Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietäiskö kukaan oikeasti, mikä idea on näissä huijaus puheluissa, jotka katkaistaan heti vastaamisen jälkeen?

Vierailija
29.01.2021 |

Olen saanut viikon sisällä useita soittoja +358 47 ja +358 49 -alkuisista numeroista. Osaan en ole vastannut ja niihin, joihin olen vastannut, puhelu on katkaistu saman tien. Mitä ihmettä nämä haluavat, tai mihin pyrkivät? Että soittaisin takaisin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/9 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kallis maksullinen numero ja toivovat että epähuomiossa soitat sinne. Lasku voi olla vaikkapa 50€/puhelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko odotetaan, että vastaanottaja soittaa takaisin tosi kalliiseen numeroon tai sitten kyseessä on puhelinmyynti tai -huijaussoitto, jossa robotti valitsee numeron ja jos vastaushetkellä ei ole yhtään asiakaspalvelijaa (=huijaria) vapaana, niin puhelu katkeaa.

Vierailija
4/9 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en todellakaan soita. Jos jollakin on oikeaa asiaa, niin jättäköön vastaajaan viestin.

Vierailija
5/9 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistetaan, että onko toimiva numero. Numeroon tulla jatkossa soittamaan epärehellisissä aikeissa.

Vierailija
6/9 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on tarkoitus saada soittamaan takaisin maksulliseen numeroon. Ensimmäinen soitto epäilemättä tehdään automaattisesti tuhansiin numeroihin, aina sieltä joku sitten soittaa takaisinpäin. 

Vierailija
7/9 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassa on kokonaisia "hitec" kaupunkeja caal centtereineen jotka hoitaa näitä koijauspuheluita.

.

Juuri siellä missä myös pankkien ja yritysten ulkoistettu puhelinpalvelu toimii,

jopa samat porukat hoitaa.

Vierailija
8/9 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistetaan, että onko toimiva numero. Numeroon tulla jatkossa soittamaan epärehellisissä aikeissa.

Ok. Tämä on kyllä ärsyttävää, kun kyseessä on työpuhelin, johon tulee asiakkailta soittoja, niin olisi ihan hyvä niihin vastata.

Vierailija
9/9 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus epähuomiossa kiireisenä soittanut takaisin tuollaiseen numeroon. Numero "ei ollut käytössä". Ei se mulle mitään maksanut, vaikka mietin että kuinkahan siinä kävi. Mulle näitä tulee +35840923- ja +35840940 -alkuisista numeroista. Nyt vihdoinkin opin estämään kaikki kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan