Ajatteletko koskaan kun suihkari lentää, että "mäne jo siitä"?
Itse juuri mietin, että mikä siinä on kun vauhti niissä pitäisi olla kova, että pitää minuuttitolkulla humista juuri tässä kohdalla. Menisi menojaan.
Kommentit (15)
900 km tunnissa on jo aika kova vauhti. Pitäisikö niiden kymentää tuhatta männä että hujahtaisiva tnäkökentästä ohi 10 x lyhyemmässä ajassa?
No sanos, kun vieläkin humisee lähellä. Varmaan sit joku hornetti. ap
ei tartte tulla minun ilmatilaa loukkaamaan
Olen jo tottunut siihen, että täällä hornetit lentää, joten harvemmin siihen kiinnittää enää edes huomiota.
Silloin, kun niitä hävittäjiä testattiin, oli kyllä omanlaisensa meno. Vaikka mulle se äänivallin rikkominen on ihan tuttu käsite, kyllä sitä pari ensimmäistä kertaa säikähti. Sitten oppi jo arvioimaan, koska se tulee. Mutta pelkäsin kyllä sitä, että se tapahtuu joskus, kun olen hevosen selässä.
Asun siis paikassa, joka ilmeisesti on jonkinlaisen ilmavoimien lentoreitin varrella, ja täällä ne kävivät useana päivänä rikkomassa äänivallia hävittäjätestien aikana.q
Vierailija kirjoitti:
ei tartte tulla minun ilmatilaa loukkaamaan
Näin tässä on tapahtunut. Minua ei sovi lähestyä mistään suunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun niitä hävittäjiä testattiin, oli kyllä omanlaisensa meno. Vaikka mulle se äänivallin rikkominen on ihan tuttu käsite, kyllä sitä pari ensimmäistä kertaa säikähti. Sitten oppi jo arvioimaan, koska se tulee. Mutta pelkäsin kyllä sitä, että se tapahtuu joskus, kun olen hevosen selässä.
Asun siis paikassa, joka ilmeisesti on jonkinlaisen ilmavoimien lentoreitin varrella, ja täällä ne kävivät useana päivänä rikkomassa äänivallia hävittäjätestien aikana.q
Sama juttu ja ihan kauhea pamaushan siitä lähtee. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu ja ihan kauhea pamaushan siitä lähtee. ap
Ja se on jännä, miltä se sisätiloissa kuulostaa: meillä on talon lisäksi tontilla sellainen saunamökki, ja täällä talossa sisällä kuulostaa siltä, niin kuin joku törmäisi autolla kuistiin, ja mökissä taas kuulostaa siltä, niin kuin taivaalta pudotettaisiin jotain sen katolle.
Meidän lähellä on lentokenttä ja hornettien tukikohta.
Joskus pihalla ollessa hornetit lentävät niin matalalla, että on pakko nostaa kädet korvien suojaksi.
Sisällä tarvitsee joskus laittaa lisää volyymiä radioon tai televisioon, kun ei kuule hornettien takia.
Tuttu tunne toivottavaa hornetit matkoihinsa meluamasta.
Sama myös, kun joku pienkone kiertää väsymättä ympyrää.
Oi, marjametsässä näitä koetan kestää.
Vierailija kirjoitti:
Mäne?
Lainaa
Mene.
Monesti kyllä sadattelen suihkareille, kun sukkulalla yritän huristella avaruusasemalle. Huidon kädellä ikkunasta ja huudan että "vauhtia, hopi hopi, menes nyj jo". Sukkulalla pitäisi olla etulento-oikeus, vaikka suihkari tulisikin oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäne?
Lainaa
Mene.
Meehä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäne?
Lainaa
Mene.
TUo "lainaa" ei kuulu vastaukseeni, nykäisin sen vahingossa hiirellä tuosta lainauspainikkeesta. Eli siis kyseessä on savolainen verbi männä eli mennä.
No joo, joskus, kun olen ollut ratsastamassa. Hauskaa muuten, tässä juuri lentelee lentokone, kun kirjoitan tätä.