Varatut naiset
Parisuhteessa tai muuten miehen kanssa liikkuvat naiset. Oletteko kiinnittäneet huomiota kaupassa asioidessanne pääsääntöisesti nuorempien kassamyyjien tapaan että jos pariskunnasta mies menee ensin kassalle niin sitä tervehditään mutta naista ei vaikka tulisi maksajana perässä. Usein miehelle ollaan myös kohteliaampia nuorempien myyjien toimesta. Ollaan miehen kanssa testattu ihan huumori mielessä tätä jos nainen menee ensin niin vastaavaa ei tapahdu tai jos on vanhempi naiskassa tai mieskassa niin ei myöskään tapahdu.
Keskustelin tästä myös naispuoleisen työkaverin kanssa ja.myönsi saman ongelman joten naamarajasta ei voi olla kiinni.
Onko muut huomioineet samaa? Itseä ärsyttää lähinnä siitä syystä että asiakaspalvelijana itse en toimi samoin.
Kommentit (28)
Toissa päivänä kun käytiin miehen kanssa Lidlissä, niin kassa tyttö tervehti ensin miestäni joka meni ensin, ja sitten myös minua joka tulin perässä maksajana. Oli kivasti tehty ja se herätti huomion koska yleensä ei tervehditä kun sitä ensin tulevaa.
>myönsi saman ongelman
mikä tässä on ongelma? Jos et tervehdi niin sua ei tervehditä. Voit vaikka kokeilla sanoa moi kun oot kortin kanssa lähestyt myyjään.
Aina on hyvä välillä katsella peiliin :D
Naurettavan näköistä kun myyjä oikein kieriskelee lipevästi yksin asioivan miehen edessä eikä mies ole mitenkään kiinnostunut. Ei ollut enää normaalia asiakasystävällisyyttä.
Kerran seurasin tätä menoa huvittuneena vierestä kun olin kassajonossa. Miestä en tuntenut.
Olenpa ollut kömpelö. Olen kuvitellut, että tervehdys on tarkoitettu meille kummallakin. Enkä ole odottanut, että minua tervehditään erikseen ennen omaa tervehdystäni.
Enpä tuollaiseen huomiota kiinnitä. Miehestäni en tiedä, kiinnittääkö hän huomiota. Emme ole asiasta keskustelleet. Mutta hyvä, jos mieheni vielä kiinnostaa muitakin naisia, niin en ole naimisissa luuserin kanssa. 🤣
En ole huomannut, mutta toisaalta se voi johtua siitä, että tervehdin itse asiakaspalvelijaa normaalien hyvien käytöstapojen mukaisesti. Sen sijaan olen huomannut, että moni (mies tai nainen) joka tulee perässä, ei tervehdi, ikään kuin ensimmäinen olisi hoitanut sen koko parisuhdekollektiivin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavan näköistä kun myyjä oikein kieriskelee lipevästi yksin asioivan miehen edessä eikä mies ole mitenkään kiinnostunut. Ei ollut enää normaalia asiakasystävällisyyttä.
Kerran seurasin tätä menoa huvittuneena vierestä kun olin kassajonossa. Miestä en tuntenut.
Onneksi nuo myyjät tulevat joskus vanhoiksi ja rumiksi tai rumiahan ne ovat jo käytöksellään.
Kauppareissut ovat minulle hetkiä, kun menen täysin automaatiovaihteella. Ei mitään käsitystä, millaisella kassalla olen asioinut tai ketä muita on ollut kassajonossa tms. Ostokset on vaan pakko hoitaa ja mahdollisimman pian pois (eikä koske vain korona-aikaa).
Itse huomannut samaa ekaa tervehditään mutta perässä tulevaa ei vaikka nähdään että se maksaa. Millä logiikalla tervehdit kassana vaan ensimmäistä muttet toisena tulevaa oli se kumpaa sukupuolta tahansa?
Mies taisi kerran mainita, että hänelle tuli olo että häntä katsottiin kuin halpaa makkaraa kun minä maksoin.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tuollaiseen huomiota kiinnitä. Miehestäni en tiedä, kiinnittääkö hän huomiota. Emme ole asiasta keskustelleet. Mutta hyvä, jos mieheni vielä kiinnostaa muitakin naisia, niin en ole naimisissa luuserin kanssa. 🤣
Ehkä sitä ei huomaan tälläistä asioita, kun ei itse ajattele stereotyyppisesti?
Kyllä! Itse saa perässä olijana moikata. Miemyyjät tajuavat tervehtiä molemmat oma-aloitteisesti.
Kannattaa jatkossa tehdä sen plussakortin mainoksen naisen tanssiliikkeet, että varmasti kaikki huomaa että nainen maksaa.
Mr tietäjä kirjoitti:
>myönsi saman ongelman
mikä tässä on ongelma? Jos et tervehdi niin sua ei tervehditä. Voit vaikka kokeilla sanoa moi kun oot kortin kanssa lähestyt myyjään.
Aina on hyvä välillä katsella peiliin :D
Tervehdin kyllä kyse olikin siitä miten tietty myyjätyyppi ei huomioi molempia oma-alotteisesti versus muut myyjät. Eikä ole ongelmaa, lähinnä huvittavaa käytösmalli. Kaippa kaupan kassa on joillekkin hyvä paikka bongailla miesseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä sun mies kiinnosta vaan sen rahat, hih hih.
Jaa'a en ole huomannut mitään tuollaista, koska asioin aina yksin, mutta toisaalta onhan tuo helposti uskottavissa.
Isoissa kauppaketjuissa kyllä, pienissä ei niinkään.