Hyundai vai Citroen, kumman ottaisi?
Hyundai I20 5D 1,2 ISG 84 hv Comfort Limited vai Citroen C3 PureTech 82 Feel. Pitäisi uusia käyttökottero ja noita olen mielessäni pyöritellyt pari vuotta käytettynä (edullisia hinnaltaan verrattuna ainakin Toyotan tai Volkkarin vastaaviin ja vähän käytettyinä kalleimmat kilometrit jo takana päin). Hyundai on vähän muovisen tuntuinen mutta kokemuksen mukaan suht luotettavaa laatua ja huollot edullisia. Citroen on toki mukavampi ja varustelultaan parempi mutta jotenkin luotto ranskalaisen laatuun rakoilee. Hyundain viiden vuoden takuu on myös plussaa Korean suuntaan, Citikan takuu lienee kolme vuotta.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Niin. Miksi aloittajalle ei käy Toyota? Varma, luotettava, kestävä.
Nyt olemmekin jännän ääreellä selviäisikö tämä ihan vain lukemalla aloituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citroen. Huyndai oli hetken käytössä, se on kuin Lada. Kova melu ja epämukava.
Lada onkin yksi parhaimmista autoista mitä joskus on ollut.
Et kai kuvittele, että naiset ymmärtää mitään Ladan päälle?
Ranskalaiset hyviä vain sinapin ja ketsupin kanssa.
Älä vaan ikinä erehdy ostamaan Ranskalaista autoa.Pahan virheen teet jos ostat.
Vastaisin ehdottomasti Hyundai, mutta nuo Citroen/Peugeot puretech-moottorit ovat osoittautuneet yllättävän luotettaviksi ollakseen ranskalaisia. Olen itse ajanut autoa jossa sellainen, oli kiva yllätys. Vääntävä ja pikkuruokainen. Joten ottaisin sen joka paras ajaa, omaan makuun molemmat tyylikkäitä, citikka tosin jakaa mielipiteitä muotoilultaan...
En lukenut aloitusta muutoin, kun otsikon mutta JÄRKYTYIN PAHASTI! Siksi sanoisin, että mietipä uudelleen... Itse en ottaisi kumpaakaan ja varmasti ei ole mitään syytä olla valitsematta muista automerkeistä - JOS MEINAAT AJAA SILLÄ AUTOLLASI, etkä ostaa vuokrapaikkaa korjaamosta missä asut siinä samalla, kun autoasi aina korjataan...
Ja huom! Olen täyspäiväinen ja päinen automekaanikko eli tiedän aika paljon siitä mistä puhun...
Vierailija kirjoitti:
Citroen jos olet nainen.Miehet eivät aja Citroenia.
Terveen itsetunnon omaava mies ajaa juuri sillä millä lystää. Ja johon on varaa ilman osamaksuhelvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt Hyundai. Aiempi oli iso Toyotan farkku, ja sellaisen ottaisin taas jos olisi rahaa vaihtaa uudempaan. Tuossa Hyundaissa on ollut yllättävän paljon vikoja, vaikka ostin juuri siksi kun merkki oli pärjännyt testeissä ja vertailuissa hyvin. Huokeampihan se on verrattuna Toyotaan.
Citikkaa en riesakseni ottaisi, enkä muitakaan ranskalaisia. En myöskään enää mitään italialaista autoa.
Tuo on kuin pitäisi valita kakkapökäleen ja kakkakikkareen väliltä. Ei jatkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citroen. Huyndai oli hetken käytössä, se on kuin Lada. Kova melu ja epämukava.
Lada onkin yksi parhaimmista autoista mitä joskus on ollut.
Et kai kuvittele, että naiset ymmärtää mitään Ladan päälle?
Pystytkö osoittamaan naisen, joka ymmärtää yhtään mitään minkään auton päälle? Naisilla ei ole teknistä älliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citroen jos olet nainen.Miehet eivät aja Citroenia.
Terveen itsetunnon omaava mies ajaa juuri sillä millä lystää. Ja johon on varaa ilman osamaksuhelvettiä.
Kyllä naapurinäijä nauraa jos ajan Sitikalla.
Vaarivainaan mielestä sitikka oli huono auto.
Citroen, ehdottomasti :) vain hyviä kokemuksia vanhasta C3-mallista. Kännistyy pakkasella kuin pakkasella..
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ovat luotettavia käyttöautoja. Itse kävisin ajamassa molemmat ja valitsisin sen kumpi tuntuu enemmän sopivalta omaan käyttöön. Teknisessä mielessä molemmat ovat pari vuotta käytettyinä ihan hyviä autoja eikä suuria ongelmia ole odotettavissa.
Molemmat on koeajettu sekä pari muuta merkkiä. Nuo jäivät jäljelle kun pelkästä logosta keulalla ei innosta maksaa pari-kolme tonnia lisähintaa. Mukavuus veisi ranskalaisen suuntaan mutta ehkä kuitenkin luotettavuus ratkaisee. Pari Hyundaita on ollut eikä niiden kanssa ole ollut ongelmia. AP
Vierailija kirjoitti:
Vaarivainaan mielestä sitikka oli huono auto.
Oliko vaarivainaja kovakin automies?
Citikka ei ole kyllä mikään talviauto. Minulla on c4 ja siinä jäätyy bensaluukku, ikkunat ja ovet umpeen. Lisäksi ajo-ominaisuudet huonolla talvikelillä varsin kyseenalaiset. Kesällä toimiva ja mukava auto.
En ainakaan ranskalaista. Ei vaan sovi Suomen sääolosuhteisiin.
En kumpaakaan mutta jos nuista olisnpaklo valita niin Hyandai ihan vaan siks että Citroenit on mielestäni rumia autoja. Eipä tuo toinenkaan mikään nätti kyllä ole..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt Hyundai. Aiempi oli iso Toyotan farkku, ja sellaisen ottaisin taas jos olisi rahaa vaihtaa uudempaan. Tuossa Hyundaissa on ollut yllättävän paljon vikoja, vaikka ostin juuri siksi kun merkki oli pärjännyt testeissä ja vertailuissa hyvin. Huokeampihan se on verrattuna Toyotaan.
Citikkaa en riesakseni ottaisi, enkä muitakaan ranskalaisia. En myöskään enää mitään italialaista autoa.
Kyllä se on niin , että miten hoidat autoasi , niin sellanen se on . Mulla hyundai ja hiton hyvä auto on !! Jos ei osaa ostaa hyvää ja vähän ajettua niin oma vika . ja tietty riippuu vm , mikä on.