Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En löydä ikinä uutta omaa asuntoa :(

Vierailija
02.02.2021 |

Oma asunto myyty vuosi sitten, sen jälkeen asunut vuokralla. Lasten koulun takia haen asuntoa vain tietyltä alueelta, hinnat vain koko ajan nousevat ja mulla menee kaikki varat vuokraan :(

Olen laittanut ostoilmoituksia ja laputtanut aluetta, tuloksetta..

Tsempatkaa mua tähän tilanteeseen. En kestä enää asua pienessä luukussa jättivuokralla, :(

Ja myin edellisen asunnon avioeron takia, kyse on aika suuresta kaupungista, mutta ns. hyviä lapsiperheille sopivia asuntoja tosi vähän.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta asumisoikeusasuntoon. Mä myin oman kämpän, en viihtynyt alueella ja kämppä oli meluisa. Nyt uudessa aso-asunnossa, vuokra ehkä puolet mitä olis vapailla markkinoilla. Olen hyvin tyytyväinen. Asunto ja alue kiva, ikinä ei olisi varaa ostaa tällaista omaksi.

Vierailija
2/8 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikka. Laita harppi siihen lasten koulun kohdalle ja piirrä ympyrä. Siihen määrittelet sitten katuja ja alat etsiä sieltä ympyrän sisältä. Voit myös laittaa keskipisteeksi bussipysäkin josta lapsilla on lyhyt kävelymatka kouluun jne. Yks ilmoitus FB ostetaan osastolle saattaa auttaa myöskin kun olet rajannut sen alueen. Mene leikkipuistoon,niin jos lapsi on sen ikäinen tietenkin,lenkkipolulle jne ja ihan utelet että oisko täällä myynnissä kivaa....Kokeile kaikkea muutakin,työpaikan intraan,meilläkin oli aikoinaan ostetaan/myydään palsta.

kyllä se sieltä putkahtaa,usko ois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on suosittu alue, mistä asuntoa haen. Erityisesti pikkulapsiperheiden suosima, koska on lähellä keskustaa, mutta rauhallinen alua. Omat lapset ovat jo isompia, voisivat kulkea yläkouluun bussilla kauempaakin, mutta haluvat että on kävely/pyörämatka kouluun. 

Haluan oman asunnon, eron jälken varsinkin todella tärkeää että lapset saavat olla tutusa ympäristössä kun koulu ja kaverit lähellä. 

Ahdistaa jo tämä tilanne kun kitkutan pienessä asunnossa.

Tosiaan paikallinen faceryhmä on pullollaan samanlaisia ostoilmoituksia, olen myös isompii tyhmiin laittanut ilmoituksia. OStotoimeksiantoa en ole välittäjän kanssa tehny kun en oikein usko sen toimivuuteen. 

Vierailija
4/8 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vielä.

Ja tässä on pari potentiaalista mennyt ohi, kun epäröin. Nyt tuntuu ettei ole  edes niitä vähemmn potentiaalisia tarjolla. 

Asunto on kuitenkin iso sijoitus, en haluaiisi mihinkään vähemmän hyvään tyytyä, mutta pakko kai se on, jotta pääsee tästä pienestä luukusta. :(

Vierailija
5/8 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on suosittu alue, mistä asuntoa haen. Erityisesti pikkulapsiperheiden suosima, koska on lähellä keskustaa, mutta rauhallinen alua. Omat lapset ovat jo isompia, voisivat kulkea yläkouluun bussilla kauempaakin, mutta haluvat että on kävely/pyörämatka kouluun. 

Haluan oman asunnon, eron jälken varsinkin todella tärkeää että lapset saavat olla tutusa ympäristössä kun koulu ja kaverit lähellä. 

Ahdistaa jo tämä tilanne kun kitkutan pienessä asunnossa.

Tosiaan paikallinen faceryhmä on pullollaan samanlaisia ostoilmoituksia, olen myös isompii tyhmiin laittanut ilmoituksia. OStotoimeksiantoa en ole välittäjän kanssa tehny kun en oikein usko sen toimivuuteen. 

On paljon mitä haluat. Nyt pitää realistisesti miettiä onko varaa haluta kaikkea. Todnäk syy sille, ettei asuntoa ole sinulle löytynyt, on se että budjettisi ei riitä sellaiseen asuntoon minkä kelpuuttaisit. Tällöin täytyy muuttaa kriteerejä tai taikoa jostain lisää rahaa

Vierailija
6/8 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Minulla on aika hyvä pesämuna ja lainalupaus, lompakko ns. kunnossa ja mahdollisudet nopeisiin kauppoihin. Mutta kun ostettavaa ei vain ole.  Ja en tavoittele kuuta taivaalta, lapsiperheiden suosima alue, täynnä perheasuntoja, mutta mikä on kun ei liiku mikään :( 

En keksi mitä muuta vielä voisin mennä tekemään kuin soittelemaan ovikelloa..  No siihen en kyllä alennu.

Vierailija
7/8 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP

Minulla on aika hyvä pesämuna ja lainalupaus, lompakko ns. kunnossa ja mahdollisudet nopeisiin kauppoihin. Mutta kun ostettavaa ei vain ole.  Ja en tavoittele kuuta taivaalta, lapsiperheiden suosima alue, täynnä perheasuntoja, mutta mikä on kun ei liiku mikään :( 

En keksi mitä muuta vielä voisin mennä tekemään kuin soittelemaan ovikelloa..  No siihen en kyllä alennu.

Jos on rahaa, niin sinuna tekisin kyllä sen ostotoimeksiannon. Sehän ei maksa sinulle mitään, jos välittäjä ei löydä asuntoa eli et menetä siinä mitään, mutta saatat saada.

Vierailija
8/8 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hae perheasuntoa vaan sellaista asuntoa mihin pääset kiinni. Esimerkiksi isommasta kaksiosta saa usein muokattua kolmion tms.

Liity kaikkiin alueen face-ryhmiin ja ilmoita siellä ostohalukkuutesi. Itsekin asun erittäin suositulla alueella ja täällä suurin osa asunnoista menee alueen face-ryhmien kautta. Harvoin täältä asuntoja ehtii julkisesti myyntiin asti.

Oletko tehnyt jollekulle välittäjälle ostotoimeksiannnon? Tee ihmeessä. Joku ssaattaa hyvinkin olla valmis myymään asuntonsa jos sinä, ostaja, maksat välittäjän kulut.

Asumisoikeuskämpät kannattaa myös tsekat, jos sellaisia on lähietäisyydellä. Paljon niitä parjataan mutta kaikki tietämäni aso-asukkaat ovat todella tyytyväisiä asumismuotoon ja asuntoihinsa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi