Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä joiden on pakko päästä matkoille

Vierailija
31.01.2021 |

Miksi asutte paikassa jossa ette viihdy?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos matkustaminen ei olisi hip ja cool, lähes kukaan ei matkustelisi sellaisella raivolla kuin nykyään. Ja tämähän on fakta.

Ei vaan porukat matkustaa, koska on varaa matkustaa. Ei ne reissut paljoa maksa. 

Vierailija
22/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, miksi ihmiset haluavat matkustella.

Mutta sitä en ymmärrä, että nyt pandemian aikana on ”pakko päästä reissuun”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama, jos joku tykkää matkailla. Mutta miksi teidän pitää haukkua meitä, jotka viihdymme mainiosti kotimaassamme, luemme paljon eri kulttuureista ja maista ja otamme selvää lähiympäristöstämme? Mä olen lukenut paljon oman lähiseudun historiasta ja kohteista ja se on mun mielestä äärimmäisen mielenkiintoista. Ei aina tartte lähteä kauas ollakseen kiinnostunut maailmasta ja eri kulttuureista. Minulla matkailun minimointiin myös vaikuttaa ekologisuus. Rakastan Suomen luontoa ja oon kiinnostunut, mitä kaikkea täällä olevien paikkojen taakse kätkeytyy.

Vierailija
24/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanoen, pidän rahansa matkusteluun työntäviä ihmisiä pinnallisina typeryksinä. Heillä on kova tarve statuksensa nostamiseen. Se on olevinaan jotain hienoa. Eipä tätä päin näköä kenellekään kehtaisi sanoa, enkä sano.

Entä jos ei kerro kenellekään matkustelevansa?

Vierailija
25/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan sama, jos joku tykkää matkailla. Mutta miksi teidän pitää haukkua meitä, jotka viihdymme mainiosti kotimaassamme, luemme paljon eri kulttuureista ja maista ja otamme selvää lähiympäristöstämme? Mä olen lukenut paljon oman lähiseudun historiasta ja kohteista ja se on mun mielestä äärimmäisen mielenkiintoista. Ei aina tartte lähteä kauas ollakseen kiinnostunut maailmasta ja eri kulttuureista. Minulla matkailun minimointiin myös vaikuttaa ekologisuus. Rakastan Suomen luontoa ja oon kiinnostunut, mitä kaikkea täällä olevien paikkojen taakse kätkeytyy.

En ole nähnyt täällä koskaan ketjua, jossa teitä olisi haukuttu. Sen sijaan olen osallistunut lukuisiin ketjuihin, joissa on haukuttu meitä matkustavia. Tässäkin ketjussa teitä on kommentoitu negatiivisesti vasta sen jälkeen kun joku aloitti tämän ketjun haukkumalla meitä.

Vierailija
26/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt täällä koskaan ketjua, jossa teitä olisi haukuttu. Sen sijaan olen osallistunut lukuisiin ketjuihin, joissa on haukuttu meitä matkustavia. Tässäkin ketjussa teitä on kommentoitu negatiivisesti vasta sen jälkeen kun joku aloitti tämän ketjun haukkumalla meitä.

Niin paitsi että meillä on kuulemma matala älykkyys, ei haluta avartaa maailmankuvaa tai ymmärtää muita kulttuureja eikä olla kiinnostuneita kuin omasta kodista.

Vierailija
27/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paitsi että meillä on kuulemma matala älykkyys, ei haluta avartaa maailmankuvaa tai ymmärtää muita kulttuureja eikä olla kiinnostuneita kuin omasta kodista.

Linkitä muutama tuollainen ketju. Minä totesin jo, että tässä ketjussa joku on kommentoinut negatiivisesti mutta vasta sen jälkeen kun provosoitiin avaamalla meihin matkustajiin negatiivisesti suhtautuva ketju,.

Vierailija
28/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Olen matkustanut paljon, koska nuorena "taiteellisena sieluna" kuvittelin että niin pitää tehdä. Jossain vaiheessa olen kuitenkin kyennyt myöntämään että inhoan matkustamista. 

Inhoan lentokenttiä ja lentokoneita. Inhoan sitä tunnetta, kun on koko ajan vähän eksyksissä. Inhoan sitä, jos ympärillä puhutaan tai on tekstiä kielellä jota en osaa. Inhoan sitä, että mukana ei ole niitä tavaroita, kirjoja, pelejä mitä kaipaan ja jotka ovat kotonani. Inhoan sitä, että koko ajan pitää olla liikkeellä, koska majapaikassa ei ole mitään tekemistä kun siellä ei ole mitään omia tavaroita, ja myös koska aika "menee hukkaan", jos on vain majapaikassa. Inhoan muita turisteja, inhoan turistien kohtelua monessa maassa. Inhoan turismia ilmiönä ja sitä miten se tuhoaa monet paikat. Olo on usein yksinäinen. Vaikka tutustun matkoillakin helposti ihmisiin, ei keneenkään ehdi tutustua niin hyvin että voisi kokea ystävyyttä. Harvoin pääsee paikallisten elämään mukaan sen syvemmin. Usein ei todellisuudessa ei kuitenkaan näe paikasta kuin sen mitä turistille näytetään. Lopulta koko matkustaminen alkaa tuntua pakenemiselta siitä mikä oma elämä oikeasti on, ja alkaa pohtia, miksi kokee tarvetta paeta. Ainakin minulla jokin asia selvisi niin, että pystyin myöntämään että matkailuuni on jokin muu syy kuin se että nauttisin siitä.

Vierailija
29/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, miksi ihmiset haluavat matkustella.

Mutta sitä en ymmärrä, että nyt pandemian aikana on ”pakko päästä reissuun”.

Jep, hyvien muistojen sijaan jäisi hirveä morkkis tai vajaaksi jäävä elämys (rajoitteet jne.).

Vierailija
30/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan korkeintaan mökille, oli pandemiaa tai ei.

Luonto kiittää. Niin Äiti Luonto koska en lentele kuin ihmisluontokin, koska ei tarvitse jossain pätsissä raahata matkalaukkua ja stessaantua taskuvarkaista.

Optimitilanne olisi, ettei minut tarvitsisi olla elämässäni kuin kahdessa paikassa: kotona tai mökillä.

Vierailija
31/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sellainen ahdistava persereikä, josta jokainen hetki poissa on helpotus.

Vierailija
32/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä. Olen matkustanut paljon, koska nuorena "taiteellisena sieluna" kuvittelin että niin pitää tehdä. Jossain vaiheessa olen kuitenkin kyennyt myöntämään että inhoan matkustamista. 

Inhoan lentokenttiä ja lentokoneita. Inhoan sitä tunnetta, kun on koko ajan vähän eksyksissä. Inhoan sitä, jos ympärillä puhutaan tai on tekstiä kielellä jota en osaa. Inhoan sitä, että mukana ei ole niitä tavaroita, kirjoja, pelejä mitä kaipaan ja jotka ovat kotonani. Inhoan sitä, että koko ajan pitää olla liikkeellä, koska majapaikassa ei ole mitään tekemistä kun siellä ei ole mitään omia tavaroita, ja myös koska aika "menee hukkaan", jos on vain majapaikassa. Inhoan muita turisteja, inhoan turistien kohtelua monessa maassa. Inhoan turismia ilmiönä ja sitä miten se tuhoaa monet paikat. Olo on usein yksinäinen. Vaikka tutustun matkoillakin helposti ihmisiin, ei keneenkään ehdi tutustua niin hyvin että voisi kokea ystävyyttä. Harvoin pääsee paikallisten elämään mukaan sen syvemmin. Usein ei todellisuudessa ei kuitenkaan näe paikasta kuin sen mitä turistille näytetään. Lopulta koko matkustaminen alkaa tuntua pakenemiselta siitä mikä oma elämä oikeasti on, ja alkaa pohtia, miksi kokee tarvetta paeta. Ainakin minulla jokin asia selvisi niin, että pystyin myöntämään että matkailuuni on jokin muu syy kuin se että nauttisin siitä.

Siis ihan oikeesti olet matkustanut vaikka et ole pitänyt siitä? Tuossahan on mennyt rahat ihan hukkaan. 

Itse olen tykännyt reissata jo pienestä pitäen. 

Vierailija
33/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut mitään hinkua etelän lomille. Kerran olen ollut ja oli se ihan ok, mutta en silti nauti kovasta auringon paahteesta ja tunkkaisemmasta ilmasta.

Ymmärrät varmaan, että matkailu on monelle paljon muuta kuin 'etelän loma'. Viime reissullani Chilen Patagoniassa ei ollut kovaa auringon paahdetta eikä varsinkaan tunkkaisia ilmoja. Veikkaan että ilma ja vesi oli vielä paljon puhtaampaa kuin Suomessa.

Olenko väittänyt, että se on kaikille vain etelän loma? Suomessa on tutkitusti maailman puhtain ilma ja vedet.

Ja sitten linkki siihen tutkimukseen, kiitos!

Et selkeästi ole uinut muissa kuin Suomen vesissä kun noin väität.

Tiesitkö että Itämeri on yksi maailman saastuneimmista meristä?

Vierailija
34/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin pääsee paikallisten elämään mukaan sen syvemmin. Usein ei todellisuudessa ei kuitenkaan näe paikasta kuin sen mitä turistille näytetään.

Itse nauttisin matkustelusta enemmän, jos voisin viipyä samassa kohteessa n. kuukauden verran. Siinä ajassa ehtisi kokea sitä "oikeaa elämää" eikä vaan turistikohteita tai sitä yhtä puskaradiossa hypetettyä indie-kahvilaa.

Vierailija
35/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on Patagoniassa puhtaampi ilma kuin Suomessa.... :D Matkailu avartaa juu.

"Coyhaique, a city of roughly 60,000 people in southern Chile, is the capital of the Southern Patagonian Aysén Region, and for years it was promoted as a pristine natural reserve — a gateway to Patagonia surrounded by mountains, streams, and fresh air. Today, the air in Coyhaique is widely considered to be the most polluted in South America. On certain days and at some specific hours, it can be among the most polluted cities in the world."

https://undark.org/2018/12/05/air-pollution-chile/

97

https://www.theguardian.com/cities/2019/jul/17/a-city-suffocating-most-…

Vierailija
36/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska puolisoni on ulkomailla. Että lopeta se lässytys turhasta matkailusta, aika monella on myös perhettä jota ei ole nähty vuoteen kiitos flunssarajoitusten.

Vierailija
37/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut mitään hinkua etelän lomille. Kerran olen ollut ja oli se ihan ok, mutta en silti nauti kovasta auringon paahteesta ja tunkkaisemmasta ilmasta.

Ymmärrät varmaan, että matkailu on monelle paljon muuta kuin 'etelän loma'. Viime reissullani Chilen Patagoniassa ei ollut kovaa auringon paahdetta eikä varsinkaan tunkkaisia ilmoja. Veikkaan että ilma ja vesi oli vielä paljon puhtaampaa kuin Suomessa.

Olenko väittänyt, että se on kaikille vain etelän loma? Suomessa on tutkitusti maailman puhtain ilma ja vedet.

Ja sitten linkki siihen tutkimukseen, kiitos!

Et selkeästi ole uinut muissa kuin Suomen vesissä kun noin väität.

Tiesitkö että Itämeri on yksi maailman saastuneimmista meristä?

Linkitin sen jo aiemmin tähän, mutta voin laittaa toki uudestaan. Googlapa Chilen saasteista, niin selviää, että kyseessä on yksi saastuneimpia paikkoja eikä Patagonia poikkea tästä paljoa.

"WHO:n suositusten mukaan vuotuinen keskiarvo PM10-hiukkasten määrälle saisi enintään olla 20 mikrogrammaa kuutiometrissä. WHO:n tilastojen mukaan Suomen taso alittuu kaikkialla, myös isoissa kaupungeissa.

Suomessa oli vuonna 2011 urbaaneillakin alueilla hiukkasia WHO:n mukaan keskimäärin 12 mikrogrammaa kuutiometrissä. Intiassa vastaava määrä on 134.

Euroopan kaupunkiväestöstä vain kymmenesosa nauttii näin puhtaasta ilmasta. Ilmanlaatua voi pitää erityisen huonona, jos alle kymmenen mikrometrin hiukkasten massapitoisuuden keskiarvo tunnin aikana ylittää sata mikrogrammaa.

PM10-hiukkasia vaarallisempia ovat läpimitaltaan 2,5 mikrometrin pienhiukkaset.

Niiden määrä kuutiometrissä ei saisi ylittää 10 mikrogrammaa. Maailman puhtaimmassa paikassa Muoniossa vuotuinen keskiarvo 2,5 mikrometrin hiukkasille on vain 2 mikrogrammaa.

WHO:n tietoaineistossa, johon on koottu myös 2.5 mikrometrin pienhiukkasten mittaustiedot 3000 paikkakunnalta sadasta eri maasta vuosilta 2008–2014, ilmenee että Suomessa on keskimäärin maailman kolmanneksi puhtain ilma. Suomen edelle menevät Ruotsi ja Kanada. Suomea seuraavat Ausralia, Islanti ja Viro. Ilmanlaatu on näissä maissa erittäin puhdasta eli 2,5 mikrometrin pienhiukkaspitoisuudet jäävät keskimäärin alle 8 mikrogrammaan kuutiometrissä."

https://slowfinland.fi/suomen-lapissa-maailman-puhtain-ilma/

Vierailija
38/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä ihmisiä jotka kyhjöttävät neljän seinän sisällä korkeintaan lähimaastossa kävellen ja kuvittelevat sen olevan täyttä elämää. Samalla tietenkin tehdään typeriä johtopäätöksiä kuten tässä. Ettäkö matkusteleva ja elämyksiä ja ELÄMÄÄ kaipaava pakenee ja kotikin on kamala???

Tässä ole hyvä, arvostat varmaan minun mielipidettäni yhtä paljon kuin minä sinun.

Vierailija
39/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on sellainen ahdistava persereikä, josta jokainen hetki poissa on helpotus.

Kyllä, aloittaja hyvä esimerkki siitä.

Vierailija
40/51 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmanlaatututkimus vuodelta 2019

"TUOREIN ilmanlaaturaportti on jälleen kerran kelpo luettavaa suomalaisille: kärjessä ollaan.

Greenpeacen ja Airvisualin tiistaiaamuna julkaisemassa 2018 Word Air Quality Report -selvityksessä Suomi on ilmanlaadultaan maailman toiseksi puhtain maa Islannin jälkeen.

Huonoimman ilmanlaadun maita ovat Bangladesh, Pakistan, Intia ja Afganistan."

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006023541.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi