Sain flunssan ja kuumetta - koronatestiin autoton Helsingissä ei pääse
Sairaana raahautua pitäisi kilometrien päähän ja jonottaa ulkona
Kommentit (64)
Tämä on oikeasti ongelma. Lähin testauspiste on parin kilometrin päässä, ihan ok kävelymatka, mutta entä kuumeessa ja sairaana?
Julkisilla en lähde oireisena minnekään, se on varma. En ymmärrä miten sellainen ohjeistus voi olla samalla jos tarkoitus on kuitenkin estää koronaa leviämästä. Toivottavasti kukaan muukaan ei oireisena lähde julkisilla testeihin.
Tilaa koronataksi ja mene sillä drive in testipaikalle.
Ja se aikahan pitää VARATA, ei sun tartte jonottaa
Vierailija kirjoitti:
Helvetin kallista työttömälle, viikon ruuat
Stadi on kyllä oikein karvansa näyttänyt tässäkin asiassa miten hienosti ovat tulleet köyhiä vastaan koronakriisissä. Tai siis eivät ole tulleet.
Sama juttu lasten kanssa. Nyt en testauta lapsia jos tulee kröhää. Sairastetaan pois. Liian hankalaksi on tehty testaus autottomalle. Lasten kanssa tunti suuntaansa julkisilla js lapsi sairas. Ei kaikilla oo varaa taksiin
Vierailija kirjoitti:
Tämä on oikeasti ongelma. Lähin testauspiste on parin kilometrin päässä, ihan ok kävelymatka, mutta entä kuumeessa ja sairaana?
Julkisilla en lähde oireisena minnekään, se on varma. En ymmärrä miten sellainen ohjeistus voi olla samalla jos tarkoitus on kuitenkin estää koronaa leviämästä. Toivottavasti kukaan muukaan ei oireisena lähde julkisilla testeihin.
Itsekin ihmettelin miten on ok matkustaa halki Helsingin julkisilla testiin, mutta samalla matkalla on kamalan vaarallista ja täysin kiellettyä pistäytyä kaupassa. Ei mitään logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
TAKSI!!!
Tilatessa voi pyytää sellaisen, jossa on pleksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tässä lähellä testipiste (tosin vain arkisin), johon on kävelymatkaa puolisen kilometriä ja autolla pitäisi kiertää monta kilometriä, joten ehdottomasti menisin kävellen tai fillarilla. Myös autottomat kaverini on päässet onglemitta testeihin.
Riippuu ihan siitä missä asuu. Itse en kauheasti hurrannut kun piti julkisilla kipeänä matkustaa Malminkartanosta Kruununhakaan testiä otattamaan. Nyt niitä on sentään tullut jokunen lisääkin.
Miksi Kruununhakaan? Pasilassakin on, Messukeskuksen parkkihalli ja se on ollut alkusyksystä asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin ihmettelin miten on ok matkustaa halki Helsingin julkisilla testiin, mutta samalla matkalla on kamalan vaarallista ja täysin kiellettyä pistäytyä kaupassa. Ei mitään logiikkaa.
Ei siinä olekaan logiikkaa ja siksipä ei ole kielletty kaupassa käymistä.
Stadihan ei muutenkaan tunnu otaneen ihan tosissaan koko koronaa. Nytkin vaan äkkiä lasten harrastukset taas käyntiin, vaikka muuntovirus jyllää ja tartuntaryppäistä uutisoidaan jatkuvasti. On kuulemma lapsille vähemmän haitallista että ne saa harrastaa. Musta taas ois parempi pitää tauti sillä tasolla että voidaan pitää koulut auki, eikä lapselle varmaan se oman vanhemman, tai isovanhemmankaan kuolema koronaan oo aivan mitätöntä, vaikka miten sais käydä kerran viikossa jumpassa? Tai mistä minä tiedän, en oo psykologi, ehkä oon väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä olekaan logiikkaa ja siksipä ei ole kielletty kaupassa käymistä.
No on kielletty käydä ennen tuloksen saamista kaupassa. Nimenomaan tähdennettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tässä lähellä testipiste (tosin vain arkisin), johon on kävelymatkaa puolisen kilometriä ja autolla pitäisi kiertää monta kilometriä, joten ehdottomasti menisin kävellen tai fillarilla. Myös autottomat kaverini on päässet onglemitta testeihin.
Riippuu ihan siitä missä asuu. Itse en kauheasti hurrannut kun piti julkisilla kipeänä matkustaa Malminkartanosta Kruununhakaan testiä otattamaan. Nyt niitä on sentään tullut jokunen lisääkin.
Miksi Kruununhakaan? Pasilassakin on, Messukeskuksen parkkihalli ja se on ollut alkusyksystä asti.
No tonne oli käsky mennä, eikä Pasilasta puhettakaan.
Yksi kaveri oli todella huonossa kunnossa ja sai näytteenottajan kotiinsa. Olisi tosin töissä altistanut todella ison joukon joten siksi päädyttiin tähän. Onneksi oli negatiivinen testi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testikäynti on tärkeä eikä sitä voi hoitaa etukäteen eikä kukaan muu puolestasi, ostokset teet itse ajoissa oireettomana tai pyydät jotakuta hoitamaan puolestasi. Aukeaako logiikka?
https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/88633fab-7501-4f25-a33d-52f52eb69b5d
Influenssaan on kuollut enemmän ihmisiä kuin Koronaan Suomessa.
Pakkotestaaminenkin olisi älytöntä, tartunnan voi saada heti testin jälkeen.
Mä ainakin menin ensin kauppaan hakemaan viikon ruuat ja sitten tein omaolo testin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävelet vaan sinne autokaistaa pitkin. Nehän on kai joissain parkkihalleissa tm.
Stadin nettiajanvaraus on aika sekava kun lukee selkeästi monessa kohdassa että on pelkästään drive in. En ainakaan minä tiedä voiko sinne silloin myös kävellä kun sitten taas esim. Pasilassa lukee että on sekä driven in, että kävelijät.
Kyllä niin drive in näytteenottoon voi mennä kävellen. Ainoat vain autoille pisteet ovat muistaakseni Hertsin parkkihalli ja joku toinen ei tule nyt mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle hoitaja luetteli paikkoja, mikä olisi mulle helpoin paikka mennä ja sinne varattiin aika.
Ja kun puhuttiin jonottamisesta, niin eihän sinne tarvi jonottaa kun on varattu aika. Kun tekee sen oma olo- testin, hoitaja soittaa hetken päästä ja antaa ajanvarauksen. Vai voiko siihen testiin mennä ilman ajanvarausta?
Googlaa. Nythän ne kiertää Helsinkiä. Ilman ajanvarausta saa mennä ensi viikollakin. Julkisilla ei kyllä saa mennä, sellaista ohjeistusta ei ole. Kaikkiin drive-in paikkoihin saa mennä kävellen.
Etsikää netistä tietoa niin ei tarvitse arvailla. Ja sen testipaikankin saa valita itse, ei tarvitse kävellä Krunikkaan jostain Pohjois- Helsingistä herran jestas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle hoitaja luetteli paikkoja, mikä olisi mulle helpoin paikka mennä ja sinne varattiin aika.
Ja kun puhuttiin jonottamisesta, niin eihän sinne tarvi jonottaa kun on varattu aika. Kun tekee sen oma olo- testin, hoitaja soittaa hetken päästä ja antaa ajanvarauksen. Vai voiko siihen testiin mennä ilman ajanvarausta?
Ei voi mennä ilman ajanvarausta. Paitsi nyt näihin uusiin kiertäviin.
Helvetin kallista työttömälle, viikon ruuat