Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä syödään tortilloja?

Vierailija
03.02.2021 |

Olin ystäväni luona kylässä ja hän tarjosi tortilloja ruoaksi. Tietenkin olin aluksi innoissani, koska tortillat kuuluvat lempiruokiini, mutta kun käytiin pöytään niin... Täytteiksi ystäväni oli laittanut jauhelihaa, joka oli maustettu suolalla ja pippurilla, jäävuorisalaattia ja kurkkua. Tortillalättyjä hän ei edes lämmittänyt. Ei salsaa, ei tomaattia, eikä mitään mausteista, koska hän ei pidä niistä. Meidän perheen kanssa on hieman eri täytteet.. On salsaa, maustettua kanaa/lihaa, kunnon salaattia (salaatti, kurkku, tomaatti, paprika jne), juustoraastetta, creme fraichea, guacamolea... Joten olin ystäväni tortilloista hieman yllättynyt ja jopa pettynytkin. Tästä sitten sain idean, että kysyn mitä te muut laitatte tortillojen väliin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tortilla on sen lätyn nimi. Kun siihen laitetaan täytteitä, siitä tulee taco.

Väärin. Taco on se kova kuori jonka voi täyttää.

Tortilla taas pehmeä lihatäytteellä.

Fajita on kanatäytteellä.

Muitakin on. Qesadilla (apua en osaa kirjoittaa tuota, lukihäiriö) on litteä kahden lätyn välissä oleva juttu.

Väärin

Tortilla on se lätty joka on tehty joko maissijauhoista tai vehnäjauhoista. Kun tortillan täyttää siitä tulee taco, tämä pätee niin koviin kuoriin kuin pehmeisiin käytyihin, mutta perinteisesti ne on tehty maissijauhoista.

Burrito on useimmiten vehnätortilla, se kääritään tiukaksi paketiksi ja syödään sormin.

Enchiladoihin käytetään perinteisesti maissitortilloja, täyte kääritään sisään ja rullat laitetaan uunivuokaan ja loput kastikkeet kaadetaan päälle ja paistetaan uunissa.

Quesadilla on nimensä mukaan juustotäytteinen tortilla, joka tehdään joko kahdesta tortillasta tai yhdestä taitetusta.

Fajita ei ole meksikolaista keittiötä vaan texmexiä ja saanut nimensä niiden ohuiden lihasuikaleiden mukaan joita niissä on perinteisesti käytetty.

Sinänsä mulle on ihan sama miksi kukakin näitä ruokia kutsuu, mutta jos on pakko yrittää päteä sen jälkeen kun on käynyt lyhyen oppimäärään Old El Pason paketteja, niin katsoin meksikolaisen ruuan ystävänä a maassa asuneena aiheelliseksi korjata nämä harhaluulot.

Vierailija
22/25 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään usein baja kalatacoja Nigellan reseptillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä noiden oikea nimi ikinä onkaan niin täytteenä:

- kanaa tai jauhelihaa

- creme fraichea

-jalapenoja

-avokadoa tai guacamolea

-cheddar-juustoa

-jäävuorisalaattia

-minitomaatteja viipaloituna

-maissia, tämä yleensä pannulla jauhelihan kanssa

-kastikkeet ja ne kaikki tulisimmat mahdolliset

Vierailija
24/25 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tortilla on sen lätyn nimi. Kun siihen laitetaan täytteitä, siitä tulee taco.

Väärin. Taco on se kova kuori jonka voi täyttää.

Tortilla taas pehmeä lihatäytteellä.

Fajita on kanatäytteellä.

Muitakin on. Qesadilla (apua en osaa kirjoittaa tuota, lukihäiriö) on litteä kahden lätyn välissä oleva juttu.

Et taida tietää mistä puhut!

Vierailija
25/25 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä: jauheliha-kidneypapu-maissi-sötkötti tacomausteella, salsa kaupan purkista, avokado, jääsalaatti, itse tehty cheddardippikastike, jalapeno, smetana, korianteri, tortillalätyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi