Outoja soittoja ulkomaisista numeroista
Minulle on tänään tullut jo kolme soittoa ulkomaisista numeroista. En ole vastannut. Onko kenellekään muulle käynyt koskaan näin? Aivan outo tilanne minulle. Yksi puhelu tuli Intiasta, yksi Ruotsista ja yksi Kiinasta. Onko kuitenkin joku sama huijausyritys josta soittelevat? Kannattaako vaan jättää vastaamatta? Ihmetyttää kovasti.
Kommentit (23)
Tänään tullut 3 puhelua. Kaksi suomen numerosta, yksi ruotsin.
En tajua mikä noiden pointti on, jos vastaa kuuluu todella epämääräistä puhetta, kielestä ei saa selvää.
Tuleehan noita puheluja milloin mstäkin...en vastaa, jos ei tuttu.
En viitsi edes ihmetellä täällä.
Kyllä, en vastaa ja Ruotsista juuri.
samoin. en vastannut. eka tuli jo 8.35.
Vieläkö te ihmettelette noita puheluja?
Tullut jo parin vuoden ajan.
Mikään laki ei pakota vastaamaan😁
Kyllä alkoholia juodaan muuallakin kuin Suomessa...
Älä vastaa ne on huijaus puheluita, yritetään saada pankkitietoja...
Sama juttu. Tällä viikolla tullut kahdesta eri maasta soitto.
Minullakin estolista jo pitkä, mutta uutta pukkaa.
Ihme kyllä mulle ei ole tullut koskaan.
Mulle tuli marras-joulukuussa noita, mm. Britannian suuntanumerosta. Lisäksi tuli myös suomalaisista numeroista. Niihin soitin takaisin, mutta ei onnistunut:” Numero ei ole käytössä”, sanottiin. Kuitenkin sen verran käytössä ne numerot oli että niistä pystyi soittamaan.
Englannista 2 kertaa on tullut... numerot ovat tallella mutta ei tallennettu.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei tietenkään, mutta on kyllä hankalaa, kun tulee firman puhelimeen ja olen sellaisessa työssä, että joskus tulee työpuheluita myös ulkomailta. Eli aina joutuu kuitenkin miettimään, vastaako vai ei. Ja joskus tosiaan näyttävät tulevan myös suomalaisista numeroista.
Samoin kolme soittoa päivän aikana epämääräisistä numeroista. Ei tullut mieleenkään vastata. Ei tänään, mutta tässä kuussa. En yrittänyt selvittää alkuperää, mutta näytti, ettei Suomen puheluita ainakaan. Ajattelin heti, että huijauspuheluita
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli marras-joulukuussa noita, mm. Britannian suuntanumerosta. Lisäksi tuli myös suomalaisista numeroista. Niihin soitin takaisin, mutta ei onnistunut:” Numero ei ole käytössä”, sanottiin. Kuitenkin sen verran käytössä ne numerot oli että niistä pystyi soittamaan.
Ne on jotenkin käännetty sellaisiksi että näyttävät tulevan eri numerosta kuin oikeasti tulevat. Siksi numerot eivät ole käytössä.
Mulle soitettiin Tanskasta. Numero kuului paikalliselle teleyhtiölle, joka on tilapäisesti suljettu.
Siis mitä häh?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minulle tullut koskaan aikaisemmin. Ja niin kuin sanoin aloituksessa, en vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Mulle soitettiin Tanskasta. Numero kuului paikalliselle teleyhtiölle, joka on tilapäisesti suljettu.
Siis mitä häh?
Kaapattu numero.
Itsellenikin ollaan paljon soiteltu viime päivinä.
En ole vastannut ja ihmeellisiä numeroita ovat.
Jopa niin on käynyt, kun painan punaista luuria niin samantein soittaa uudelleen.
Joo niin täälläkin. Viikon sisällä on tullut ainakin kymmenen outoa puhelua eri maista, joten kovasti aktiivisia tuntuvat olevan. Välillä näyttää myös että ovat suomalaisia numeroita, mutta eivät käytössä olevia numeroita kumminkaan. Pariin ensimmäiseen vastasin, mutta puhelu katkesi saman tien. Sen jälkeen en ole vastannut. Ärsyttävää häiriköintiä.