Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennun ajatuksesta olla äiti

Vierailija
01.02.2021 |

Mieheni toivoo lasta ja minä en enää jaksa kieltäytyä. Tähän asti olen onnistunut välttelemään aihetta, mutta nyt miehen vauvakuume on karannut käsistä. Kaikki muutkin saavat vauvoja niin hänkin kokee ajan olevan nyt kypsä. Ikää meillä molemmilla onkin jo yli 30. Olen masentunut ja iloton kun ajattelen loppuelämäni äitinä. En ymmärrä kuink jaksan hoitaa vauvaa tai edes pikkulasta. Eniten kammottaa ajatus siitä että yksin ei pääse enää vuosiin minnekään. Ja etenkin se jotta kotona ei saa olla koskaan enää omassa rauhassa. Olet pelkkä palvelija joka ei milloinkaan lepää silloin kun haluaa. Kotityöt on minulle pelkästään välttämätön paha. Pelkään ajatusta ikuisesti jatkuvasta ruuanlaittovuorpsta. Mies ei meillä ruokaa valmista. Yrittäkää helpottaa oloani.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot sille miehelle mitä tunnet sen sijaan että välttelet aihetta.

Vierailija
2/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän sun kannattaisi ihan suoraan miehellesi kertoa tästä. Etsi itsellesi mies joka ei halua lapsia ja päästä miehesi vapaaksi markkinoille, naisille jotka haluavat lapsia. Teet neljä ihmistä onnelliseksi, sen sijaan että olette kahdestaan epäonnellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on näin isosta asiasta eri mielet, niin kannattaa pohtia, että tulisiko sitä yhdessä edes jatkaa. Mies voi etsiä lapsilleen toisen äidin ja sinä voit keskittyä itseesi tai löytää toisen. Lapsi ei todellakaan kuuluisi hankkia tuohon tilanteeseen.

Vierailija
4/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt hänelle kertoa tuntemuksista ja ajatuksista. Jotenkin hän ei vain tahdo ottaa minua tosissaan ja kuittaa keskusteluritykset sanomalla että kaikki järjestyy. Hän vähän naureskelee minun ajatuksille, on sillä asenteella että kun kaikki muutkin kaverit pärjää ja ovat onnellisia niin meillä menee samalla tavalla.

Vierailija
5/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän sun kannattaisi ihan suoraan miehellesi kertoa tästä. Etsi itsellesi mies joka ei halua lapsia ja päästä miehesi vapaaksi markkinoille, naisille jotka haluavat lapsia. Teet neljä ihmistä onnelliseksi, sen sijaan että olette kahdestaan epäonnellisia.

Mitä ihmettä? "päästä miehesi vapaaksi markkinoille"? Ihan koko ajan on vapaana lähtemään, mutta kun haluaa olla juurikin minun kanssa ja haluaa juuri minut äidiksi lapselleen. Ei kertaakaan ole puhunut sinne päinkään että haluaisi olla jossain muualla jonkun toisen kanssa.

Vierailija
6/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kotitöihin ja hoitamaan lasta. Ota sopimus kirjallisena. Helpottaako?

Vierailija
7/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väkisellä pidä lasta tehdä.

Vierailija
8/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein miehelle mieliksi kaksi lasta. Mies on hoitanut isänroolinsa hyvin. Olen saanut omaa aikaa. Oli kuitenkin virhe ottaa koira. Koirasta on vain riesaa ja joudun hoitamaan sitä vielä vuosia, kun lapset sain laitettua hoitoon jo päälle vuotiaina!

Vierailija
9/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko jutun? Apn mies ei osaa edes ruokaa laittaa. Kuka nainen sellaisen kanssa perheen perustaisi?

Vierailija
10/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko että mies olisi hoitamassa lasta tai varsinkaan mitään kirjallisia sopimuksia tekisi. Hyvä ajatus sinänsä, mutta ei ehkä meille toimiva.

Vierailija
11/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? "päästä miehesi vapaaksi markkinoille"? Ihan koko ajan on vapaana lähtemään, mutta kun haluaa olla juurikin minun kanssa ja haluaa juuri minut äidiksi lapselleen. Ei kertaakaan ole puhunut sinne päinkään että haluaisi olla jossain muualla jonkun toisen kanssa.

Mutta kun sun kanssa ei voi lasta saada, kun et lasta halua. Pakkohan miehen on sitten päättää etsiikö jonkun toisen vai luopuuko lapsihaaveesta.

Vierailija
12/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko että mies olisi hoitamassa lasta tai varsinkaan mitään kirjallisia sopimuksia tekisi. Hyvä ajatus sinänsä, mutta ei ehkä meille toimiva.

Älä ainakaan ilman kirjallista sopimusta tee. On sitten mitä näyttää anopille ja apellekin, kun jätät lapsen miehelle hoitoon vaikka väkisin.

Vierailija
13/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluakaan. Mutta kuuntelen miehen tahtoa. Halusin lähinnä kannustavia viestejä, että kestäisin kaiken tulevan. Pelkään raskauttakin niin paljon että luulen joutuvani jäädä sairaslomalle. En tiedä kestääkö psyykeni sitä. Ainakin jo pelkkä ajatus raskaudesta, vauvasta ja oman elämän loppumisesta saa mielen ahdistuneeksi ja alakuloiseksi.

Vierailija
14/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein miehelle mieliksi kaksi lasta. Mies on hoitanut isänroolinsa hyvin. Olen saanut omaa aikaa. Oli kuitenkin virhe ottaa koira. Koirasta on vain riesaa ja joudun hoitamaan sitä vielä vuosia, kun lapset sain laitettua hoitoon jo päälle vuotiaina!

Korostan, että on mukava olla äiti, kun mies kantaa päävastuun lapsista  ja itse olen sujahtanut tyypilliseen isien rooliin sujuvasti. Sekin tyydyttää, että geeneilläni on jatkuvuutta. Omat lapset ovat kivoja, kun eivät vaadi minulta liikaa hoivaa. 

Vierailija
15/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku yrittää helpottaa pahaa oloani.

Vierailija
16/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat aika vajaamieliselle ja tyhmälle ihmiselle.

Ensinnäkään vauva-aika ei kestä vuosis.

Ei myöskään pikkulapsivaihe.

Itse olen onnellinen ja ylpeä äiti, iloa on ollut koko äitiysaika.

Vierailija
17/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat aika vajaamieliselle ja tyhmälle ihmiselle.

Ensinnäkään vauva-aika ei kestä vuosis.

Ei myöskään pikkulapsivaihe.

Itse olen onnellinen ja ylpeä äiti, iloa on ollut koko äitiysaika.

Kiitos, tämä helpottikin valmiiksi pahaa oloa. Ilmeisesti täältä on turha toivoa mitään helpotusta oloon tai edes vähäistä myötätuntoa. Kyllä uskon että sinä olet onnellinen ja ylpeä. Minä en tiedä pystynkö samaan.

Vierailija
18/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluakaan. Mutta kuuntelen miehen tahtoa. Halusin lähinnä kannustavia viestejä, että kestäisin kaiken tulevan. Pelkään raskauttakin niin paljon että luulen joutuvani jäädä sairaslomalle. En tiedä kestääkö psyykeni sitä. Ainakin jo pelkkä ajatus raskaudesta, vauvasta ja oman elämän loppumisesta saa mielen ahdistuneeksi ja alakuloiseksi.

Tuo ei oo normaalia. Käy psykologilla.

Vierailija
19/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ei ole tarkoitettu äidiksi.

Vierailija
20/39 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä MISSÄÄN NIMESSÄ hanki lasta jos tunnet noin.

Ja mä en ymmärrä kun miehillä on ensin joku kamala hinku saada niitä vauvoja ja kun sellainen perheeseen syntyy, niin ruvetaan välttälemään sen hoitoa. En tiedä eivätkö vain ymmärrä kuinka paljon panostusta perhe-elämä vaatii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi