Sairaaloiden vartijoille ei koronarokotteita?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007773911.html
Aika erikoista. Työskentelevät samoissa rakennuksissa ja ihan yhtä lailla tekemisissä koronapotilaidenkin kanssa ja kantavat nahoissaan heidän väkivallan jotta muut potilaat, hoitajat ja lääkärit saavat rauhan keskittyä oleelliseen. Ei taida olla ammattinimike tarpeeksi hieno tässä työympäristössä? Mitäs sitten, kun sairastuvat?
Kommentit (27)
Eniten minua ihmetytti, että miksi koronapotilaat ovat aggressiivisia ?
Kuuluuko se jotenkin taudin kuvaan vai ovatko potilaat pääosin jotakin psykoosissa olevia nistejä ?
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko se jotenkin taudin kuvaan vai ovatko potilaat pääosin jotakin psykoosissa olevia nistejä ?
Osa ihmisistä nyt vaan on aggressiivisia, eikä korona tee kenestäkään lauhkeaa lammasta.
Sitä en osaa sanoa, käytetäänkö koronapotilaiden hoidossa sellaisia lääkkeitä, jotka aiheuttaa joillekin harhoja tai lisää muuten aggressioita. Korona voi kuitenkin aiheuttaa korkeaa kuumetta, joka saa jotkut sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Päivystykseen tuodaan monesti potilaita (oli koronaa tai ei) ihan poliisien kyydissä. Eli kaikenlaista porukkaa tulee sisään ja osalla on korona, kun se kerran täällä leviää.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin ainakin rokotuksen on saaneet jo sihteereistä laitoshuoltajiin kaikki jotka halunneet. Vartijoista en tiedä kun he ulkoistettu mutta koko sairaalan väki saanut mahdollisuuden rokotukseen. Toki esimerkiksi laitoshuoltajat jotka myöskin ulkoistettu ovat saaneet rokotuksen joten ehkä vartijatkin. Pitääkin kysyä huomenna.
Jep, isoissa sairaanhoitopiireissä tiedetään tästä törkeästä rokotusjärjestyksestä poikkeamisesta ja arvaapa, ollaanko täällä kypsiä ja vaaditaan samoja oikeuksia kuin siellä maalla?
Vierailija kirjoitti:
Mieti nyt vähän, millaisista syistä ihmiset menee päivystykseen.
Lapin keskussairaalassa ei anneta koronarokotteita esim.laitoshuoltajille,vaikka tekevät koronaeristys siivoukset ja siirtyvät osastoilta toisille.ja ovat kuitenkin sairaalan vakituista henkilökuntaa,Korona voi kulkeutua kuitenkin molempiin suuntiin eli myös sairaalaan työntekijöiden mukana.Saisi Broas katsoa peiliin,onko osa henkilökunnasta niin paljon alempiarvoista ettei heidän terveytensä ole tärkeä,vaikka osa heistäkin kuuluu riskiryhmiin.
Kriittisten toimintojen turvaamiseen ei ole rokotteita vielä ollut jaossa. Omassa sairaalassa vielä Jopa osa korona-osastoa päivystävistä lääkäreistä odotaa rokotetta kun ovat loppuneet, jos olit vaikka vapailla kun rokotuspäivä oli niin saamatta jäi ja lisää ei ole saatu. Jostakin syystä hoivakodeissa kuitenkin rokotukset meneillään samassa kaupungissa. Thl ja hallitus näin suunnitelleet, mitäpä me tähän sitten.