Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijabileet sai koko Jyväskylän leviämisvaiheeseen

Vierailija
31.01.2021 |

Ja sama tapahtui syksyllä Vaasassa... Olisiko jo aika laittaa nuo baarit kiinni? En usko että tuon yhden illan aikana syntyneet verotulot kattaa millään tasolla jäljittämisestä, karanteeneista ja sairaalahoidon lisääntymisestä tulevat kulut.

Kommentit (224)

Vierailija
61/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yli kymmeneen kouluun kohdistuu karanteeneja, ja viruksen on todettu levinneen myös lasten ja nuorten harrastustoiminnassa, kuten jalkapallossa, koripallossa, jääkiekossa, jääpallossa, kuntosaleilla ja vesipallossa. Altistumiset ovat joukkuetoiminnassa olleet laajoja, tiedotteessa kerrotaan."

-HS

Ja samaan aikaan Helsingissä avattiin harrastustoiminta lapsille ja nuorille! Apua... 

Vapaavuoren presidentinvaalikampanjan osa XXX...

Vapaavuori vastusti syksylläkin kaikkia rajoitteita ihan viimeiseen asti. Typerää. Kunnollisella tukahduttamisella oltaisiin nyt paljon paremmassa tilanteessa. 

Vierailija
62/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ei ole mitään käsitystä miten paljon oikeasti sairaalahoito maksaa. Varsinkin kun koronapotilaiden pitää olla eristyksissä, hoitohenkilökunnalla raskaat suojavarusteet joita vaihdetaan koko ajan, koronapotilas on keskimäärin paljon kauemmin hoidossa kuin esimerkiksi influenssapotilaat ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ettei syynä ollut pelkät opiskelijabileet, vaan laajoja tartuntaketjuja on myös junioriurheilussa useassa eri lajissa. Mutta tätä ei mammat toki viitsi selvittää, kun kivempi meuhkata "paheellisista" opiskelijoista. 

Vierailija
64/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalahoidon kustannuksista pitäisi puhua enemmän. Yksi koronapotilas viettää teholla keskimäärin paljon kauemmin kuin muut tehohoitoon joutuneet potilaat. Koronan vuoksi kiireettömiä leikkauksia joudutaan siirtämään. Koko terveydenhuolto on monin paikoin hyvin kuormittunut, ja ihan yksinkertaisiinkin asioihin menee paljon kauemmin aikaa suojavarusteiden yms vuoksi. 

Yksi tehohoitojakso maksaa 50-60 000 euroa. Kaikkien Suomen alhaisten tehohoidossa olevien luvun vähättelijöiden pitäisi kiittää kädet kyynärpäitä myöten ristissä että sairaaloissa annetaan koronapotilaiden vuodeosastoilla mahdollisimman tehokasta hoitoa ettei päädytä tehohoitoon.

Osastohoitokaan ei ole ilmaista.

Vierailija
65/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tartunnan saaneet nyt vain ymmärtäisivät sairastaa kotona niin no panic. Näistä nuorista tuskin kukaan joutuu sairaalaan, jos nyt edes saavat yhtään mitään oireita.

Vierailija
66/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä oli ennen pandemian alkua 8 tehohoitopaikkaa. yksikin niistä turhan takia useaksi viikoksi varattuna on aika paljon.

Vierailija
67/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalahoidon kustannuksista pitäisi puhua enemmän. Yksi koronapotilas viettää teholla keskimäärin paljon kauemmin kuin muut tehohoitoon joutuneet potilaat. Koronan vuoksi kiireettömiä leikkauksia joudutaan siirtämään. Koko terveydenhuolto on monin paikoin hyvin kuormittunut, ja ihan yksinkertaisiinkin asioihin menee paljon kauemmin aikaa suojavarusteiden yms vuoksi. 

Yksi tehohoitojakso maksaa 50-60 000 euroa. Kaikkien Suomen alhaisten tehohoidossa olevien luvun vähättelijöiden pitäisi kiittää kädet kyynärpäitä myöten ristissä että sairaaloissa annetaan koronapotilaiden vuodeosastoilla mahdollisimman tehokasta hoitoa ettei päädytä tehohoitoon.

Osastohoitokaan ei ole ilmaista.

No jep. Mikähän media ottaisi tästä kopin ja tekisi uutisen aiheesta? Suomessa on selvästi totuttu liian hyvään kun ei ymmärretä ettei se sairaalahoito ihan ilmaista ole. 

Vierailija
68/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tartunnan saaneet nyt vain ymmärtäisivät sairastaa kotona niin no panic. Näistä nuorista tuskin kukaan joutuu sairaalaan, jos nyt edes saavat yhtään mitään oireita.

Kyllä nuorillakin on perussairauksia. Itse olin hoikka, urheilullinen parikymppinen nuori kun jouduin influenssasta sairaalahoitoon. Perussairautena astma. Toipumiseen meni todella kauan. Koronasta joutuu isompi prosentti sairaalaan kuin influenssasta... 

Vierailija
69/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarit kiinni, kuntosalit kiinni...

Vaatekaupat, tavaratalot, ostoskeskukset, huonekaluliikkeet, sisustuskaupat jne kiinni sitten kanssa. Ei noissa tarvitse pilipalimaski päässä pyöriä yhtään.

Mutta noissa sentään jää altistusaika lyhyemmäksi kuin vaikkapa baarissa. Harva menee baariin alle vartiksi, sen lisäksi känniset huutaa eli lentää enemmän aerosoleja, ihmiset ei muista enää juopotellessaan pitää turvaväliä ja monilla unohtuu se käsien pesukin.... 

Ihan turhia ne silti on, tarpeeton riski käydä ostamassa joku typerä sohvapöytä korona-aikana.

Vierailija
70/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännät biletytöt siellä taas asialla. Kiltimmät pojat eivät olleet tässäkään mukana 🥺

Vierailija
71/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluatte baarit kiinni?

Minä haluaisin, että näiden vaihtarien tulo olisi estetty tai vähintäänkin heidät olisi maahan saapumisen jälkeen määrätty karanteeniin ja testattu ennen sen purkua.

Miksi rankaista yli 10000 suomalaista baaria ja ravintolaa joista monet ovat pienyrityksiä ja omistajansa elämäntyö, ja näiden kymmeniä tuhansia työntekijöitä, kun koko homma olisi voitu välttää estämällä se vaihtarien tulo, ts pahoittamalla muutaman sadan ulkomailta tänne pyrkivän mieli.

Vierailija
72/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opiskelija ja olisi tosi kiva päästä bilettämään. Mutta en ajattele vain itseäni, joten olen kiltisti välttänyt isoja kokoontumisia viime keväästä. Ovat itsekkäitä kaikki jotka bilettävät.

Vierailija
73/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarit kiinni, kuntosalit kiinni...

Vaatekaupat, tavaratalot, ostoskeskukset, huonekaluliikkeet, sisustuskaupat jne kiinni sitten kanssa. Ei noissa tarvitse pilipalimaski päässä pyöriä yhtään.

Kuinka usein käyt noissa paikoissa tuntikausia humalaisena paikalla pyörien?

Ei mitään merkitystä, sekunnissa ehtii jo imaista keuhkoihinsa jonkun korona-aivastuksen.

Vierailija
74/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan vaihtareille.

Vierailija
75/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuorillakin on perussairauksia. Itse olin hoikka, urheilullinen parikymppinen nuori kun jouduin influenssasta sairaalahoitoon. Perussairautena astma. Toipumiseen meni todella kauan. Koronasta joutuu isompi prosentti sairaalaan kuin influenssasta... 

Niin. SINÄ olit itsekäs, et noudattanut hygieniaohjeita olitko edes rokotetta ottanut?? Sinun itsekkyytesi ja tyhmyytesi vei ehkä sairaalapaikan jota joku toinen olisi tarvinnut. Olet murhaaja!

Juu en ole tätä mieltä, mutta niin, kuulostaako järkevältä? Kuitenkin juuri näin suhtaudumme ihmisiin, jotka saavat koronan.

Vierailija
76/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin harmitti, kun meiltä lähti yliopisto. Nyt olen tyytyväinen. Tämä on hieman unelias paikka, mutta jossa on ah niin tunnollinen, kunnollinen, suomalainen väki, ja  lähes koronaton kaupunki.

Vierailija
77/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaksi tervettä ja hyväkuntoista opettajakaveriani ovat sairastaneet koronan rajusti.

Toiselle jäi lääkärin diagnosoima elinikäinen keuhkovaurio ja toinen, 3 lapsen äiti, taistelee koronassa edelleen. Jo 3 kertaa kaverini viety ambulanssilla sairaalaan. Voitte vain kuvitella lasten hätää ja pelkoa siitä näkevätkö äitiään enää koskaan, kun äitiä viedään kotoa pois.

Emme kukaan voi tietää miten virus vaikuttaa itseen tai toisiin.

Vierailija
78/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole irl kuullut, että kukaan pitäisi baareissa käymistä millään tavalla erikoisena tai paheksuttavana. Tuolla paikallisessa omakin tuttavapiiri aina kokoontuu.

Ilmeisesti tilanne ei ole kesän jälkeen muuttunut, kun baarit on normaalisti auki, en tiedä sen tarkemmin.

Vierailija
79/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. SINÄ olit itsekäs, et noudattanut hygieniaohjeita olitko edes rokotetta ottanut?? Sinun itsekkyytesi ja tyhmyytesi vei ehkä sairaalapaikan jota joku toinen olisi tarvinnut. Olet murhaaja!

Juu en ole tätä mieltä, mutta niin, kuulostaako järkevältä? Kuitenkin juuri näin suhtaudumme ihmisiin, jotka saavat koronan.

Olin ottanut rokotteen.

Ihan vaan tiedoksi, että terveydenhuollon henkilökunta ottaa influrokotteen joka ikinen vuosi. Muutkin riskiryhmäläiset saavat sen rokotteen ilmaisesksi. Myös riskiryhmien lähipiiriä suositellaan ottamaan rokote. 

Koronarokotettuja on suomessa tällä hetkellä vähän yli 3%. Se ei käytännössä vaikuta epidemiaan vielä yhtään mitekään, rokotekattavuuden pitää olla paljon korkeampi. Korona on myös huomattavasti tehokkaampi leviämään kuin influenssa. Onneksi sentään muuntuu hitaammin kuin influenssa, jolloin rokoteet todennäköisesti antavat pidemmän suojan kuin vain vuodeksi. 

Vierailija
80/224 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolissaan kaverista kirjoitti:

Minun kaksi tervettä ja hyväkuntoista opettajakaveriani ovat sairastaneet koronan rajusti.

Toiselle jäi lääkärin diagnosoima elinikäinen keuhkovaurio ja toinen, 3 lapsen äiti, taistelee koronassa edelleen. Jo 3 kertaa kaverini viety ambulanssilla sairaalaan. Voitte vain kuvitella lasten hätää ja pelkoa siitä näkevätkö äitiään enää koskaan, kun äitiä viedään kotoa pois.

Emme kukaan voi tietää miten virus vaikuttaa itseen tai toisiin.

Voi ei :(

Itse tunnen yhden täysin perusterveen ja ennen koronaa aktiivisesti eläneen ihmisen joka sai longcovidin. Kuulemma varsinkin väsymys on edelleen täysin lamaannuttavaa. Toivottavasti toipuisi vielä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän