Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta tulee mummi-kiva nimi pojalle?

Vierailija
31.01.2021 |

Saan lapsenlapsen eivätkä vanhemmat keksi kivaa nimeä. Minkä sinä laittaisit pian syntyvän pojan nimeksi?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin joskus saanut pojan, olisi nimeksi tullut Sampsa Pellervo. Vähän erilainen kuin monet nykynimet.

Syntymätön poikasi on todella onnellinen.

Ai kamala, miten ilkeä kommentti ihan kivasta nimestä!

Jollain on varmaan paha krapula eikä yhtään korjaussarjaa. Kauppakin kaukana ja tilillä ei rahaa. Tupakit loppu ja sähkötkin katkaistu. Ulosotosta tullut nippu kirjeitä eikä yhtäkään ole uskallettu avata.

Vessanpönttökin tukossa ja vuokrat maksamatta. Häätö tulee tuossa tuokiossa. Sukulaiset vihaa eivätkä auta asioidensa sössijää elämäntapaurpoa. Suvun musta lammas pärjätköön omillaan.

Vierailija
42/53 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Meillä äitini keksi nuorimman nimen. Ja sopii lapselle todella hyvin, suorastaan ihme, ettei itse keksitty.

Olen itse keksinyt nimen veljen lapselle ja kaverin lapselle. Näissä ollut ehdot tiedossa ja olen heittänyt ilmaan nimen joka ehtoihin sopii. Molemmilla kerroilla vasta ristiäisissä/ nimiäisissä selvisi, että ehdottamani nimi oli valittu.

Eli apua voi saada ja antaa, mutta ei loukkaantua jos oma ehdotus ei käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi ja appi ilmoittivat esikoisen synnyttyä, että nimeksi pitää laittaa Minna. Olen aina inhonnut sitä nimeä, mieskään ei tykännyt, joten ei tullut Minnaa.

Monta kuukautta ristiäisten jälkeen vielä kutsuivat tyttöä Minnaksi ja ihmettelivät ääneen kun ei tyttö reagoi nimeensä 🤦

No, tottuivat kyllä sitten ajan kanssa.

Vierailija
44/53 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea hyökkäys taas aloittajaa kohtaan. Kuka teitä on noin pahasti loukannut, kun teistä tuli tuollaisia? Kävikö taaskaan mielessä että ehkä mummilta on kysytty ehdotuksia, mutta ei sitä heti käteen ilmoittanut kun ei osannut odottaa päällekäyvää akkavyöryä? Miksi ihmeessä pitää olettaa, että mummi on heti päällepäsmäröimässä ja aikoo vielä verisesti loukkaantua, jos omaa mammapalstalta saatua ehdotusta ei hyväksytä?

Jos mulla ei olisi nimet valmiina, saattaisin kysyä ehdotuksia jopa anopilta. Itsehän minä loppujen lopuksi päätän. Vanhat nimet on muutenkin nyt muotia, mikä olisikaan parempi lähde jolta sellaisia, ehkä erikoisempia kysellä kuin vanhempi ihminen?

Vierailija
45/53 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tällaisia osallistuvia mummeja oikeasti on.

"Ei se Noel ole mikään oikea nimi, tossa naapurissa on Leevi, se on paljon parempi, oikea, nimi!" tai "Meidän suvussa on aina ollut Petteri, se pitää tulla vähintään toiseksi nimeksi!"

En ole lähelläkään mummiutta, mutta Noel ei ole mikään oikea nimi 🤢

Kyllä vaan minun lapsestani tulisi ennemmin Noel Noel Gallagherin mukaan kuin Leevi Petteri.

Niin, onhan se lähiökaupassa kivempi/hienompi huudella brittinimeä kuin suomalaista. Niin tuttua, näen sinun outfittisi jo silmissäni 🤭

Tässä minä istun verkkarit jalassa ilman meikkiä hiukset ponnarilla. Huomenna istun samannäköisenä tekemässä päällikkötason etätöitäni. Toimistolle meikkaan hillitysti ja pistän jakun päälle.

PS. Noël on ranskaa ja tarkoittaa joulua.

Vierailija
46/53 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun tällaisia osallistuvia mummeja oikeasti on.

"Ei se Noel ole mikään oikea nimi, tossa naapurissa on Leevi, se on paljon parempi, oikea, nimi!" tai "Meidän suvussa on aina ollut Petteri, se pitää tulla vähintään toiseksi nimeksi!"

En ole lähelläkään mummiutta, mutta Noel ei ole mikään oikea nimi 🤢

Kyllä vaan minun lapsestani tulisi ennemmin Noel Noel Gallagherin mukaan kuin Leevi Petteri.

Niin, onhan se lähiökaupassa kivempi/hienompi huudella brittinimeä kuin suomalaista. Niin tuttua, näen sinun outfittisi jo silmissäni 🤭

Tässä minä istun verkkarit jalassa ilman meikkiä hiukset ponnarilla. Huomenna istun samannäköisenä tekemässä päällikkötason etätöitäni. Toimistolle meikkaan hillitysti ja pistän jakun päälle.

PS. Noël on ranskaa ja tarkoittaa joulua.

Joo mutta Noel ei ole ranskaa vaan mammojen keksimä muka_hieno nimi.

Vierailija
47/53 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Sampo, Otava tai Eliel?

Vierailija
48/53 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ehdotti nimiä meille ja muutama niistä nimistä oli jo omallakin mietintälistalla, mutta lähtivät anopin asiaan puuttumisen jälkeen listalta.

Vierailija
49/53 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin joskus saanut pojan, olisi nimeksi tullut Sampsa Pellervo. Vähän erilainen kuin monet nykynimet.

On se nyt sentään toista kuin nämä Veetit ja Leevit.

Vierailija
50/53 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen, heidän valitsemansa nimi ei ole SINUN mielestä hyvä ja yrität tuputtaa heille jotain omaa ehdotustasi?

Ei. Heillä ei ole valittua nimeä, kun isän ehdotukset ei käy äidille ja päinvastoin.

Meillä nimi kerrottiin kastetilaisuudessa, sitä ei kerrottu uteleville mummoille etukäteen.

Vierailija
51/53 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona

Vierailija
52/53 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala, miten ilkeä kommentti ihan kivasta nimestä!

Jollain on varmaan paha krapula eikä yhtään korjaussarjaa. Kauppakin kaukana ja tilillä ei rahaa. Tupakit loppu ja sähkötkin katkaistu. Ulosotosta tullut nippu kirjeitä eikä yhtäkään ole uskallettu avata.

Vessanpönttökin tukossa ja vuokrat maksamatta. Häätö tulee tuossa tuokiossa. Sukulaiset vihaa eivätkä auta asioidensa sössijää elämäntapaurpoa. Suvun musta lammas pärjätköön omillaan.

Ilmeisesti ilkeilevällä kommentoijalla ei ole ihan kaikki hyvin. Kiva nimihän tuo on, ja pohjaa Kalevalaan: https://fi.wikipedia.org/wiki/Sampsa_Pellervoinen

Asiallista kommentointia, kiitos.

Vierailija
53/53 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina-Ilona tai Tyyni Impi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme