Jos postilaatikot ovat meidän puolella tien vieressä nii no kuuluuko meidän puhdistaa niiden seutu lumesta? Auraaja jättää joka kerta järkyttävän lumivallin niiden eteen.
Naapuri asuu tien toisella puolella ja hänen laatikkonsa on samassa meidän kanssa.
Kommentit (23)
Meillä oli ennen postilaatikko pihassa, postinjakaja pääsi helposti kääntymään ja saattoi latoa 4 laatikkoon postit suoraa autosta. Sitten Posti määräsi laatikot toiselle puolen tietä, siinä ei ole mitään risteystä ja laatikot piti sijoittaa niin, että on pakko nousta autosta, että saa postit laatikkoihin. Joten kuski ajaa edelleen pihaan, nousee autosta, kävelee tien toiselle puolelle ja jakaa postit laatikkoihin.
Meillä posti määräsi ne neljän huushollin laatikot meidän portinpieleen. Se ei käynyt kolmelle muulle huushollille, he halusi ne heidän päähänsä meidän aitaa. Portin pielessä niiden eteen ei olisi tullut vallia, nyt tulee.
Me käydään omia posteja hakemassa ehkä parin viikon välein, kesällä ei sitäkään. Kesällä ajetaan nurmikko koko kesän koko siltä kaistaleelta.
Nyt hyväkuntoinen kolmekymppinen naapuri räyhää kun joutui kerran tekemään siitä lumityöt. Hän oli niin laiska ettei se alkuperäinen paikka kelvannut.
Minä en sinne mene, kuuskymppinen täti. Kolatkoon, sna, jos laatikolle on päästävä.
Meidän tontilla on 5 postilaatikkoa, ja näiden vuosien aikana kun näin on ollut, niin me, ja oikean puolen naapuri olemme edustaa pitäneet puhtaana vuosittain, sekä nurmikolnleikkuun että lumitöiden osalta. Kyllä sitä välillä kolaa joku muukin, mutta harvemmin. Itse kolaan silloin kun olen muutekin kolaamassa. Erikseen en lähde kolailemaan. Jos laskee että meitä laatikkolaisia on 5, niin eipä jyvity montaa kolailukertaa talveen per pää. Se koltakoon joka enimmäisenä siihen sattuu postia katsomaan.