Julkaisetko lapsesi kuvia netissä?
Mikä käytäntö ja periaatteet teillä on lapsen kuvien julkaisun suhteen? Julkaisetko lapsen kuvia esim. Facebookissa vai oletko ehdoton etkä julkaise lapsen kuvia lainkaan?
Ajatuksia herättävä vanha uutinen lapsen yksityisyydestä, joka saattaa vanhemmilta välillä unohtua kun kuvia jaetaan netissä:
Kommentit (7)
Mä julkaisen vain kaikki nolot kuvat, joille me kaverien kanssa yhdessä naureskellaan.
En julkaise kasvokuvia, joitakin kaukaa otettuja ulkokuvia - joista lasta ei voi tunnistaa - voin julkaista. En kyllä julkaise kuvia itsestänikään.
Minusta lasten kuvien julkaiseminen pitäisi olla kielletty. Etenkin julkkistyrkkyjen kullannuput saattavat myöhemmin kärsiä vaikka miten, kun netistä löytyy heidän kylpykuviaan.
Olen laittanut vain yhden kuvan, teinin luvalla. En laittaisi kuvia sen ikäisistä lapsista, jotka eivät vielä ymmärrä, mihin kuvat päätyvät.
Kun ostin lapseleni puhelimen niin pidettiin keskustelu ettei kuvia laiteta/lähetetä mihinkään, ei itsestä eikä kavereista, muuten puhelin otetaan pois, hyvin on toiminut, ja lapsi on 10v
En, 16-vuotias julkaisee itse ihan kiitettävästi.