Mikä on sinun sloganisi? Läpi elämäsi kulkeva ajatus tai sananlasku tai sanonta?
Itselläni on:
"Aika parantaa".
Sopii niin moniin tilanteisiin mun elämässä.
Kommentit (1007)
Ei se niin mene, etteikö jotenkin menis’
Tarkottaa sitä, että asioita on turha sairastaa etukäteen, koska huominen koittaa joka tapauksessa ja asiat järjestyvät aina - tavalla tai toisella
Me on vaihdelleet elämän varrella.
Nuorena luotin siihen, että "Et ikinä epäonnistu, ennen kuin olet lakannut yrittämästä." Enää en luota tuohon.
Vaikeimpina hetkinä on lohduttanut Raamatun kohta: "Ratkaisevaa ei siis ole mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa."
Usein ajattelen, kyllästyttyäni huolehtimaan jostain asiasta, Päätalon Kallen sedän sanoin, että "Ei se niin mee, ettei jotenni mee."
Pessimisti pettyy aina, optimisti onnistuu!
Laiska ei tee töitään kahdesti
Tämä on seurannut läpi elämän, lohduttaa sekä antaa rohkeutta:
Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa. Sillä Herra on minun kanssani, ei minulta mitään puutu.
Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.
Leuka rintaa ja kohti uusia pettymyksiä
Not my circus, not my monkeys.
Kuolen mieluummin seisoen kuin elän ryömien.
Kommenttini julkaistaan hyväksynnän jälkeen. Eli ei koskaan. Mikä vika kirosanoissa muka on?
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot
Kel onni on se onnen kätkeköön. En kyllä toimi kyseisen runon säkeen mukaan, mutta joskus tässä kateellisessa maailmassa ymmärrän runoilijan ajatuksia.
Ei ole olemassa epätoivoisia tilanteita. On vain olemassa epätoivoisia ihmisiä!
Olen ollut lapsesta asti kova stressaamaan ja kantamaan harteillani muidenkin suruja ja murheita. Olen kova stressaamaan edelleen. Etenkin illalla nukkumaan mennessä stressaavat asiat valtaavat mieleni ja haittaavat nukahtamista. Äitini sitten joskus sanoi minulle, että "turha stressata asiaa nyt, et voi tehdä sille enää tänään mitään. Katso asiaa huomenna uudelleen levänneenä". Se on auttanut ainakin silloin tällöin rauhoittamaan mieleni iltaisin, kun ahdistavat asiat valtaa mielen.
Isoisäni sanoi usein, että mikään ei ole kuin ennen, paitsi kun lumeen kusee niin tulee reikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häntä pystyyn ja kohti uusia pettymyksiä
Se on itse asiassa "rinta leukaan ja kohti uusia pettymyksiä". Järkevämpi näin, sen ei ole tarkoituskaan olla positiivinen tai kannustava ("häntä pystyyn"), vaan realistinen.
No eikä ole. Ethän sä paina rintaa leukaan, vaan leuan rintaan. Jos painaisit rinnan leukaan, niin sehän tarkoittaisi, että vedät rinta pystyssä ylpeästi ja tarmokkaasti eteenpäin. Leuka rinnassa taas mennään pää masentuneena riippuen. Ja tietenkin tiedän ettei sen ole tarkoitus olla positiivinen tai kannustava. Mun sloganina se vaan sanotaan iloisesti ja pirteästi. Se on ironiaa. Kaikki se pitää ihmisille erikseen selittää.
Sattumia ei ole, vain johdatus. Jeesus pelastaa❤️
Hokema "kaikki on mahdollista" saa minut näkemään punaista! Jokainen normaalijärkinen ihminen tajuaa, että k a i k k i ei todellakaan ole mahdollista. Jokaisen meidän elämää rajoittavat perimä, olosuhteet, aiemmin tehdyt päätökset. Nuorena voi tuntua siltä, että kaikki ovet ovat avoinna, vaikka se olisikaan kirjaimellisesti totta. Mitä vanhemmaksi ihminen elää sen kapeammaksi realististen mahdollisuuksien horisontti supistuu.