Se tunne kun olet ollut pitkää selvinpäin ja sun läheisesi/sukusi ei huomioi sinua millään tavalla
Vaikka kuinka tekisin mitä, olen silti pelkkää ilmaa niille. Ihan sama vaikka lähtisi kokonaan pois. Jättämättä jälkeäkään. Ei kukaan huomaisi.
Kommentit (33)
Ukko38 kirjoitti:
Olet kännissä tötöillyt niin huolella ja nyt selvinpäin vasta tajuat, ettei kukaan halua seuraasi, edes kun olet selvänä.
Kokemuksesta tiedän.
Tötöillä, töhöillä, volista jne.
Onko nämä etelän slangia? Olen törmännyt välillä.
Useimmat on vaan niin tylsiä selvinpäin.
oletko nainen?
Naisille ainakin tärkeää aina että koko kylä ja kaupunki huomioi jos laihdutaa yhdenkin kilon tai muuttaa millimetrin verran kampausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten heidän olisi siis pitänyt raittiitesi huomioida?
No esim vaikka kehumalla" hyvä kun olet ollut selvinpäin "" hienosti olet selvinnyt " jne...
Niin oli yhdelle kaverillekin tehty kun oli aloittanut raitistumaan. Kauheasti oli tullut kehuja... Itelläki on ollu monien vuosien kamppailu alkoholin kans ja nyt ku sit päätän et haluan päästä irti niin kukaan ei huomioi sitä mitenkään. Vaikka olen pystynyt pitämään kiinni vielä siitä. Koska olen tosissani. :(
Olen nyt ollut juomatta enkä todellakaan haluaisi tuollaisia kehuja. Varmaan tekisi mieli alkaa uudelleen juoda ärsytyksestä. Juominen on oma asiani eikä se ulkopuolisille kuulu saatikka siitä pitäisi kommentoida.
No voi helkkari. En tiennyt että tavallisesta elämästä pitää palkita. Täytyykin soittaa äidille ja kertoa et olin just 4 viikkoa ilman alkoholia. Varmaan hämmästyy kun ei edes tiedä mun juomisista.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Ukko38 kirjoitti:
Olet kännissä tötöillyt niin huolella ja nyt selvinpäin vasta tajuat, ettei kukaan halua seuraasi, edes kun olet selvänä.
Kokemuksesta tiedän.
Tötöillä, töhöillä, volista jne.
Onko nämä etelän slangia? Olen törmännyt välillä.
Eivät. Niitä käytetään ihan kaikkialla maassa.
T. Keski-Suomesta
Oletko ap raitis itsesi vuoksi vai saadaksesi muilta tunnustusta? Ole rehellinen. Tänne sinun ei ole pakko vastata, jos et halua mutta sinulle voisi olla hyödyllistä miettiä asiaa syvemmin.
Itse lopetin, koska en voinut enää jatkaa samaa rataa. Olin helposti puoli vuottakin juomatta niin, etten kokenut muidenkaan alkoholinkäyttöä mitenkään houkuttelevana tai häiritsevänä. Ei vain tehnyt mieli. Mutta kun mieliteko iski, niin se ei koskaan jäänyt pariin kolmeen tuoppiin vaan siitä venyi 4-7 päivän mittainen putki. Viimeinen putki oli jo aika itsetuhoista menoa, en mm. syönyt oikein mitään sen kuuden päivän aikana.
En silti kaipaa mitään tunnustusta muilta ihmisiltä. Miksi kaipaisin? Miksi itsestään huolehtimisen pitäisi olla erityisen tsemppauksen arvoinen asia? Olen juomatta itseni vuoksi, en muiden ihmisten. Se on ainoa tapa päästä lopullisesti kuiville.
no kyllä se sitten taas kovin kiinnostaa jos alat kunnolla röpötellä. pittäähän sitä päästä moralisoimaan, saarnaamaan ja sormella osottelemaan, syyllistämään. kurja.
👈😆
Elä itseäsi varten. Sosiaalisen arvostuksen tarve on rakennettu ihmiseen sisään mutta ei sitä voi hakea sieltä missä sitä ei ole.
Luulin ennen että ihmisen tehtävä tässä maailmassa olisi olla kunnollinen, hyvä ihminen joka välittää muista eikä ole vaivoiksi. Narsistin varjossa kun kasvoin. Ongelmineni en juuri ole edes ollut tietenkään vaivoiksi.
Kuitenkin mitä enemmän pääsin elämän syrjään kiinni, sitä hullummaksi lähipiirin edesottamukset meni. Taloudellista, henkistä ja fyysistä väkivaltaa sain osakseni. Näkivät siis näin jälkeenpäin katsoen todella paljon vaivaa ettei elämäni etenisi. Ei välttämättä siksi että halusivat minulle pahaa mutta haluaisivat itse kuitenkin kaiken mahdollisen mitä minulla oli.
Ystäväni puolestaan ihmettelivät ettei läheisiäni näkynyt tukemassa elämäni merkittävinä hetkinä.
Jokainen yhteisö tarvitsee jonkun jota lyödä ja sen lisäksi vetävävät omaan pussiin niin paljon kun ehtivät.
Olen ollut selvin päin noin 30 vuotta. Miksi se jotain erityistä huomaamista vaatisi? Eivät hyvin paljon huomanneet aikaisemmillakaan vuosikymmenillä.
Tsemppiä raittiuteen ja unohda mitä kukaan muu asiasta ajattelee, hyvässä tai pahassa. Sun proggis.
Eli olet kännissä ilkeä ja kukaan ei enään muista minkälainen olet selvänä. He karttavat sinua ja jos olisit kännissä niin hakeutuisit heidän seuraan siitä huolimatta. Et välitä heidän välttelevästä käytöksestä. Selvänä välität, et pysty pakottamaan heitä olemaan kanssasi.