Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pandemialta karkuun juoksu miehenä

Vierailija
28.01.2021 |

Uutisotsikoiden ja tutkimusten mukaan miehet ovat se sukupuoli, joka kärsii koronatartuntojen vakavista seurauksista ja etenkin yli 25 painoindeksin omaavat miehet.

Tästä sainkin kipinän tehdä tilanteelleni jotain. Syön jo D-vitamiinia ja en käy kovinkaan paljon ihmisten ilmoilla, mutta ainahan tilannettaan voi parantaa ja mulla se suurin parannus noiden uutisten perusteella olisi painon pudottaminen. Puntari näyttää nyt 91 kg ja pituutta on 174 cm eli BMI on noin 30. Tämä täytyisi pudottaa ainakin alle 25 tai mieluummin enemmänkin. Se tarkoittaisi yli 15 kg tiputtamista.

Miten sinä tämän tekisit? Teen etätyötä, joten liikuntaa ei tule työn mukana.

Kiitos kaikille vastanneille jo etukäteen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto.

Syöt vain joka toinen päivä ja niinäkin päivinä alle 2000 Kcal. Kesään mennessä on 10 kg lähtenyt.

Vierailija
2/14 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se etätyö ja ihmiskontaktien välttäminen ole suositus kaikille, niin miehille kuin naisilekin. 

(Jotkut työt on tietysti pakko tehdä lähitöinä.)

Liikunta ja D-vitamiini on myös hyväksi.

Minä toimin samoin.

t. nainen BMI 22 

ps. tsemppiä painonhallintaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paasto.

Syöt vain joka toinen päivä ja niinäkin päivinä alle 2000 Kcal. Kesään mennessä on 10 kg lähtenyt.

ään sy

Kuulostaa rankalta.

Olen suosinut pätkäpaastoa, jossa syödään syömisikkunan aikana esim. 10-18 ja muu aika ollaan syömättä.

ap

Vierailija
4/14 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paasto joka toinen päivä on kyllä aika rankka juttu kertarykäisyllä. Mutta ajatus on oikea. Itse pudotin viime kesänä normaalipainon sisällä 10 kiloa pätkäpaastolla, aikaa meni pari kuukautta. Paastoan 16 h ja syön ruuat 8 tunnin aikaikkunassa klo 12-20 välillä. Elämästä tuli helppoa.

Vierailija
5/14 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se etätyö ja ihmiskontaktien välttäminen ole suositus kaikille, niin miehille kuin naisilekin. 

(Jotkut työt on tietysti pakko tehdä lähitöinä.)

Liikunta ja D-vitamiini on myös hyväksi.

Minä toimin samoin.

t. nainen BMI 22 

ps. tsemppiä painonhallintaan

Tarkoitin, että todennäköisyyksien mukaan ylipainoinen mies on se, joka kärsii vakavimmat seuraukset koronatartunnasta. Tietenkin kaikkien kannattaa tehdä etätöitä ja vältellä kontakteja riskien alentamiseksi.

Sulla ei noiden tietojen perusteella pitäisi olla hätää. Mä en ikäni puolesta kuulu riskiryhmään, mutta painon puolesta olen sitä pahinta riskiryhmää ja haluan tästä pois.

ap

Vierailija
6/14 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paasto joka toinen päivä on kyllä aika rankka juttu kertarykäisyllä. Mutta ajatus on oikea. Itse pudotin viime kesänä normaalipainon sisällä 10 kiloa pätkäpaastolla, aikaa meni pari kuukautta. Paastoan 16 h ja syön ruuat 8 tunnin aikaikkunassa klo 12-20 välillä. Elämästä tuli helppoa.

Tätä olen itsekin kokeillut. Täytyy silti katsoa mitä syö ja liikkua melko paljon, koska mun ikäisellä, painoisella ja pituisella miehellä istumatyössä kalorinkulutus on laskurien mukaan vain noin 2400 Kcal päivässä. Puolen kilon viikottainen pudotus vaatii siis alle 2000 Kcal päivittäistä ruokamäärää tai sitten lisäkseen liikuntaa. Melko askeettisesti pitää siis elää ainakin kesään asti.

ap

Vierailija
7/14 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina olin kävelyllä niin hölkkääjää katsoessa ajattelin että tuo mies yrittää juosta koronaa karkuun. Toivottavasti onnistuu. Mä en oikein tiedä haluanko edes elää enään? Meni jo ennen koronaa huonosti.

M.49

Vierailija
8/14 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyisin sinuna miettimään itsellesi sellaisen perusterveellisen ruokavalion, jota pystyt noudattamaan. Ei mitään liian tiukkaa, eli viikonloppuna voi ottaa rennommin, kokata jotain "parempaa" juoda muutaman lasin viiniä/oluen jne. Tämän lisäksi aloittaisin liikunnan ihan kävelemällä. Ulkoilma tekee hyvää. Tee reippaita lenkkejä matkaa ja vauhtia hitaasti lisäten.

Paino lähtee tippumaan hitaasti, mutta elämäntapamuutos toimii pitemmällä tähtäimellä paremmin kuin joku lyhyempi tehokuuri.

Mukavaa pohdintaa, toivottavasti onnistut tavoitteessasi. Täältä ainaki iso virtuaalitsemppi :)

Vierailija
9/14 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskittyisin sinuna miettimään itsellesi sellaisen perusterveellisen ruokavalion, jota pystyt noudattamaan. Ei mitään liian tiukkaa, eli viikonloppuna voi ottaa rennommin, kokata jotain "parempaa" juoda muutaman lasin viiniä/oluen jne. Tämän lisäksi aloittaisin liikunnan ihan kävelemällä. Ulkoilma tekee hyvää. Tee reippaita lenkkejä matkaa ja vauhtia hitaasti lisäten.

Paino lähtee tippumaan hitaasti, mutta elämäntapamuutos toimii pitemmällä tähtäimellä paremmin kuin joku lyhyempi tehokuuri.

Mukavaa pohdintaa, toivottavasti onnistut tavoitteessasi. Täältä ainaki iso virtuaalitsemppi :)

Mulla on tämän hetken liikuntana kaksi parin tunnin kävelylenkkiä, kaksi puolen tunnin juoksulenkkiä ja kaksi lihaskuntoharjoitusta viikossa. Säästä riippuen korvaan kävelyitä ja juoksu kuntopyöräilemällä. Tämä pandemia katkaisi liikuntaharrastukseni joista olisi tullut nelisen tuntia liikuntaa joka viikko ja nuo pitäisi jotenkin korvata. Lumipyryssä, pakkasessa ja räntäsateessa liikkuminen motivoi melko paljon vähemmän kuin kliininen sisäliikunta kavereiden kanssa.

Näin korona-aikana mun painonhallintaan ovat vaikuttaneet etätyön aikaiset napostelut, roskaruoan tilaaminen kotiin ja jonkin verran myös lisääntynyt alkoholinkäyttö. Noista jos pääsisi eroon niin sekin vaikuttaisi varmaan aika paljon.

Kiitos tsempistä.

ap

Vierailija
10/14 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämän hetken liikuntana kaksi parin tunnin kävelylenkkiä, kaksi puolen tunnin juoksulenkkiä ja kaksi lihaskuntoharjoitusta viikossa. Säästä riippuen korvaan kävelyitä ja juoksu kuntopyöräilemällä. Tämä pandemia katkaisi liikuntaharrastukseni joista olisi tullut nelisen tuntia liikuntaa joka viikko ja nuo pitäisi jotenkin korvata. Lumipyryssä, pakkasessa ja räntäsateessa liikkuminen motivoi melko paljon vähemmän kuin kliininen sisäliikunta kavereiden kanssa.

Näin korona-aikana mun painonhallintaan ovat vaikuttaneet etätyön aikaiset napostelut, roskaruoan tilaaminen kotiin ja jonkin verran myös lisääntynyt alkoholinkäyttö. Noista jos pääsisi eroon niin sekin vaikuttaisi varmaan aika paljon.

Kiitos tsempistä.

ap

No ihan turhaan mä sulle sitten lässytän liikunnasta, kerta sulla on se puoli noin hyvin hallussa :D

Me olemme ihan saman ongelman äärellä. Minulla BMI tosin on vasta juuri siinä normaalin ja lievän ylipainon rajalla. Samoista syistä paino on noussut, napostelua, kotiin tilattua ruokaa ja lisääntynyttä alkoholin käyttöä.

Jään siis seuraamaan, löytäisikö joku tähän sen viisasten kiven.

Vierailija
11/14 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempistä.

ap

No ihan turhaan mä sulle sitten lässytän liikunnasta, kerta sulla on se puoli noin hyvin hallussa :D

Me olemme ihan saman ongelman äärellä. Minulla BMI tosin on vasta juuri siinä normaalin ja lievän ylipainon rajalla. Samoista syistä paino on noussut, napostelua, kotiin tilattua ruokaa ja lisääntynyttä alkoholin käyttöä.

Jään siis seuraamaan, löytäisikö joku tähän sen viisasten kiven.

Hyvä se on aina muistuttaa liikunnan tärkeydestä! Ei välttämättä pelkästään sen painonpudotuksen kannalta vaan ihan muutenkin. Mä olen ollut koko ikäni aktiiviliikkuja, mutta kieltämättä harrastukset ovat ohjanneet liikuntaani aika lailla. Nyt kun niitä ei ole on liikunta omasta viitseliäisyydestä kiinni ja se on hankalampaa ainakin näin talvella.

Kiva, jos seuraat. Yritän muistaa päivitellä tänne välillä miten karkuunjuoksu onnistuu.

ap

Vierailija
12/14 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu ilman olutta ja molempina päivinä kaksi kevyttä liikuntakertaa. Tätä kun jaksaisi noudattaa vaikka kolme viikonloppua neljästä niin näkyisi luultavasti selvästi. Lisääntynyt valokin auttaa.

Paino tässä laihdutuksen alkuvaiheessa laskee myös nopeasti, kun nesteet lähtevät. Se ei sinällään merkitse mitään, mutta antaa lisäpontta, kun puntari ei näytä joka päivä samaa numeroa. Puoli kiloa viikossa on tavoitteeni ja sen saisi pidettyä niin kesän alussa voitaisiin olla jo lähellä seiskalla alkavaa painoa.

ap

Vierailija
13/14 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vain laihduta! Pulleat miehet ovat kaikkein seksikkäimpiä ja ihanimpia, et ole edes lihava!

Vierailija
14/14 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vain laihduta! Pulleat miehet ovat kaikkein seksikkäimpiä ja ihanimpia, et ole edes lihava!

Kyllä mä olen. Maha on pallo ja läskiä on muuallakin.

Laihdutan terveyden takia. Ja onhan tämä elämä ja liikkuminen jonkin verran hankalampaa, kun käytännössä kantaa koko ajan 20 kg painavaa reppua selässä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi