Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi suhde, nyt pitäisi osata toimia toisin -tsemppejä?!

Vierailija
03.02.2021 |

No niin. Uusi suhde aluillaan. Jotain ehkä olen menneistä oppinut, mutta käytännössä toisin toimiminen tuntuu yllättävän vaikealta.
Minun helmasynti taitaa olla se, että alussa pyrin miellyttämään, olemaan kiva ja ihana, venymään miehen taajuudelle, eli unohdan itseni. Siitähän seuraa tokikin se, että pidemmän päälle alan turhautua ja mies vastustaa kun yritän tulla enemmän esille omana itsenäni ja ottaa omaa tilaa - mies kokee että muutun ja minä koen miehen painostavana.
Nyt fiksuja sanoja miten nyt vältän tämän? Miten normaalit ihmiset toimii näin suhteen alussa? Kun haluan tämän jatkuvan niin tää on niin vaikeeta! Voinko sanoa miehelle että kaipaan vaikka yhden viikonlopun omaa aikaa, ettei oltaisi silloin paljoa yhteydessä? Voiko niin tehdä? Auttakaa!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat viettää viikonlopun muuten kuin miehen seurassa, niin tietenkin voit niin tehdä ja pitääkin. Sehän juuri on virhe, että unohtaisit kaikki itsellesi tärkeät asiat seurustelun vuoksi. Kun pidät niistä kiinni (kuitenkin ottaen myös toisen huomioon), niin eiköhän homma mene ihan hyvin.

Vierailija
2/10 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ylikiltti niin kuin minäkin ja sinun pitää lopettaa se. Älä arvota itseäsi sen mukaan miten jaksat muille olla mahdollisimman saatavilla ja hyvä. Vedä rajat siihen mitä oikeasti jaksat ja jatkossa haluat elämän menevän. Itse jatkan opettelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen samaa ihmissuhteissa ja työpaikoissa. Pakko viimeiseen asti miellyttää ja ajatella muita. Koko elämäni perustuu siihen mitä muut ajattelee ja mitä pitää minusta. Ihan uskomattoman raskasta palaa loppuun vähän väliä turhan takia. Ei kukaan minuakaan aina ajattele.

Vierailija
4/10 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yksinkertaista, olet oma ihana ämmä alusta asti, ei ketään tarvitse valheilla miellyttää. Ärsyttävää miehestäkin kun valehdellaan ja esitetään muuta kuin on.

Vierailija
5/10 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut kohdella itseeni aika huonosti. Varmasti itse ollut vähintään osasyynä siinä. Nyt kun mies on välittävä ja huomaavainen niin tekis mieli melkein itkeä kun ei oo tottunut tämmöseen. Ja se saa miut vielä enemmän venymään hänen vuoksi. Luoja! Tää on vaikeeta! Argh, tän takia en halunnut suhteita 🤮

-ap

Vierailija
6/10 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihan kertoa tuo sille miehelle. Puhut suoraan omista tunteista. Jos vaikka nyt puhutte viikonlopusta, niin sanot, että sinusta tuntuu, että tarvitsisit omaa tilaa, mutta pelottaa, että hän kokee sen torjumisen. Sen vuoksi haluaisit miellyttää häntä ja viettää viettää viikonloppua yhdessä, vaikka oikeasti tarvitsisit omaa aikaa.

Vierailija
7/10 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä mielessä kuka olet ja mistä pidät. Jos sinulla on jokin harrastus, älä luovu siitä. Jos se ei ole aikaan sidottu, muista varata sille aikaa joka viikko. Voit ihan hyvin varata päivän tai pari minä-aikaa, jolloin teet omia juttujasi.

Ole itse aktiivinen ehdottamaan yhteistä tekemistä. Jos esimerkiksi rakastat hiihtämistä, ehdota hiihtotreffejä. Leffailtaa viettäessä ehdota itse leffoja. Sopikaa vaikka, että vuorotellen valitsette leffan/treffipuuhan. Älä valitse sen perusteella mistä ajattelet toisen pitävän, vaan mitä haluaisit tehdä hänen kanssaan.

Vierailija
8/10 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut kohdella itseeni aika huonosti. Varmasti itse ollut vähintään osasyynä siinä. Nyt kun mies on välittävä ja huomaavainen niin tekis mieli melkein itkeä kun ei oo tottunut tämmöseen. Ja se saa miut vielä enemmän venymään hänen vuoksi. Luoja! Tää on vaikeeta! Argh, tän takia en halunnut suhteita 🤮

-ap

Kuulostele itseäsi. Älä tee asioita, joita et oikeasti haluaisi tehdä. Toisaalta jotkut asiat on sellaisia, joita on kiva tehdä ihan sen toisen ihmisen vuoksi, koska hän ansaitsee sen ja häntä on kiva ilahduttaa. Tämä pitää osata erottaa siitä, että miellyttää toista jossain menettämisenpelossa.

Minäkin olen miellyttäjätyyppiä, ja kärsinyt siitä aiemmissa, huonosti toimivissa suhteissa. Viimeisin eksä pomputti mua mielensä mukaan ja minä joustin. Epäilemättä menetin hänen kunnioituksensa siinä. Toisaalta nykyisessä parisuhteessa mies on kiltti ja kohtelee minua hyvin, enkä koe että joutuisin venymään missään rajojeni yli tai miellyttämään liikaa. Tässä tuntuu olevan hyvä tasapaino.

Vierailija
9/10 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tuli heti tämmönen tilanne että pää on solmussa.

Mies kysyi lounastreffeille kanssaan huomenna, joku hänen läheinen kaveri on ohikulkumatkalla paikkakunnalla ja haluaisi esitellä minut tälle. Mutta olen sopinut työkaverien kanssa jo lounastreffit. Etätyöaikana tavataan silloin tällöin näin, siellä on noin 5 ihmistä, eikä olisi mikään ongelma jos ilmoittaisin etten pääsekään, aina jollekin tulee jotain.

Entinen minä olisi heti suostunut miehen ehdotukseen, ei-niin-pakollinen toinen meno olisi saanut jäädä. Itseasiassa olisin varmaan siivonnut melkein minkä vaan menon pois tieltä.

Nyt en tiedä miten järkevät ihmiset tässä toimisi. Sanokaa ihan sanasta sanaan mitä pitäisi tehdä? Oon oikeesti näin kujalla 😔

Vierailija
10/10 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis yllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi