Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useiden työharjoittelupaikkojen hakeminen samanaikaisesti. Uskaltaako?

Vierailija
29.01.2021 |

Olen hakemassa työharjoittelupaikkaa ensimmäistä kertaa, ja tarvitsisin neuvoa... uskallanko laittaa hakemusta useammalle paikalle samaan aikaan että varmistaisin pääsyn edes jonnekin haluamaani paikkaan?

Vai onko korrektia odottaa että saan vastauksen edelliseltä paikalta ennen kuin haen seuraavaa? Jos odotan liikaa, saatan menettää muutkin paikat kun menevät täyteen... mutta jos en odota, mietin että jos joudun sitten perumaan muita paikkoja jotka mahdollisesti hyväksyivät minut myöskin, saan siitä ehkä huonon maineen alalle tai jotain muuta vastaavaa negatiivista vaikutusta? Kun saatan hakea siihen paikkaan vaikka töihin tulevaisuudessa.

Osaisiko joku neuvoa miten tämä kuvio toimii yleensä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai haet monia paikkoja samaan aikaan. Karkeasti ajatellen voit ajatella, että haet 20 paikkaan harjoitteluun, 4 paikkaa pyytää sinut haastatteluun ja yksi haluaa palkata. Jos useampi haluaa palkata sinut, joudut tietenkin tekemään päätöksen siitä, otatko paikan vastaan. Siitä voi aina myös kieltäytyä, jos haastattelun jälkeen työ ei tunnukaan sopivalle.

Huonon maineen saat, jos otat paikan vastaan ja sitten perutkin sen, koska saitkin kivemman paikan. Sillä, että myöhemmin sinuun yhteyttä ottaville työnantajille sanot, että olet edelleen kiinnostunut työskentelemään heillä tulevaisuudessa mutta ehdit jo lupautua muualle on hyvää käytöstä.

Vierailija
2/6 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa hakea. Mahdollisessa haastattelussa vastaa vaan rehellisesti, jos kysytään, oletko hakenut muita paikkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialle vaan viestiä. Itse taisin hakea reilu 20 paikkaan, yhteen pääsin. En olisi päässyt mihinkään jos olisin aina odotellut vastausta (mitä ei edes tullut 95% kohteista). Itselläni oli kyseessä siis korkeakoulun harjoittelu

Vierailija
4/6 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitää hakea useampaan paikkaan!!!

Vierailija
5/6 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen riski vaan on olemassa, että hylkäät yhden paikan kun toivot, että ykkösvalinnastasi otetaan vielä yhteyttä. Mulle kävi nuorena niin, hain useampaan paikkaan ja juuri sieltä otettiin yhteyttä, mihin melkein viimeisenä toivoin pääseväni. Piti vielä ilmoittaa seuraavana päivänä otanko paikan vastaan ja kieltäydyin, kun elättelin toiveita pääseväni mieluisampaan paikkaan. No en päässyt, heh heh.. No sinne huonoimpaan paikkaan sit pääsin, aargh!

Vierailija
6/6 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain noin 15 paikkaan ja kolmeen olisin päässyt. Kaikki ymmärsivät kun daniin, että en voi tulla kun sain toisen paikan. Yhteen niistä joihin en mennyt harjoitteluun, pääsin seuraavana kesänä kesätöihin kun muistivat, että olin tehnyt hyvän vaikutuksen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi