Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen työkaveria, ei uskalla matkustaa Suomessa koronaepidemian takia.

Vierailija
03.02.2021 |

Ei aio matkailla/reissata koko Suomessa vaan on kotiseudullaan koronatilanteen vuoksi.
Täytyy kyllä ihmetellä käytöstä. Miten se tilannetta matkailu muuttaisi koska koronaa on kaikkialla. Myös kotiseudulla.😷

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkireissu varattu 👍

Vierailija
2/28 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuullinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla minä, joka pelkään 🤗

Vierailija
4/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suhteuttaa tartuntojen määrän kaupunkien tai koko maan väkilukuun, niin huomaa, että riski tartunnan saamiseen lähes missä tahansa Suomessa on melko pieni.

Vierailija
5/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ihmiset pysyvät asuinpaikkakunnassaan, sitä vähemmän koronaa levitetään muihin kuntiin.

Vierailija
6/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun suhteuttaa tartuntojen määrän kaupunkien tai koko maan väkilukuun, niin huomaa, että riski tartunnan saamiseen lähes missä tahansa Suomessa on melko pieni.

Välttäisin kuitenkin joukkokokoontumisia, joissa turvavälejä ei ole mahdollista pitää. Niitä tosin ei saisi tällä hetkellä järjestää muutenkaan, epävirallisia sellaisia on kuitenkin ollut.

Vierailija
7/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samainen ihminen kuitenkin todennäköisesti käy kaupassa ja tapaa omia läheisiään ymmärtämättä, että heitäkin voi saada tartunnan. Tutkimusten mukaan vieläpä todennäköisemmin kuin jostain muualta. 

Vierailija
8/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla autolla vielä uskaltaa, mutta julkisella pelkästään pakolliset. 

Vierailija
9/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään matkusteta mihinkään jos ei ole aivan pakko. Todella vastuutonta levitellä ympäärinsä tautia edes oman maan sisällä.

Vierailija
10/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa riittämään tämä saa.... corona. Olen viimeksi ollut lomalla lokakuussa 2019.

Vierailija
11/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Samainen ihminen kuitenkin todennäköisesti käy kaupassa ja tapaa omia läheisiään ymmärtämättä, että heitäkin voi saada tartunnan. Tutkimusten mukaan vieläpä todennäköisemmin kuin jostain muualta. 

Mitä pienemmässä piirissä liikkuu, ja mitä vähemmän kaikkia ihmiskontakteja, sitä parempi. Tottakai jos perheessä yksi saa jostain viruksen, se tarttuu sitten kaikkiin, kaikki ei sairastu, mutta viruksen saa elimistöönsä satavarmasti. Tottakai lähipiiri eli perhe on se jolta useimmat saa viruksen koska aina yksi perheestä sen yleensä saa ensin, eikä niin että koko perhe on ollut jossain ja saanut sen samaan aikaan.

Vierailija
12/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa riittämään tämä saa.... corona. Olen viimeksi ollut lomalla lokakuussa 2019.

Kyllä kotona oleminenkin on lomaa jos ei töihin tai kouluun tarvitse mennä. Joten nyyh nyyh.

Vierailija
13/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, miten muuten hotelleissa nyt homma toimii koronan aikana? Onko normaali aamupalabuffet? Siinähän voi olla helposti satakin ihmistä yhtä aikaa pienessä tilassa. Vai onko joku onneton paperipussi-aamupala (tyyliin yksi croissant) joka haetaan itse ja syödään huoneessa?

Hotellit näyttää olevan auki normaalisti.

Vierailija
14/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kotona oleminenkin on lomaa jos ei töihin tai kouluun tarvitse mennä. Joten nyyh nyyh.

Sä voit sun nyyhkimisellä pyyhkiä vaikka per....

Vierailija
15/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, miten muuten hotelleissa nyt homma toimii koronan aikana? Onko normaali aamupalabuffet? Siinähän voi olla helposti satakin ihmistä yhtä aikaa pienessä tilassa. Vai onko joku onneton paperipussi-aamupala (tyyliin yksi croissant) joka haetaan itse ja syödään huoneessa?

Ihan normaali aamiainen oli uudenvuodenpäivän aamuna. Hotelli ja sali täynnä ihmisiä. Kaikki istuinpaikat käytössä, ei turvavälejä. Näin Tampereella.

Vierailija
16/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien kannalta parasto onkin että korona-pelkääjät itse eristäytyvät koteihinsa

ja terveet, normaalit ihmiset viettävät normaalia elämää ilman maskeja ja ilman rokotteita

bateerikammo (germofobia) on mielisairaus jota THL:n johto sairastaa

Vierailija
17/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mietin myös. Olisi kiva poistua vähän kotoa loman aikana, mutta yksi tärkeitä hotellikokemukseen liittyviä asioita on kunnon aamupala. Buffa ei taida olla kovin hygieeninen ellei ole maskipakkoa sitä käyttäessä.

Vierailija
18/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikkien kannalta parasto onkin että korona-pelkääjät itse eristäytyvät koteihinsa

ja terveet, normaalit ihmiset viettävät normaalia elämää ilman maskeja ja ilman rokotteita

bateerikammo (germofobia) on mielisairaus jota THL:n johto sairastaa

THL:n johto ei kärsi germofobiasta vaan heidät on velvoitettu siihen politiikkaan. Koronahysteriaa johdetaan WHO tasolta

THL tietää kusetuksen, mutta kaikki germofobit eivät

Vierailija
19/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Mitä pienemmässä piirissä liikkuu, ja mitä vähemmän kaikkia ihmiskontakteja, sitä parempi. Tottakai jos perheessä yksi saa jostain viruksen, se tarttuu sitten kaikkiin, kaikki ei sairastu, mutta viruksen saa elimistöönsä satavarmasti. Tottakai lähipiiri eli perhe on se jolta useimmat saa viruksen koska aina yksi perheestä sen yleensä saa ensin, eikä niin että koko perhe on ollut jossain ja saanut sen samaan aikaan.

Kunhan kritisoin näitä "vastuullisia" ja kiristystoimia vaativia ihmisiä. Huolettomasti kuitenkin istuvat kahviloissa ystäviensä kanssa nenät vastakkain ilman maskia aerosolipöllyssä. Sitten ulos lähtiessä jälleen pistetään sama monta päivää käytetty maski naamalle luomaa katteetonta turvallisuuden tunnetta. 

En kertakaikkiaan ymmärrä logiikkaan ettei korona tartu tutuilta eikä kaupoista, mutta tarttuu ventovierailta baareissa ja harrastuksissa.

Vierailija
20/28 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pelko siitä, että joudun koronakaranteeniin juuri ennen matkalle lähtöä, estää kotimaan matkailun. Jos vaikka rahojaan ei saa takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan