Paino on pudonnut 5 kg kolmessa kuukaudessa
Mulla on paljon ylipainoa ja ollut todella ongelmainen suhde ruokaan.
Pikkuhiljaa olen tehnyt muutoksia syömisiin ja ajatuksiin. Aiemmin meni suklaata todella paljon, nyt riittää pieni pala.
Eli vaikka pudotus ei ole ollut huimaa, olen todella innoissani siitä! Liikkunut oldn hieman enemmön, mutta en niin paljon kuin pitäisi. Mutta sekin lisääntyy pikkuhiljaa, mulla on loppuelämä aikaa.
Mitä sitten olen oivaltanut?
-valitsen sydänmerkki tuotteita
-jääkaspissa aina proteiinivanukkaita
-syön usein mutta vähän (vanukas, leipää plis hedelmä)
-nautin ruoasta (dn pystynyt tähän ennen)
-vihreä salaatti aina valmina jääkaapissa
-suunnittelen pari seutaavas päivää valmiiksi
-jos lipsun, tern sen hyvällä omallatunnolla ja takas ruotuun mahd nopeasti
Mun lähtöpaino oli 113kg.
Hyvä sinä! Hiljaa hyvää tulee, niin se vain painonpudotuksen kanssa on. Itselläni pudotettavaa 20 kg normaalipainoin päästäkseni. Syksyn aikana sain 5 kg pudotettua. Mitään muuta merkittävää muutosta en tehnyt elämäntapoihin kuin lisäsin säännölliset kävelylenkit. Pudotus tuntuu toisaalta mitättömältä, toisaalta todella innostavalta, koska esim. jouluna söin pari viikko tietoisesti aivan miten sattuu eikä paino muuttunut mihinkään! En todellakaan halua laskea kaloreita lopun ikääni tai kontrolloida jatkuvasti syömistäni, vaan löytää tasapainon elämään. Tämän vuoksi en ensisijaisesti edes tavoittele painoindeksin mukaista normaalipainoa, vaan oikeaa suuntaa ja painoa, joka ei seilaisi edes takaisin.