Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opamox-koukusta eroon

Vierailija
28.01.2021 |

Aiemmin napsin opamoxeja päivittäin vähintään kaksi 15mg vahvuista. Nyt olen lopettanut kerrasta poikki tuon bentson. Yhtäkkiä vaan huomasin, etten ole tarvinnut lääkettä pariin viikkoon. Pääseekö siitä noin helposti eroon? Toinen on unilääke imovanen, jota aiemmin otin joka ilta. Yhtäkkiä pärjäänkin ilman.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla aika yksilöllistä. Kyllä mäkin sinänsä pääsen aika helposti eroon Xanorista, mutta olen vain huomannut että tarvitsen kyseistä lääkettä. Kun joutuu olemaan kokonaan ilman lääkkeen rauhoittavaa vaikutusta, niin stressi ja univaikeudet lisääntyy huomattavasti. Jotkut tarvitsee verenpainelääkkeitä, minä tarvitsen bentsoja. Ei siinä sen kummempaa minun mielestäni ole. Käytän kuitenkin lääkettä ihan hallitusti enkä sekakäytä alkoholin kanssa.

Vierailija
2/16 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän joka päivä opamoxia ylivireys,uupumus,ahdistus oloon. 

N61v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan jäänyt Opamoxiin koukkuun. Kahdesti sitä on määrätty. Muitakin   on määrätty, syön aikani ja sitten lopetan.

Mulla ei muutenkaan synny riippuvuutta päihteisiin. Voin lopettaa vaikka kahvin juonnin kolmeksi viikoksi, eikä mitään vaikutusta. Tupakkaa joskus poltin, mutta huomasin sen turhaksi eli ei mitään vaikutusta, joten lopetin.

Vierailija
4/16 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on opamox tosi tarpeellinen jopa päivittäin. Ja kaikille ei masennus lääkkeet sovi joten jos ahdistusta,jännitystä,pakko jotain käyttää.

t.käyttäjä

Vierailija
5/16 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin hyvin helposti Opamoxista eroon. Ei kai noin pienellä annoksella kuin aloittajalla, tai minulla, ole suurempia vaikeuksia käytön lopettamisessa vaikka lopettaisi kerrasta poikki. Ihan turhaan demonisoidaan psyykenlääkkeitä.

Vierailija
6/16 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jäänyt. Sama juttu unilääkkeiden kanssa. Masennuslääkkeet sen sijaan piti lopettaa asteittain, koska niistä tuli vieroitusoireita.

Vierailija
7/16 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat taas vauhdissa. :D onko vauvapalstasta tullut joku narkkien kokoontumiseen ja lääkkeiden vertailuun keskittynyt sivusto? 

Vierailija
8/16 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aikoinani pitkään yhtäjaksoisesti Opamoxia ja vastaavia ahdistukseeni, nykyisin käytän hyvin harvoin. Myönnettäköön, että joskus tuli käytettyä niitä myös hieman mielialaa nostamaan, vaikkei ollutkaan varsinaista ahdistusta. Tälläkin hetkellä on varalla hyvin pieni määrä tabletteja - sen tietäessäni ei sitten tulekaan käytettyä kuin poikkeustilanteessa.

Vierailija
9/16 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla aika yksilöllistä. Kyllä mäkin sinänsä pääsen aika helposti eroon Xanorista, mutta olen vain huomannut että tarvitsen kyseistä lääkettä. 

Ylläolevassa on kyllä jotain ristiriitaista, ei taida vaan kirjoittaja sitä huomata. 

Vierailija
10/16 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä saatte noita?      ei ainakaan kiinnostais niiltä suomen komulääkäreiltä niitä pyytää.

Vierailija
11/16 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän xanoria toisinaan. Välillä en pitkään aikaan. 

Vierailija
12/16 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku irvaili kun lääkkeistä puhutaan, tiedoksi vaan että monelle vertaistuki on todella tärkeää ja kuulla toisten mielipiteitä jotka samassa tilanteessa.

Vierailija
13/16 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaste + annos pysyy,niin mitä sitä lopettaan . 

Pikku annoksella jos mennyt niin ei pitäs tulla suurempia oireita.

Vierailija
14/16 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut työterveydestä, työuupumus,masennus,ahdistus,unettomuus diagnoosina. Hyvä se on jonkun irvailla jos ei ole näitä vaivoja kokenut! Jokainen olisi mielummin käyttämättä jos voisi.

Vierailija
15/16 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta vuotta olen syönyt Opamox 15mg yhden tabletin päivässä, välillä menee kuukausikin etten edes ajattele koko lääkettä, eli ei pienellä annoksella ainakaan tule mitään vieroitusoireita.

Vierailija
16/16 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt Opamoxia, Stella tai Imovanea yli  vuosikymmenen. Jos olen ilman joku yö niin sitten päätä vähän särkee seuraavana mutta siinä kaikki. Käytän myös melatoniinia ja Ketipinoria. Näistä huolimatta en nuku. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi