Siis kuinka moni palstalainen on muka syntynyt Helsingissä?
En jotenkin voi uskoa, että Helsinkiin voi oikeasti syntyä. Kaikki helsinkiläiset, jotka tunnen, ovat muuttaneet sinne muualle yleensä opiskelun vuoksi. En vain voi käsittää, että syntyperäisiä helsinkiläisiä on olemassa :D Tulee koko paikasta mieleen pelkkä opiskelijahelvetti.
Kommentit (17)
No olipas typerä kirjotus. Kuule, kyllä Helsinkiin voi syntyä, esim. MINÄ! 😂
Minä olen syntynyt Helsingin kätilöopistolla. Että silleen.
Puolisoni syntyi helsinkiläisenä, itse espoolaisena.
Syntynyt Kättärillä v. 72, USKO TAI ÄLÄ.
En ole koskaan asunut Eteläespan pohjoispuolella, eikä kyllä vanhempanikaan.
Olen asunut Helsingissä ja maksanut tänne veroja yli 30 vuotta, en syntynyt. Mikä oli kysymyksen pointti?
Mä oon syntyny Helsingissä. Olen myös asuttanut jokaista lääniä edes kerran edes vuoden verran. Nyt olen taas Helsingissä. Ja täältä yritän pois päästä. Rovaniemelle haluaisin, rahaa vain ei ole muuttaa. Sääli. Halpoja asuntoja Helsingistä halutaan. Mulla olisi, mutta en pääse täältä pois. SORIIIII mä yritän kyllä. Sydän sykkii lapille sen verran kovaa, että kyllä se tästä vielä jotenki onnistuu.
Olen peräti kolmannen sukupolven helsinkiläinen. Usko tai älä.
Minä olen syntynyt Helsingissä, muutin pois 2004. Asun edelleen muualla.
Synnyin Helsingissä 60-luvulla, kävin täällä koulut ja yliopiston, asuin hetken ulkomailla ja Espoossa 🙂, sen jälkeen taas synyinkaupungissa jo n. 30 vuotta.
Munn faija on syntynyt hesasssa. Ukkkini opiskeli sillloin arkkitehdiksi helsingin teknillisessä yliopistosssa.
Oon syntynyt Helsingissä ja asunut siellä lapsuuden. Nykyään asun pk-seudun kehyskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut Helsingissä ja maksanut tänne veroja yli 30 vuotta, en syntynyt. Mikä oli kysymyksen pointti?
Olet maalainen. Stadilainen syntyy stadissa.
Niin no, onko se mielestäsi joku meriitti, vai miksi kyselet?