Sinunkin elämäsi on arvoton näytelmä: ajelehdit vain ajan virrassa vailla päämäärää.
Mitä sinäkään olet elämässäsi saavuttanut? Et mitään sellaista, millä saisit ihmisten arvostuksen ja ihailun. Päinvastoin. Mitään et ole onnistunut kunnolla tekemään. Lapsetko ovat saavutuksesi? Nauran räkänaurua. Vähäänpä tyydyt. Myöntäisit pois: elämäsi on ollut arvoton näytelmä, jossa sinä esität sivuosaa.
Maija, 55
Kommentit (37)
No tuota tuota, en itseasiassa koskaan edes hae ihmisten arvostusta. En kärsi kateudesta enkä ole mammonan peräänkään. Olen onnellinen. Huonoista lähtökohdista tragedioiden jälkeen olen tässä. Onnellisena minä. N43
Mitä sitten? Miksi pitäisi olla arvoa ja saavutuksia? Mahtaa elämäsi olla ankeaa jos niistä haaveilet. Minulle riittää kun on ruokaa ja lämmintä. Mukavaa ollut jo yli 60v.
Ai että kun nämä hienot tittelit ei paljon lämmitä kun tulee vanhuus ja kukaan vanha työkaveri muista. Mitä niillä silloin tekee?
Sillä on ollut ajoittain hyvinkin paljon viihdearvoa muillekin kuin itselleni.
Upein kirjoitus, joka on täällä koskaan kirjoitettu. Totuus.
Maija mussukka, kerro ihmeessä sinun omat saavutuksesi!
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Monilla on ollut hauskaa ja vähemmän hauskaa seuratessa elämääni.
Tyydyn vähään ja olen välillä jopa onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Monilla on ollut hauskaa ja vähemmän hauskaa seuratessa elämääni.
Olemme elämän sisällöntuottajia maailman tylsien narsisti Maijojen keskellä.
> Mitä sinäkään olet elämässäsi saavuttanut? Et mitään sellaista, millä saisit ihmisten arvostuksen ja ihailun. Päinvastoin. Mitään et ole onnistunut kunnolla tekemään. Lapsetko ovat saavutuksesi? Nauran räkänaurua. Vähäänpä tyydyt. Myöntäisit pois: elämäsi on ollut arvoton näytelmä, jossa sinä esität sivuosaa.
Pyh! Miks pitäis saavuttaa jotain? Jonkun miljoonan tai kymmenen miljoonan vuoden jälkeen niiden saavutuksilla, jotka on "oikeasti" saavuttanut jotain, ei myöskään ole mitään merkitystä. Mitä ihmisten arvostuksella ja ihailulla tekee? Ei mulla lapsia ole. Myönnän pois: elämässäsi MINÄ olen pääosassa. Aika naiivia on ivailusi. Elämäsi päämäärä on tietenkin omassa mielessäsi, se on se salaisuus.
Maija 55 voi olla ihan kuka vaan, kunhan höpöttää ja esittää ja purkaa vitutustaan. Nimikin voi olla kateutensa kohteelta lainassa.
Maija voi olla vaikka mieskin. Tämä palsta on pelkkä trollien ja spämmien roskalava.
Minä en erityisemmin kaipaa ihmisten arvostusta tai ihailua oman lähipiirini ulkopuolella. Olet oikeassa: ihmisen elämällä ei ole mitään merkitystä missään objektiivisessa mielessä. Elämän mielekkyys ja merkitys on ihmisen sisäisen kokemusmaailman asia, ja jokaisen on itse löydettävä ja oivallettava ne asiat, jotka tekevät elämästä elämisen arvoisen. Muussa tapauksessa seurauksena on mielenterveysongelmia ja pahaa oloa, jota sinäkin avauksessasi muiden niskaan oksennat.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin aivan päinvastoin.
Sitä en tiedä, onko aloittaja edes tuo väittämänsä "Maija".
Mutta negatiivisempaa kirjoitusta en ole tainnut pitkään aikaa nähdä.
Kertoo kirjoittajastaan enemmän, kuin tuhat sanaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en erityisemmin kaipaa ihmisten arvostusta tai ihailua oman lähipiirini ulkopuolella. Olet oikeassa: ihmisen elämällä ei ole mitään merkitystä missään objektiivisessa mielessä. Elämän mielekkyys ja merkitys on ihmisen sisäisen kokemusmaailman asia, ja jokaisen on itse löydettävä ja oivallettava ne asiat, jotka tekevät elämästä elämisen arvoisen. Muussa tapauksessa seurauksena on mielenterveysongelmia ja pahaa oloa, jota sinäkin avauksessasi muiden niskaan oksennat.
Voisiko tuota yhtään sen paremmin sanoa, ja kiteyttää, kuin mitä kirjoitit.
Ainakaan en ole ilkeä ja katkera.
Mutta on ollut välillä hauskaakin! Suuria saavutuksia ei tosiaankaan ole tullut. Pieniä onnistumisia kuitenkin.
Epäonnistumisetkin ovat jälkeenpäin tuntuneet onnistumisilta.
Itsestä tuntuu että olen plussan puolella.
Masentuneen ja katkeroituneen ihmisen vuodatus tuo aloitus, hae ajoissa apua.
Maija ei tainnut saada lapsia ja on nyt hyvin katkera.
Vierailija kirjoitti:
Hänen totuutensa. Voi tuohon samastua, mutta miksipä ei ajelehtiminen ajan virrassa ja eläminen itsessään voisi olla arvokasta. Jostain syystä moni ei kuitenkaan luovu elämästään vapaaehtoisesti vaikka ei ole saavuttanut tavoitteita jos niitä on koskaan tehnytkään. Siinä se moni korkeat päämääränsä saavuttanutkin rojottaa kuolinvuoteellansa samoin kuin rakastettunsa, eikä pian kukaan heitä muistele. Ikävää ansiokkaallekin elämälle. Miten koet ja elät, sillä on merkitystä itselle ja siinä hetkessä kanssasi eläville. Historiankirjoitus toki huomioi, ei yksilöinä vaan sukupolvikönttinä ja silloin niiden saavutusten kautta.
Elämä on lahja. Ja ei minulla ole laspia, joten ei niitäkään saavutuksia, mutta onni, ilo ja rakkaus on läsnä. Olen silti onnellinen tässä omassa elämässäni puolisoni kanssa ja muiden läheisten. En tarvitse muiden ihmisten ihailua, elämä on oma ja omana pysyy. Ei tarvitse näytellä mitenkään. Harmi, jos sinun elämä on noin huono sinusta. Toisten puolesta et voi puhua.