Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko lian lihava? Isäpuoli sanoo kun kuppikoko on 85C

Vierailija
01.02.2021 |

Olen 17-vuotias. Rinnat ovat kasvaneet viimeisen vuoden aikana paljon. Olen 167cm/65kg. Terveydenhoitaja sanoi että olen normaalipainoinen. Isäpuoli sanoo että lihominen alkaa tisseistä ja kohta olen muualtakin lihava.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

85 cm +5 cm on aika iso rinnan alapuolelta mitattu ympärys. Oletko oikeasti mitannut sen kohdan 90 cm mittaiseksi?

Vaihtoehto on, että rinnanympärys rinnan alta on jopa 10 cm pienempi, mutta sulla on liian väljät liivit. Liivien kuuluu olla 5 cm pienemmät ympärykseltä kuim rinnan alta mitattu mitta, sillä liiveissä on hieman joustoa ja näin ne ovat napakasti paikallaan.

Isäpuoli kuulostaa myös pervolta. Pidä varasi.

Provo tai ei, kuka teini osaa valita oikeankokoiset rintsikat?

Ainakin tietoa on nykyään helpommin saatavilla kuin silloin muinoin omassa teini-iässä jolloin oltiin marketin myyjän armoilla, joka yleensä oli suunnilleen yhtä tietämätön aiheesta kuin itsekin.

Vierailija
22/25 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan niin ja Porvoosta terve.

Aika monelle teinitytölle valitettavan arkipäiväistä että ulkonäköä huomautellaan kotona.

Minulle isä huomautteli lihavuudesta. Olin mm. saatanan läskiperse. Mitat tuolloin 173cm/65 kg. Kouluterveydenhoitajan mukaan olin pitkä ja hoikka. Tiedä sitten, mikä oli totuus...Itsetunto kuitenkin murskattiin tehokkaasti. Ulkonäköni oli jatkuvan arvostelun kohteena kotona, niin isän, äidin kuin pikkusiskon toimesta. Henkistä väkivaltaa, raakaa sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää haukkua provoksi. Lähes kaikki naiset joutuvat kokemaan asiatonta puhetta kotona joko isän, äidin tai sisarusten puolelta. Aina joku on lällättämässä läskiksi tai muuten arvostelemassa kehoa, ja kyllä, myös rintoja. Miksi ihmeessä joku isäpuoli olisi poikkeus tähän?

Vierailija
24/25 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo keski-ikäinen nainen, jota haukuttiin läskiksi, isoksi jne. kotona joka päivä. Samaan aikaan oli kuitenkin syötävä lautanen tyhjäksi. Muutenkin minua kohdeltiin kaltoin. Isäni arvosteli aina rintoja kuuluvalla äänellä kun vieraita oli läsnä ("katsokaa miten tytön tissit on kasvanu"). Se oli kuvottavaa ja edelleen pidän itseäni rumana ja epätoivottuna.

Vierailija
25/25 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloittaja :)

Olet tosi tärkeässä ja herkässä vaiheessa ja olen samaa mieltä joidenkin muiden vastaajien kanssa, että ei ole asiallista se miten isäpuoli on sua kommentoinut. Todellakin, puhu ihmeessä äitisi ja/tai koulun terveydenhoitajan kanssa. Ja vielä, haluan vakuuttaa, että olet arvokas sekä rakas ihminen ja nuori nainen :) Tämä lyhyt mutta kaunis video kertoo siitä hienosti, suosittelen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän