Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on kun ruoat ei vaan onnistu?

Vierailija
01.02.2021 |

En enää jaksa kokeilla uusia reseptejä. Vaikka teen ohjeen mukaan, ruoasta ei vaan tule hyvää. Nyt tein keiton, mihin tuli litra nestettä. Tuo nestemäärä haihtui ja imeytyi jo keittämisen alkuvaiheessa ja jouduin lisätä nestettä useaan otteeseen. No siinähän meni sitten mausteiden suhteet ihan plörinäksi ja keitto on mautonta. En osaa summissakaan maustaa, usein siinä vaiheessa ruoka menee viimeistään pilalle kun lisään liikaa suolaa. Masentaa kun kokkaan lähes joka päivä enkä vaan kehity siinä :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti keitit soppaa täysillä ilman kantta. Jos alkukiehautuksen jälkeen laitat sopan 4/9 ja kannen kiinni siitä ei kyllä haihdu mitään:D Pataruuat haudutan itse vieläkin pienemmällä lukemalla, riisin kypsennän ykkösellä jne. 

Vierailija
2/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoitus tekee mestarin, elä luovuta. Sit jos kolme kertaa peräkkäin poltat munat pohjaan niin harkitse lopettamista. Harva on seppä syntyessään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamisessa pitää maistaa välillä.

Vierailija
4/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos litra lisättyä nestettä haihtuu jo keittämisen alkuvaiheessa, kannattaa katsoa peiliin.

Jos sekään ei auta, kannattaa harkita holhoojan hankintaa, pyydä vaikka naapuria ilmoittamaan ettet kykene elämään yksin ilman holhoojaa.

Vierailija
5/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä keittoa koitit valmistaa? Itse en sen kummemmin mittailee ainesosia esim nakkikeiton teen seuraavasti:

Peruna-keittokasvis pussi kattilaan ja vettä perään niin että kasvikset peittyvät. Lisäksi 1,5 kasvisliemikuutiota.

Paistan pannulla paketillisen kuorellisia Nakkeja, pilkottuina. Sitten lisään ne keittoon.

Kun keitto kiehuu lasken lieden noin puoliväliin asteikossa, eli esim 5/9.

Keitto on valmista kun kasvikset kypsiä.

Vierailija
6/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on joku ongelma leipomisessa. Mun leipomukset ei vaan meinaa onnistua millään. Etenkään sellaiset joiden pitäisi kohota. Mulla on kai jäänyt jokin perusasia oppimatta, kun ohjeitakaan noudattamalla en todellakaan saa sellaista, mitä reseptin kuvassa esitellään.

Vierailija
7/7 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit jos kolme kertaa peräkkäin poltat munat pohjaan niin harkitse lopettamista

Tai paistotavan vaihtamista... :p

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi