Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pahaa kaksoiskansalaisuudessa?

Vierailija
01.02.2021 |

Tämä sinimustaporukkakin vastustaa, mutta miksi?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni ketjussa uhoavista suomalaisista on muuten tutkinut sukupuunsa edes parin-kolmensadan vuoden taakse? Voitte vaikka yllättyä. 

Vierailija
82/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään pahaa, varsinkaan Venäjän ja Suomen kaksoiskansalaisuudessa jos työskentelee Suomen puolustusvoimissa.

t: demarit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni ketjussa uhoavista suomalaisista on muuten tutkinut sukupuunsa edes parin-kolmensadan vuoden taakse? Voitte vaikka yllättyä. 

Veikkaan ettei yksikään ole tutkinut. Ehkä suvussa joku on jonkun haaran tutkinut, mutta tuskin on jokaista esivanhempaa tiedossa hirveän montaa sukupolvea taaksepäin. Mahtaisi olla identiteettikriisin paikka huomata mistä on kotoisin. 

Vierailija
84/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään pahaa. Et vain ole suomalainen.

Ikänsä Suomessa asunut, toinen vanhempi suomalainen ei muka ole suomalainen?

Voi toki. Muttei sitä passi osoita. Se että roikkuu kiinni ei-suomalaisessa passissa vaikka asuu koko ikänsä Suomessa puhuu suomalaisuutta vastaan. Mihin sitä tarvitset jos asut vain Suomessa?

t. ohis

Mistä teitä hourailijoita oikein sikiää? Miten se puhuu suomalaisuutta vastaa, jos haluaa kunnioittaa MYÖS toista geeniperimänsä lähdettä? Melkoisen yksinkertainen ajatusmalli, jos suomalainen ei voi olla muuten kuin yhdellä passilla ja 100% suomalaisella taustalla. 

Suomalaisuus ei ole mikään sivutoimi.

Eipä kukaan ole sellaista väittänytkään. Useimmilla meistä vain on kyky enempään kuin yhteen rooliin kerralla. Ikävää, jos sinulla ei ole. 

Jos pinnistät aivosi äärimmilleen niin huomaat tuossa potkivasi palloa omaan maaliin.

Suomalaisuus ei ole mikään sivuroolikaan.

Suomalaisuus voi olla mikä tahansa rooli. Sinulla ei ole valtaa määritellä, mitä se kenellekin tarkoittaa. Jos minä haluan olla 1/100 ajastani suomalainen ja loput ajastani vaikka klonkunmaalainen, sinä et sitä voi estää. Ja sekös sinua v'tuttaa :D

Minulla on valtaa määritellä mitä se minulle tarkoittaa. Joku muu voi olla erimieltä.

Vain tunnetasolla. Viralliset määritelmät sitten lakikirjassa. Eikä sinun määritelmäsi tarkoita missään yhteydessä, että kenenkään muun tarvitsisi niiden mukaan ajatella tai toimia. Ja sekös sinua v'tuttaa.  

Suomalaisuudelle ei ole virallista määritelmää missään kirjassa. Ainoastaan kansalaisuudelle on.

Vähän valoja päälle nyt.

Itse asiassa on. Virallisesti suomalainen=Suomen kansalainen. Siksihän henkilötietolomakkeissakin kohtaan "kansalaisuus" Suomen kansalaiset vastaavat "suomi" tai "suomalainen" eli suomalainen=Suomen kansalainen. Ruotsin kansalainen ei voi kirjoittaa olevansa suomalainen, vaikka hän kuinka tunnetasolla niin kokisi. 

Vierailija
85/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi persutrollit eivät voi määritellä minua mitenkään. Olen päätoimisesti sekä suomalainen että kiinalainen. Naurattaa kovasti tämä lapsellinen uhoaminen, kuinka "suomalaisuus ei voi olla sitä ja tätä". Suomalaisuus on niin abstrakti käsite, että se voi olla ihan mitä vaan. Kysehän on vain kokemuksesta, joka on aina subjektiivinen. Virallinen kansalaisuus sitten asia erikseen. Sille voi jokainen vaikka googlen avulla etsiä määritelmän. 

Kiinalais/suomalainen kaksoiskansalaisuus on erityinen kummajainen koska Kiina itse ei tunnusta kaksoiskansalaisuuksia. Joutuisit todennäköisesti hankaluuksiin jos pysyvästi asuisit Kiinassa.

Hävettäisi olla sen maan kansalainen joka aktiivisesti sortaa Tiibetiä, uiguureja.

Vierailija
86/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toki. Muttei sitä passi osoita. Se että roikkuu kiinni ei-suomalaisessa passissa vaikka asuu koko ikänsä Suomessa puhuu suomalaisuutta vastaan. Mihin sitä tarvitset jos asut vain Suomessa?

t. ohis

Mistä teitä hourailijoita oikein sikiää? Miten se puhuu suomalaisuutta vastaa, jos haluaa kunnioittaa MYÖS toista geeniperimänsä lähdettä? Melkoisen yksinkertainen ajatusmalli, jos suomalainen ei voi olla muuten kuin yhdellä passilla ja 100% suomalaisella taustalla. 

Mikäs suomalaisuuden ylijumala sinä kuvittelet olevasi. Suomalaisuus on virallisesti vain pala paperia. Tunnetasolla sitten tasan sitä, miksi kukin sen itse kokee. Vaikka kuinka yrität et voi hallita muiden kokemuksia. 

Suomen kansalaisuus on virallisesti vain pala paperia.

Niinhän tuossa juuri sanottiin. Hyvä että tajusit!

Koeta pysyä kärryllä, suomalaisuus != kansalaisuus

Paitsi, ettei edes ole. Suomalaisuus on paljon muutakin kuin leima passissa. 

Sitä tuossa juuri sanotaan. != tarkoittaa erisuuri-kuin

Ei edes tarkoita :D Eri suuri kuin on yhtäsuuruusmerkki, jonka päällä on viisto viiva. 

No enpä ala sellaista merkkiä tästä näppäimistöstä kaivaa vaan käymän ohjelmoinnista tuttua operaattoria.

https://docs.microsoft.com/en-us/cpp/cpp/equality-operators-equal-equal….

Vierailija
87/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vexin ja Irwinin näkemys

Vierailija
88/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ohis

Multa on ehkä mennyt nyt jotain ohi, mutta mitä tähän toimeen oikein kuuluu, jos rinnalle ei mahdu mitään muuta? OIsko jotain päiväohjelmaa vaikka antaa?

VASTAA!!!

Vierailija
89/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Husu on malliesimerkki rusinoiden poimimisesta.

Milloin on suomalainen ja milloin (kielletty sana kansalainen). Jos hänestä puhutaan positiiviseen sävyyn, niin aina on (kielletty sana kansalainen). Jos puhutaan negatiivisesti, niin on suomalainen.

Husu on malliesimerkki maassa 20+ vuotta asuneesta jossa ei ole hiventäkään suomalaisuudesta.

Toisaalta joku maassa vuoden asunut Suomesta valtavasti innostunut korealainen lukiotyttö puhuu jo vuoden kuluttua Oulun murretta. (oli lehtijuttu joskus)

Se on nautinnollista seurattavaa kun uniikeilta lumihiutaleilta viedään kansalaisoikeudet pois ja ketään ei kiinnosta teidän moninaisuus millään tavalla. Me molemmat tiedetään sen päivän olevan lähellä

Vierailija
90/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään pahaa. Et vain ole suomalainen.[/quote

Kaksoiskansalainenkin on suomalainen, jos hänellä on Suomen kanasalaisuus. 

Ei ole, hän on vain Suomen kansalainen. Suomalaisuuteen tarvitaan paljon muutakin kuin kansalaisuus.

Kuten?

Halua omata suomalainen identiteetti, halu olla osa suomalaista kulttuuria.

Ja noitako ei mielestäsi voi olla, jos on kahden eri maan passi?

Kaksi passia osoittaa ettei siihen ole niin suurta halua kuin jos olisi vain yhden maan passi. Kahdella passilla koetetaan kerätä rusinoita molemmista maista.

Kyllä pitäisi osata päättää, minkä maan kansalainen haluaa olla. Onhan se hauskaa käydä vähäveroisessä USA:ssa hankkeesssa ja sitten tulla Suomeen synnyttämään ja tuoda lapset ilmaiseen kouluun Suomeen. Eivät syö vain rusinoita, vaan myös pullatkin.

Keskieuroopassa on väkeä, jotka tulevat toisesta kotimaastaan nostamaan tukirahat  ja shoppailemaan ja sitten taas toiseen kotimaanan loppuvuodeksi.

No minä olen varakas muutenkin, ei tarvitse shoppailla tukia, joita en saisi muutenkaan. Tällä hetkellä maksan muuten veroja sekä Suomeen että Yhdysvaltoihin.

Et muuten maksa ainakaan samoista tuloista.

Sivistyneillä mailla on keskenään sopimuksia, joiden perusteella pyritään estämään esim. tuplaverotusta. Mutta minulla on palkka Suomessa ja omaisuutta täällä. Minulla on myös perimääni omaisuutta Yhdysvalloissa sijoituksessa.

Maksa jatkat ensimmäisen lauseen jälkeen mutta:lla kun jatko todistaa sen mitä sanoin.

Vierailija
91/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, hän on vain Suomen kansalainen. Suomalaisuuteen tarvitaan paljon muutakin kuin kansalaisuus.

Kuten?

Kaksi passia osoittaa ettei siihen ole niin suurta halua kuin jos olisi vain yhden maan passi. Kahdella passilla koetetaan kerätä rusinoita molemmista maista.

Kyllä pitäisi osata päättää, minkä maan kansalainen haluaa olla. Onhan se hauskaa käydä vähäveroisessä USA:ssa hankkeesssa ja sitten tulla Suomeen synnyttämään ja tuoda lapset ilmaiseen kouluun Suomeen. Eivät syö vain rusinoita, vaan myös pullatkin.

Keskieuroopassa on väkeä, jotka tulevat toisesta kotimaastaan nostamaan tukirahat  ja shoppailemaan ja sitten taas toiseen kotimaanan loppuvuodeksi.

No minä olen varakas muutenkin, ei tarvitse shoppailla tukia, joita en saisi muutenkaan. Tällä hetkellä maksan muuten veroja sekä Suomeen että Yhdysvaltoihin.

Sivistyneillä mailla on keskenään sopimuksia, joiden perusteella pyritään estämään esim. tuplaverotusta. Mutta minulla on palkka Suomessa ja omaisuutta täällä. Minulla on myös perimääni omaisuutta Yhdysvalloissa sijoituksessa.

Maksa jatkat ensimmäisen lauseen jälkeen mutta:lla kun jatko todistaa sen mitä sanoin.

Miksi jopa.

Vierailija
92/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mamma yllattyy kun kaksoiskansalainen poikansa kutsutaan armeijaan.

USAssa kutsuntoja ei ole, Suomessa on.

Vierailija
93/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan maailmanpoliisi Biden pääsee vauhtiin niin eiköhän kutsunnat ala taas jenkeissäkin.

Vierailija
94/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään suuria yllätyksiä luvassa. Väestö on lisääntynyt pienessä mittakaavassa naapurien kanssa eikä siinä mitään pahaa ole. Niin idässä kuin lännessä asuvat kansat ovat omanneet samanlaiset arvot ja tavat kuin me ja kanssa käynti on ollut samalkaltaisuuden vuoksi helppoa ja luotettavaa. Kulttuurissamme on paljon yhtäläistä.

Tämä kaikki puuttuu nykyisten siirtolaisten kanssa.

Vierailija
95/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkittu on, 1800-luvulla osa juurista meni Puolaan. En silti väitä olevani puolalainen tai ala vinkua Puolan kaksoiskansalaisuutta.

Vierailija
96/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vexin ja Irwinin näkemys

Vexi ehkä tarkoitti tuon suomalaisten mamuasenteiden kritisointiin mutta Irwin oikein vaikuttanut miltään vihervassarilta ja varsinkin se kansa jolle se tuota lauloi omi laulun ihan omakseen.

Kävi vähän kuin Den Glider In kappaleelle, piti olla ruotsalaisten voittolaulu mutta siitä tulikin suomalaisten voittolaulu.

Vierailija
97/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta tässä on että Suomessa on ihan ilmoitusasia, jos saa toisen maan kansalaisuuden. Itse en sitä koskaan ilmoittanut... eri niminenkin olen näissä maissa, kun nimenvaihto oli niin vaikeaa toisessa maassa että jäi tekemättä. Eli nyt on kaksi passia eri nimillä, Suomi ei tiedä siitä toisesta mitään.

Vierailija
98/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. ohis

Mä ainakin ylläpidän suomalaisuuttani täällä sängyn pohjalla. Muuhun ei sitten aikaa jääkkään

Multa on ehkä mennyt nyt jotain ohi, mutta mitä tähän toimeen oikein kuuluu, jos rinnalle ei mahdu mitään muuta? OIsko jotain päiväohjelmaa vaikka antaa?

Vierailija
99/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten?

Eli samoista tuloista et maksa juuri siksi. Itselläni on sama tilanne kuin sinulla että tuloja tulee pääasiassa toisesta maasta, mutta omaisuutta on kummassakin.

Vierailija
100/104 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan siitä yllättyy, kyllä se on tiedossa jokaisella kaksoiskansalaisella. Meillä on vain tyttöjä, mutta tiedossa on että asevelvollisuus saattaa laajentua koskemaan myös heitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi