Ärsyttävimmät väärinkirjoitetut sanat? Voin aloittaa: orjentoitua, blacebo...
Kommentit (748)
Vierailija kirjoitti:
Suomen kielet ovat ruotsin kieli ja suomenkieli.
No eivät kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naivi
No höh. Mikä tossa muka on väärin. Minä ainakin tykkään katsoa leffoja, joissa on naivia ihmisiä...
On väärin. Sana kuuluu kirjoittaa naiivi
Onko se 'naiivi' todella kahdella i:llä?
Tarkistetaan...kertokaa, jos olette oikeassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitsa
Minä en sen nimistä suostuisi syömään. Mikähän sen ravintolan nimi on, joka sellaisia lätsähtäneitä leipomuksia tarjoilee?
Pitsa on oikein. Pizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzza on epäsuomalainen ja pyrin suomalaista kirjaimistoa
käyttämään. .
Vierailija wrote:
Urheilutoimittajatkaan eivät osaa aina sanoa olympialaiset vaan niistä tulee olumpialaiset.
Missä kielessä olympia lausutaan 'olympia?' Kyllä se monessa kielessä ääntyy alussa 'olimp...'
Joko täällä on mainittu piirrustus?
Taitaa mennä enemmänkin muuttuneen kirjoitusasun puolelle, koska en ole vielä kuullut kenenkään surruttavan r:ää lausuessaan sanan.
Miksi piirustuksesta on tullut nykymuoto piirrustus? Teonsana on kuitenkin piirtää eikä piirrostaa/piirros (vrt hiillostaa/ hiillos). Pitääkö myös puhua piirrtämisestä vai onko oikea muoto nyt piirrustaminen?
Vierailija wrote:
Ambutaatio
Budabest!
Ärsyttävin oikeinkirjoitukseen liittyvä sana on "Djibouti". Lausun niin kuin kirjoitetaan koska ottaa niin paljon päähän
Röngten kun pitää olla röntgen
Tuberlukoosi kun pitää olla tuberkuloosi.
Heh, aloittaja ei osaa kirjoittaa luettelemiaan sanoja, kannattaisiko opetella?
-Kapanteri.- wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitsa
Minä en sen nimistä suostuisi syömään. Mikähän sen ravintolan nimi on, joka sellaisia lätsähtäneitä leipomuksia tarjoilee?
Pitsa on oikein. Pizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzza on epäsuomalainen ja pyrin suomalaista kirjaimistoa
käyttämään. .
Ei tuohon sanaan tule noin monta z-kirjainta.
Vierailija wrote:
Ärsyttävin oikeinkirjoitukseen liittyvä sana on "Djibouti". Lausun niin kuin kirjoitetaan koska ottaa niin paljon päähän
Sattuuko päähäsi paljonkin, kun harmittelet noinkin valtavan merkittävää asiaa?
Muummoassa