Miten jotkut voivat jäädä kirjastoalalle loppuelämäkseen
Tai ylipäätään millekään kehnopalkkaiselle alalle. Olen ollut nyt muutaman kuukauden harjoittelussa, ja järkytyn, kun kollegani kertovat olleensa kirjastossa monia vuosia töissä. En tietenkään ääneen tätä sano. Kirjastotyö menee ehkä juuri kesätyönä/harjoittelupaikkana mutta eikai tästä nyt koko elämän ammattia jaksa tehdä.. itse ainakin haluan tähdätä korkeammalle urapolulla☹️
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on kirjastonhoitajan palkka?
Alkoi kiinnostaa.
Ihan ok, koska kirjastonhoitaja on yleensä kirjaston johtaja ja yliopistokoulutuksen saanut.
Kirjastovirkailijan palkka taas on kehnonlainen.
Noin 2200€ jää käteen. Se on mielestäni työn stressitasoon verrattuna aika ookoo. Tai riippuu paljon kirjastosta. Jossain Oodissa joutuu tappelemaan nistien kanssa, mutta täällä landella on kyllä iisiä hommaa. Mukavia duuni kavereita ja asiakkaita. Leppoisaa.
Kirjastotyö on parasta mitä tiedän, eikä se palkka niin huono ole.
Mitä ap suunnittelet tekeväsi jatkossa? koulutusta? työn hakemista ja jos, niin miltä alalta? Oikeasti kiinnostaa tietää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unelmoin kirjastoalasta, mutta ei sinne pääse millään. Terveisin lähihoitaja.
Kirjastoalan amiskoulutuksella saa pätevyyden kirjastovirkailijaksi.
Tähän pitää kuulemma olla oppisopimuspaikka. Ja niitä ei ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi kiinnostaa.
Ihan ok, koska kirjastonhoitaja on yleensä kirjaston johtaja ja yliopistokoulutuksen saanut.
Kirjastovirkailijan palkka taas on kehnonlainen.Noin 2200€ jää käteen. Se on mielestäni työn stressitasoon verrattuna aika ookoo. Tai riippuu paljon kirjastosta. Jossain Oodissa joutuu tappelemaan nistien kanssa, mutta täällä landella on kyllä iisiä hommaa. Mukavia duuni kavereita ja asiakkaita. Leppoisaa.
Saman verran kuin minulle teho-osaston sairaanhoitajan hommista :D Älä käsitä väärin, mutta naurattaa vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi kiinnostaa.
Kirjastovirkailijan palkka taas on kehnonlainen.Noin 2200€ jää käteen. Se on mielestäni työn stressitasoon verrattuna aika ookoo. Tai riippuu paljon kirjastosta. Jossain Oodissa joutuu tappelemaan nistien kanssa, mutta täällä landella on kyllä iisiä hommaa. Mukavia duuni kavereita ja asiakkaita. Leppoisaa.
Saman verran kuin minulle teho-osaston sairaanhoitajan hommista :D Älä käsitä väärin, mutta naurattaa vähän.
Joo, tiedän. Tästä esim. duunikavereiden ollaan paljonkin juteltu. Toi on totaalisen per sees tä. Teille pitäis maksaa vähintään 4000€/kk. Kiitos että jaksat tehdä noin raskasta ja tärkeää duunia tommosella pas kaliksalla.
Stressitön työ houkuttelee monia.