Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvokaa poikaparalle treffiateriakokonaisuus

Vierailija
04.02.2021 |

Auttakaas poikaparkaa mäessä. Olen ikäisekseni kokenut ruoanlaittaja ja teen sekä kasvis- että liharuokaa, joskin kasvispainotteisesti. Ruoanlaitto on minulle mieluista ja olen tehnyt monenmoista, mutta ruoasta sen valmistamisen ulkopuolella en ymmärrä mitään. En siis esimerkiksi tiedä, miten koostetaan kokonainen ateria alku- ja jälkiruokineen.

Ehdottakaas, mitä tekisin treffeille. Ruoka on tarkoitus tehdä yhdessä, joten kaiken pitäisi syntyä suht nopeasti ja se saisi olla helppoa. Tarkoitus ei siis ole tehdä mitään hienoa, vaan jutustella ruoanlaiton ja syömisen ohessa.

Mitä itse tahtoisitte syödä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koko ateria kokataan yhdessä? Vai vaan yksi ruokalaji?

Vierailija
2/9 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi pestopasta raaka-aineista? Teette siis peston itse, ei ole paha ja on kivaa yhdessä. Hyvät ja laadukkaat raaka-aineet, lasit viiniä ja siinä se on. Ei tarvitse alkupaloja tai jälkkäriä. Toiminut hyvin lukuisia kertoja minulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauhenlihaa ja makarylliä, reilusti kepsuppia

Vierailija
4/9 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkupaloista jälkiruokaan aikoo valmistaa kaiken yhdessä ja vaikka ois kun nopeaa tehdä saa varata varmasti vähintään tunnin tähän.

Vierailija
5/9 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin sinä, kysyisin treffikumppanilta, mitkä on hänen lempiruokiaan ja valitsisin niistä jonkun, minkä ainakin osaan tehdä hyvin. Se voisi tehdä vaikutuksen, tai ainakin minä kokisin sen positiivisesti huomioimisena. Ja ehkä sen päätteeksi joku oma lempijälkiruokasi.

Vierailija
6/9 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin alkuun bruschettaa kaupan valmis leivästä, päälle öljyä, prosciuttoa, tomaattia, basilikaa, mozzarellaa tmv. Ehkä uunin kautta.

Pääruuaksi joku tuollainen tuorepasta jollain helpoilla hörsteillä.

Jälkkäriksi vaikka kaupan mutakakku kermavaahdolla ja vadelmilla.

Vierailija
7/9 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun jotain ruoanvalmistusruokaa eli vaikka pieniä saaristolaisleipäviipaleita ja päälle mätiä, lohta yms.

Niitä ja cavaa nauttiessa aloittelette pääruoan tekoa ja se voisi olla esim. uunijuurekset, pihvit ja hyvä kastike plus salaatti.

Jälkiruoaksi pienen jäätelötehtaan hyvää laadukasta jäätelöä, kun olette jo näperrelleet tarpeeksi ruokia tehdessä.

Vierailija
8/9 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia? Siis jos seuralainenkin tykkää siitä? Ja joku kiva jälkkäri, joka muhii uunissa sillä aikaa kun syötte.

Ei tarvii alkuruokaa. Pääasia, että teette yhdessä ja kivaa. Pääruoka+jälkkäri riittää.

Vierailija
9/9 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin alkuun bruschettaa kaupan valmis leivästä, päälle öljyä, prosciuttoa, tomaattia, basilikaa, mozzarellaa tmv. Ehkä uunin kautta.

Pääruuaksi joku tuollainen tuorepasta jollain helpoilla hörsteillä.

Jälkkäriksi vaikka kaupan mutakakku kermavaahdolla ja vadelmilla.

Tää on muuten hyvä, mutta ei mitään leipää alkuruoaksi, jos pääruokana on pastaa. Alkuun hyvä salaatti mieluummin, se valmistuu nopeasti.