Miten raskaus-/imetysaika muutti hiuksiasi? Tuliko ohuemmat? Paksummat? Muuttuiko väri? Suoristuiko kiharat? Kihartuiko suorat?
Mulla tummeni väri ja kiharoista tuli paljon tiukemmat ja säkkärämmät. Nyt pitkä aika jälkeenpäin, kiharat tallella, väri vaalentunut hieman.
Kommentit (8)
Ei oo vielä vaikuttanut mitenkään. 13. viikko meneillään.
Mulla on kolme pientä lasta, pienin 7kk ja imetän häntä, kuten aiempiakin olen imettänyt. Ennen lapsia mulla oli peppuun asti paksut hiukset ja niin siinä on käynyt, että nuo hiukset ovat enää muisto vain. Ovat ohentuneet hirveästi ja lyhentyneet noin puoleen selkään. Todella surkeaa, kunpa ne elpyisivät edes jonkin verran.
Minulle tuli kiharat. Tai laineet nämä ovat. Jäi pysyvästi.
Esikoispoikaa odottaessa hiukset tippuivat päästä eli ohenivat reilusti. Hiuksia lähti harjaamalla aina kamalia määriä ja muutenkin putoili, jos niihin koski tms.
Nyt tyttöä odottaessa hiukset ovat pysyneet päässä, mutta suorat hiukseni ovat menneet laineille (hyvin näkyville sellaisille).
Raskausaika ei vaikuttanut mitenkään, mutta imetysaikana hiuksia lähti todella paljon. Normaali kotiruokaa söin, paitsi että äidinmaidon myynti esti allergisoivien ruoka-aineiden syömisen, rajoitti ruokavaliota. Hiusten yletön tippuminen loppui, kun lopetin imetyksen.
Raskausaikana tuli jo valmiiksi paksuihin hiuksiini n.puolet lisää. Raskauden jälkeen lähti tuppoina ja uutta hiusta alkoi kasvaa hirveästi kun tippuminen loppui n.puolen vuoden päästä synnytyksestä. Olen koko aikuisikäni värjännyt hiuksia, mutta nyt kun olen vuoden kasvattanut omaa väriä, niin hiukset ovat tumman ruskeat. Lapsena ne olivat kullankeltaiset.
Paksut hiukset, joihin raskaus ja vuoden imetys ei vaikuttanut millään lailla. Nyt kun esivaihdevuodet kolkuttelee ovella, niin lievää ohenemista havaittavissa.
Tummeni tummanvaaleasta vaaleanruskeaksi ja oheni erittäin ohueksi koko tukka. Muutos on valitettavasti jäänyt pysyväksi.