Miten suhtautuisit siihen, jos anoppi sanoisi miehellesi että "olisipa minullakin tuollainen mies kuin sinä"
Kommentit (13)
Olen kuullut tuon oman anoppini suusta 80-luvulla omalle pojalleen.
Vierailija kirjoitti:
Konteksti?
Anopin oma mies (miehen isä) ei siis koskaan auta kotitöissä tai ole auttanut lastenhoidossa miehen ja hänen sisarustensa ollessa pienempiä. Mieheni mukaan hänen isänsä kohtelee anoppia huonosti. Oma mieheni taas tekee kotitöitä ja muutenkin kohtelee minua todella hyvin, melkeinpä kuin kuningatarta.
ap
No minä en ainakaan haluaisi että oma isäni sanoisi minulle noin ('haluaisi sellaisen vaimon kuin minä'). Alkaisi vähän oksettamaan.
Onhan sitäkin tapahtunut, että mies vaihtaa vaimonsa anoppiin.
Minulla on vain tytär, mutta en silti osaisi kuvitella itseäni sanomassa kuvitteelliselle pojalleni noin. Enkä omaa äitiäni sanomassa noin veljelleni, vaikka minunkin äitiäni ovat miehet kohdelleet huonosti.
Anopit on aina parhaimmillaan kylmänä ja juuri avattuna.
Epäilisin vuosikymmeniä kestänyttä insestisuhdetta ja ottaisin välittömästi avioeron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konteksti?
Anopin oma mies (miehen isä) ei siis koskaan auta kotitöissä tai ole auttanut lastenhoidossa miehen ja hänen sisarustensa ollessa pienempiä. Mieheni mukaan hänen isänsä kohtelee anoppia huonosti. Oma mieheni taas tekee kotitöitä ja muutenkin kohtelee minua todella hyvin, melkeinpä kuin kuningatarta.
ap
Tuossa kontekstissa kuulostaa ihan normaalilta. Kehuu lastaan ja samalla moittii epäsuorasti miestään. Ilmeisesti harmittaa tai on jopa katkeroitunut, kun oma mies ei osallistu kotitöihin. Ja vastaavasti on ylpeä siitä, että oma poika ei ole omaksunut isänsä tapoja.
Vähän tökerösti sanottu mutta ilmeisesti halusi kehua poikaansa.
Omiin korviini kuulostaa ainakin tosi oudolta. Hyi.