13v toivoo minun olevan kuollut, kuten kaverinsa äiti, jotta saisi pelata enemmän
Vajaa vuosi sitten lapsi alkoi pelata niin paljon, että piti rajoittaa rajusti. Jos ei pelaa, katsoisi youtubesta pelivideoita, kun joku tubettaja pelaa. Jos ei rajoittaisi, joko pelaisi/katsoisi myöhään yöhön ja aamulla heräisi aikaisin pelaamaan.
Nyt viikossa on useampi peloton päivä, jotta ymmärtäisi, ettei voi pelata koko ajan. Muina päivinä pelaamista on rajoitettu myös tuntimäärin. Noina pelittöminä päivinä raivoaa, että pitäisi saada pelata. Ei suostu tekemään läksyjään, koska ei saa pelata.
Tänään, pelittömänä päivänä, on ollut pinna kireällä ja hermostunut. Huusi, että kaverinsa saa pelata paljon, koska hänen äitinsä on kuollut ja toivoo että minä olisin myös kuollut, jotta saisi pelata joka päivä paljon.
Pelaaminen on järkyttävä ongelma. Miten tämä loppuu? Olemme pulassa lapsen peliongelman kanssa.
Kommentit (32)
Olen lukenut vaupalstaa nyt ehkä vartin ja tämä on kolmas vastaantullut aloitus peliongelmaan liittyen. Yhteen vastasinkin. Omalla 17-vuotiaalla on myös peliongelman oireita.
Räyhäät siis nuorellesi hänen harrastuksestaan ja ihmettelet kun suuttuu.
Laita konsolit ja kännykät uunin viereen odottamaan sulatusvuoroa, jos raivoaminen ei lopu.
Kuinka monta tuntia pelaat päivässä?
Teepä pikku jekku. Teeskentele kuollutta, niin kakara oppii olemaan.
Kyllähän tuo vaikuttaa jo niin vakavalta riippuvuudelta että lapsi tarvitsee selkeästi jo ammattiapua. Jos tilanne on jo niin paha että ennemin menettäisi läheisensä kuin luopuisi peleistä niin tilanne vaikuttaa jo todella pahalta. Ihan alkuun laittaisin kaikki pelit totaalikieltoon koska näköjään tuo rankalla kädellä säädeltykään pelaaminen ei auta. Heti maanantaina yhteys perheneuvolaan, koulupsykologiin, kurattoriin tms. ja lähdet selvittämään mistä lapselle saa apua riippuvuudesta irtipääsemiseksi.
Oon kiitollinen vanhemmilleni kun rajoittivat mun pelaamista kun olin nuori. Pääsin riippuvuudesta eroon.
Toki myöhemmin tuli sitten rahapeliriippuvuus joka oli 10x pahempi ja voimakkaampi..
Juttele kiinnostaisiko esim. kalja ja mopot, jos vaikka innostuisi. Ei se niin mene että vaan kieltää asioita mitä ei itse ymmärrä. Lähtee kotoa eikä tule ikipäivänä enää käymään.
Raivon syy on sinun käytöksesi tytärtäsi kohtaan eikä pelit.