Mitä ajattelet jos näet 5v:n RATTAISSA?
Itsekin katsoisin vähän pitkään. Mutta meinasin otta matkarattaat mukaan kun menemme korkeasaareen (kulkee eväätkin kivasti mukana). Saman päivän aikana on tarkoitus mennä myös lintsille (ei rattaita sinne), joten aika paljon joutuu kävelemään. Ei välttämättä edes istu paljoa rattaissa mutta on ainakin mahdollisuus jos siltä tuntuu.
Kommentit (20)
Arvelisin tuon ikäisellä olevan sydän- tai keuhkovian tain muun hermostollisen sairauden, jos vielä rattaita tarvitsee. Rankka huvipäivä voi tietty vaatia veronsa ;).
Ota vaan rohkeesti rattaat mukaan kaiken varalta! =)
Meidän 5-v. saa ihan sipiksi jo jommalla kummalla (mutta tätähän ei kysytty..;) ).
Meillä otettiin vajaa 2- vuotiaalle mukaan matkarattaat laivalle ja ihan turhaan! Aina löytyy paikka jossa kerkee lepäämään, isi tai äiti kantaan reppuselässä tai harteilla.
Mut meillä on lapsia keveletetty kun oppii käveleen. En ymmärrä miksi ihmiset istuttaa lapsia -ja isoja lapsia varsinkin.
Hymyilytti kun kirjoitit että EVÄÄT kulkee mukavasti mukana.. Eikö niitä saa mukaan vaikka reppuun?
Minun isokokoinen lapseni näytti varmaan joidenkin silmissä jo 3-vuotiaana pari vuotta isommalle. Joten so what!!!
Joka tapauksessa se on jokaisen oma asia, minkäikäisen vielä rattaisiin laittaa.
Kunhan kysyin, oli joku joskus tällä palstalla älähtänyt kun oli nähny jotain 3-4v:n rattaissa. Ei meilläkkään rattaissa olla istututtu aikoihin. Juuri sen takia meinasin mukaan ottaa ettei tulisi liian raskas päivä. Meiltä kuitenkin sen verran matkaa että käydään molemmat kohteen samana päivänä. ap
Jokainen hoitaa lapsensa just niin hyvin kuin hoitaa.
Aika säälittävää minusta... Lapsi oli myös melko pyöreä, ei varmaankaan paljoa ole tarvinnut kävellä
jonka vanhemmat on sohvaperunoita ;P
Esim meidän pian nelivuotias tytär näyttää ikäistään vuotta vanhemmalta koska on pitkä tyttö!
Toi on se toinen ääripää, mutta tollasessa tilanteessa et lasta kiskotaan väsyneenä niin minä soittaisin jo poliisille.
7
No sun nelivuotiaskin tyttö saisi multa säälihuokauksia.. :(
Vaunut ja rattaat " kuuluu" semmosille jotka ei osaa vielä kävellä..
7
Meillä liikutaan ja urheillaan paljon. Eli ei ole siitä kyse. Jakso esim. viime talvena hiihtää hyvin 7 km ja kävelee useita kilometreja ja pyöräilee. Rattaat siksi korkeasaareen että jaksaa sitten KÄVELLÄ lintsillä mihin emme niitä vastuksiksi ota. Pääsemme sitten koko perhe yhdessä laitteisiin, ei tarvi kenenkään jäädä rattaita vahtimaan.
Taidat olla aika luonnevikainen ja muutenkin hiukan epäkelpo vanhempi. Sinä siis laitat oman lapsesi kävelemään heti kilometritokulla kun hän on oppinut kävelemään.
Aika tyranni mamma olet.
Säälin lastasi.
Meille on aina tullut uusi vauva kun edellinen on ollut 2 joten vauva on aina vienyt rataspaikan. Kerran kun olin 4v:n kanssa kahdestaan kaupungilla, otin varalta rattaat mukaan, kun kyseessä oli monen tunnin rupeama. Tyttö istui rattaissa melkein koko ajan ja otti niissä päivätorkutkin. Kieltämättä välillä mietin, mitä muut ajattelevat, mutta olin silti hyvilläni että otin rattaat. Saipahan tuo kerrankin olla pieni!
siskon 5v jaksoi pyöräillä 50km joten eiköhän se sinun 5v jaksa kävellä korkeasaaressa ja lintsillä..
paikan. Onhan se tyhmän näköistä, kun joku eskari-ikäinen istuu polvet suussa rattaissa, mutta itse ajattelen, että saattaa olla kyse sairaasta lapsesta. Tällaisestahan joku kirjoittikin joku aika sitten HS:n yleisönostastoo
tytärkin (4v) taitaa olla alle metrin mittainen vielä.
Ja " se joku joka kirjoitti" oli Susanna Raute, joka kirjoitti Arttu-pojastaan, jolla puolikas sydän sekä hemiplegia.
Oma lapseni täyttää pian viisi. Mikä ettei voisi rattaita vielä käyttää. Ei vaan ole tullut käytettyä. Hän haluaa, että työntelen häntä rattaissa pihallamme. Emme muualla ole rattailla enää menneet. En katso paheksuvasti rattaiden käyttäjiä viisivuotiaitakaan.
Tosin muut varmaan paheksuvat meitä, kun hän juo iltamaidon tuttipullosta.