloyhtiön hallitukselle voisi ilmoittaa, onhan pihaa vaikka mahdollista aidata tai hankkia vaikka kameravalvontaa, pelkät liiketunnistin valot voi jo estää ihmisten kulkua pihoihin.Olen vuokralla kyllä. Tätä ei voi aidata, koska alla on katu. Pitänee ottaa vuokranantajaan yhteyttä :(
Valitettavasti kyllä haisee talvellakin tai sitten olen herkkänenäinen.
Kiitos vinkeistä, tuo liiketunnistin on aika hyvä idea
Ota yhteys isännöitsijään.
Ja kerro myös baarinpitäjälle, että sun asiakkaat käy siinä ruikkimassa, että eikö teillä ole vessaa.
Minulla samantyyppinen ongelma, puutarhaani käyttävät julkisena käymälänä ELÄIMET, nyt erityisesti jänikset.
Joka aamu pipanoita yhä enemmän ja enemmän, masentaa.