Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nuori ja näin paska terveydentila. Avautuminen?

Vierailija
01.02.2021 |

Olen vielä nuori ja tuntuu, että kroppa pettää jo nyt. Mulle tulee todella huono ja oksettava olo kevyestä liikunnasta, en jaksa olla pystyssä ja ainoa mukava asento on maatessa, lepäämässä. Tänään olin luokan kanssa aamulla 2 tuntia pulkkamäessä (liikunta) ja olin jo ihan loppu pelkästä kävelymatkasta. Noin 3km suunta sanoisin. Kun päästiin takas koululle, alkoi taas oksettaa ja pyörryttää eikä auttanut muu kuin lähtee himaan. Noi maanantaiaamuiset liikkatunnit vie kaikki voimat koko päivästä.
Mulla on hidastunut sydäntoiminta, rytmihäiriöitä, alhainen verenpaine ja kilpirauhasen vajaatoiminta johon mulla ei ole edes lääkkeitä vielä. Olen aina väsynyt ja surullinen. Mitä kaikkea nyt kilpirauhasen vajaatoimintaan liittyykään. Muita epämääräisiä terveyshaittoja on jatkuva turvonnut maha ja hidas aineenvaihdunta ja oudot rahina/raksutus äänet joita kuulen päässä tai korvissa jatkuvasti. Tuo korvajuttu kyllä taitaa johtua siitä, että taaperona puhkaisin tärykalvoni vahingossa..

En käytä päihteitä, en ole koskaan edes kokeillut. Syön perus ruokaa ja juon vain vettä.

Mutta olisiko teistä sopivaa kertoa liikunnan opelle mun tilasta, oisko nuo aiemmin mainitsemani terveyshaitat tarpeeksi painavia saada edes välillä vapautuksia liikasta??
Olen kohta 16-vuotias.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta!

Vierailija
2/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa mun aikaa kirjoitti:

Ei kiinnosta!

Anteekss ;( Ei teidän tarviikkaa kiinnostaa, halusin vaan johonki purkaa turhautumistani. Olisi pitänyt valita demi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko hakea apua esim kouluterveydehoitajalta? Eikä näistä ilkeilyistä täällä kannata välittää. Tsemppiä sulle!

Vierailija
4/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Näihin kaikkiin oireisiin on saatavilla apua. Kun saat oikeanlaista hoitoa ja tarvittavat lääkkeet, olosi helpottuu ja jaksat paremmin. Mene koulusi terveydenhoitajan luo ja hän ohjaa sinut koululääkärille.

Oletko jutellut vanhempiesi kanssa? Liikkaopelle voit kertoa / laittaa viestin, niin hän ymmärtää tilanteesi ja osaa huomioida tämän tunneilla.

Hyvä, että kysyit neuvoa. Nyt tiedät, kuinka toimia. Kaikkea hyvää sinulle!

T: äiti ja ope

Vierailija
5/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki luettelemasi oireet, paitsi ehkä korvien rahina, ovat kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita. Kun saat siihen lääkityksen, olo kohenee varmasti. Ja ehdottomasti sinun pitäisi kertoa liikunnan opettajalle vajaatoiminnasta, koska sydänoireiselle liian raskas liikunta voi olla vaarallista.

Tsemppiä!

Vierailija
6/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti iso osa oireista johtuu tuosta kilpparista! Kun saat lääkkeiden avulla arvot tasapainoon, niin varmasti pahimmat oireet loppuvat. Älä murehdi, vaikka tiedän kyllä miten terveyteen liittyvät asiat huolestuttaa. Mene tosiaan terveydenhoitajan luo, mikäli hoitoa ei ole vielä aloitettu ja puhu tai tarvittaessa pyydä vanhempiasi puhumaan liikunnanopettajallesi.

Tsemppiä!

Vierailija
7/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisista vastauksista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi