Te jotka kirjoitatatte paljon kirjoitusvirheitä,
Miksi ette lue tekstiä ne ja lähetä vasta sitten, oletteko yhtä huolimattomia myös töissä ja kotona,
Kommentit (17)
Mikset itse tehnyt kuten saarnaat?
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse tehnyt kuten saarnaat?
'
:-D
Teksti lähtee yhtä nopeasti kuin formulat, jälkikäteen huomaa ettei koko sanaa ole olemassa.
Osaan kyllä kirjoittaa eikä tule kirjoitus vihreitä.
Kysyy hän joka ei erota pilkun ja kysymysmerkin paikkaa.
Mulla on syynä se, että korjatessa tulee aina tuo palkki siihen korjattavan kohdan päälle kännykässä.
Siis tuo, missä on Nuo Facebook, Twitter, whatsapp jne.
Eli kamalan vaikea korjata, kun sitä joutuu siirtämään koko ajan.
Kiva kun piristit päivääni. Tuo kirjoitatatte oli hauska!
Tämä on vaan tälläistä ajanviettettä, jolloin laitetaan ne aivot narikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Osaan kyllä kirjoittaa eikä tule kirjoitus vihreitä.
Osaan kirjoittaa, enkä tee kirjoitusvihreitä.
Lukijan aivotietokone korjaa asian ihan huomaamatta. Armollista. Hälyyttävää sitten on, jos kirjoittaja ei oikeasti osaa kielioppia ja kielenhuoltoa.
Itselläni on lukihäiriö ja joudun lukemaan kirjoitukseni moneen kertaan ja silti saattaa olla jku virhe tekstissä. Tuossa joku sana oli esimerkki. Vaikka tekstissä on virhe niin sitä ei tahdo huomata vaan aivot lukee tekstin ihan kuin siinä ei olisi virheitä. Joutuu aina sana sanalta käymään tekstit läpi.
Tänä päivänä on niin paljon välinpitämättömyyttä joka asiassa. Miten oikeinkirjoitus olisi poikkeus? On tosi epäkohteliasta.
Näppäimistö ei aina pysy tahdissa vaikka kirjoittaisi kuinka oikein niin saattaa missata kirjaimia. Varsinaisesti vika on itse sivustolla koska ei oikolue.
Aivot korjaavat virheellisesti kirjoitetut sanat, joten ei niitä itse näe. Minä luen kyllä aina tekstini läpi. Mutta ei sitä montaa kertaa voi lukea. Av mobiiliversio on tosi kökkö. Sivu pomppii ylös alas, ja joskus tekstikenttä on vain parin rivin pituinen.
Luen kertaalleen. Silti jää virheitä. Johtuu varmasti silmistäni ja aivojen ja käden yhteistyön puutteista. Kirjaimet menevät sekaisin. Näkö tutkittu ja ok. Sormeni eivät ajoitu oikein aivojen kanssa, luulen.
On tavallista, että omaa tekstiä lukiessa ei huomaa kirjoitusvirheitä, koska itse tietää mitä siinä pitäisi lukea. Siksi esim. työhakemukset ym. tärkeät kirjoitukset pitäisi luetuttaa jollakin muulla henkilöllä. Tällä palstalla muutamalla virheellä ei ole niin väliä.
En lue ja tarkasta, koska av-palsta ei ole sen vaivan arvoinen.