Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain flunssan ja kuumetta - koronatestiin autoton Helsingissä ei pääse

Vierailija
31.01.2021 |

Sairaana raahautua pitäisi kilometrien päähän ja jonottaa ulkona

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin kallista työttömälle, viikon ruuat

Vierailija
22/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeasti ongelma. Lähin testauspiste on parin kilometrin päässä, ihan ok kävelymatka, mutta entä kuumeessa ja sairaana?

Julkisilla en lähde oireisena minnekään, se on varma. En ymmärrä miten sellainen ohjeistus voi olla samalla jos tarkoitus on kuitenkin estää koronaa leviämästä. Toivottavasti kukaan muukaan ei oireisena lähde julkisilla testeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa koronataksi ja mene sillä drive in testipaikalle.

Ja se aikahan pitää VARATA, ei sun tartte jonottaa

Vierailija
24/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin kallista työttömälle, viikon ruuat

Stadi on kyllä oikein karvansa näyttänyt tässäkin asiassa miten hienosti ovat tulleet köyhiä vastaan koronakriisissä. Tai siis eivät ole tulleet.

Vierailija
25/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu lasten kanssa. Nyt en testauta lapsia jos tulee kröhää. Sairastetaan pois. Liian hankalaksi on tehty testaus autottomalle. Lasten kanssa tunti suuntaansa julkisilla js lapsi sairas. Ei kaikilla oo varaa taksiin

Vierailija
26/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeasti ongelma. Lähin testauspiste on parin kilometrin päässä, ihan ok kävelymatka, mutta entä kuumeessa ja sairaana?

Julkisilla en lähde oireisena minnekään, se on varma. En ymmärrä miten sellainen ohjeistus voi olla samalla jos tarkoitus on kuitenkin estää koronaa leviämästä. Toivottavasti kukaan muukaan ei oireisena lähde julkisilla testeihin.

Itsekin ihmettelin miten on ok matkustaa halki Helsingin julkisilla testiin, mutta samalla matkalla on kamalan vaarallista ja täysin kiellettyä pistäytyä kaupassa. Ei mitään logiikkaa. 

Vierailija
27/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TAKSI!!!

Tilatessa voi pyytää sellaisen, jossa on pleksi.

Vierailija
28/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tässä lähellä testipiste (tosin vain arkisin), johon on kävelymatkaa puolisen kilometriä ja autolla pitäisi kiertää monta kilometriä, joten ehdottomasti menisin kävellen tai fillarilla. Myös autottomat kaverini on päässet onglemitta testeihin.

Riippuu ihan siitä missä asuu. Itse en kauheasti hurrannut kun piti julkisilla kipeänä matkustaa Malminkartanosta Kruununhakaan testiä otattamaan. Nyt niitä on sentään tullut jokunen lisääkin.

Miksi Kruununhakaan? Pasilassakin on, Messukeskuksen parkkihalli ja se on ollut alkusyksystä asti. 

Vierailija
29/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin ihmettelin miten on ok matkustaa halki Helsingin julkisilla testiin, mutta samalla matkalla on kamalan vaarallista ja täysin kiellettyä pistäytyä kaupassa. Ei mitään logiikkaa. 

Ei siinä olekaan logiikkaa ja siksipä ei ole kielletty kaupassa käymistä.

Vierailija
30/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadihan ei muutenkaan tunnu otaneen ihan tosissaan koko koronaa. Nytkin vaan äkkiä lasten harrastukset taas käyntiin, vaikka muuntovirus jyllää ja tartuntaryppäistä uutisoidaan jatkuvasti. On kuulemma lapsille vähemmän haitallista että ne saa harrastaa. Musta taas ois parempi pitää tauti sillä tasolla että voidaan pitää koulut auki, eikä lapselle varmaan se oman vanhemman, tai isovanhemmankaan kuolema koronaan oo aivan mitätöntä, vaikka miten sais käydä kerran viikossa jumpassa? Tai mistä minä tiedän, en oo psykologi, ehkä oon väärässä.

Vierailija
31/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä olekaan logiikkaa ja siksipä ei ole kielletty kaupassa käymistä.

No on kielletty käydä ennen tuloksen saamista kaupassa. Nimenomaan tähdennettiin.

Vierailija
32/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tässä lähellä testipiste (tosin vain arkisin), johon on kävelymatkaa puolisen kilometriä ja autolla pitäisi kiertää monta kilometriä, joten ehdottomasti menisin kävellen tai fillarilla. Myös autottomat kaverini on päässet onglemitta testeihin.

Riippuu ihan siitä missä asuu. Itse en kauheasti hurrannut kun piti julkisilla kipeänä matkustaa Malminkartanosta Kruununhakaan testiä otattamaan. Nyt niitä on sentään tullut jokunen lisääkin.

Miksi Kruununhakaan? Pasilassakin on, Messukeskuksen parkkihalli ja se on ollut alkusyksystä asti. 

No tonne oli käsky mennä, eikä Pasilasta puhettakaan. 

Vierailija
33/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaveri oli todella huonossa kunnossa ja sai näytteenottajan kotiinsa. Olisi tosin töissä altistanut todella ison joukon joten siksi päädyttiin tähän. Onneksi oli negatiivinen testi. 

Vierailija
34/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testikäynti on tärkeä eikä sitä voi hoitaa etukäteen eikä kukaan muu puolestasi, ostokset teet itse ajoissa oireettomana tai pyydät jotakuta hoitamaan puolestasi. Aukeaako logiikka?

Vierailija
35/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/flunssa/a/88633fab-7501-4f25-a33d-52f52eb69b5d

Influenssaan on kuollut enemmän ihmisiä kuin Koronaan Suomessa.

Pakkotestaaminenkin olisi älytöntä, tartunnan voi saada heti testin jälkeen.

Vierailija
36/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin menin ensin kauppaan hakemaan viikon ruuat ja sitten tein omaolo testin

Vierailija
37/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelet vaan sinne autokaistaa pitkin. Nehän on kai joissain parkkihalleissa tm.

Stadin nettiajanvaraus on aika sekava kun lukee selkeästi monessa kohdassa että on pelkästään drive in. En ainakaan minä tiedä voiko sinne silloin myös kävellä kun sitten taas esim. Pasilassa lukee että on sekä driven in, että kävelijät.

Kyllä niin drive in näytteenottoon voi mennä kävellen. Ainoat vain autoille pisteet ovat muistaakseni Hertsin parkkihalli ja joku toinen ei tule nyt mieleen.

Vierailija
38/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle hoitaja luetteli paikkoja, mikä olisi mulle helpoin paikka mennä ja sinne varattiin aika. 

Ja kun puhuttiin jonottamisesta, niin eihän sinne tarvi jonottaa kun on varattu aika. Kun tekee sen oma olo- testin, hoitaja soittaa hetken päästä ja antaa ajanvarauksen. Vai voiko siihen testiin mennä ilman ajanvarausta?

Vierailija
39/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa. Nythän ne kiertää Helsinkiä. Ilman ajanvarausta saa mennä ensi viikollakin. Julkisilla ei kyllä saa mennä, sellaista ohjeistusta ei ole. Kaikkiin drive-in paikkoihin saa mennä kävellen.

Etsikää netistä tietoa niin ei tarvitse arvailla. Ja sen testipaikankin saa valita itse, ei tarvitse kävellä Krunikkaan jostain Pohjois- Helsingistä herran jestas.

Vierailija
40/64 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle hoitaja luetteli paikkoja, mikä olisi mulle helpoin paikka mennä ja sinne varattiin aika. 

Ja kun puhuttiin jonottamisesta, niin eihän sinne tarvi jonottaa kun on varattu aika. Kun tekee sen oma olo- testin, hoitaja soittaa hetken päästä ja antaa ajanvarauksen. Vai voiko siihen testiin mennä ilman ajanvarausta?

Ei voi mennä ilman ajanvarausta. Paitsi nyt näihin uusiin kiertäviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme