Vuosipalkkasi, työtunnit ja ammatti
Aina näissä kyselyissä kysytään kk-palkkaa, niin monellahan se riippuu useasta asiasta. Sen takia minusta on valaisevampaa kysyä työtunteja/kk ja bruttoansioita vuodessa. Etenkin saman alan ihmisten palkka kiinnostaa :)
Itse olen hotellivirkailija, työtunteja 120/kk vuosiansiot 30200€ vuonna 2020
Kommentit (46)
It-asiantuntija, tulot 55000€/v, työtunteja 155h/kk.
Asiantuntija rahoitusalalla. Työtunteja 30-60/vko. Töitä tehdään silloin kun niitä on ja tulevat usein yllättäen ja kaikki samalla kertaa. Ei ylityökorvauksia. Ansiot vuodessa 80-120 tuhatta euroa riippuen bonuksista.
Talouspäällikkö, 55000, 100h/kuukaudessa. Downshiftaan.
Vaativa asiantuntijatyö valtionhallinnossa, normaali työaika mikähän se nyt on jotain 160h/kk. Kun meillä lasketaan viikkotyöaikaa, 36,25 h. Tulot tais just ylittää 60000 e/vuosi rajan.
Kun vauvapalstalla laskee suomalaisten keskiansiot, niin kovat ovat! Eikö kukaan tienaa alle 30k/kk? Mitä ovat kotiäitien ja -isien tulot vuodessa? Entä työttömien?
oon kade tai epäileväinen kirjoitti:
Kun vauvapalstalla laskee suomalaisten keskiansiot, niin kovat ovat! Eikö kukaan tienaa alle 30k/kk? Mitä ovat kotiäitien ja -isien tulot vuodessa? Entä työttömien?
Minä tienaan 23 400 + lomarahat, työtunteja viikossa 40. Olen perhepäivähoitaja, ja palkassa on jo molemmat ikälisät.
IT-insinööri. ~80000€+osinkoja 40000€ bruttona vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
IT-insinööri. ~80000€+osinkoja 40000€ bruttona vuodessa.
Unohtui, noin 250h/kk.
Yrittäjä.
Laivateollisuudessa.
36 000 € viime vuonna käteen. En suosittele.
Myyjä 150h/kk, brutto 35000€/vuosi
oon kade tai epäileväinen kirjoitti:
Näihin valikoituu kommentoimaan ihmisiä, joilla on keskimääräistä kovemmat tulot.
t. 57 000e/v tienaava.
Vierailija kirjoitti:
Vaativa asiantuntijatyö valtionhallinnossa, normaali työaika mikähän se nyt on jotain 160h/kk. Kun meillä lasketaan viikkotyöaikaa, 36,25 h. Tulot tais just ylittää 60000 e/vuosi rajan.
Huhhuh. Valtiolla ei ole enää kapea leipä...
Lähihoitaja, kaikki ikälisät ja 3 vuorotyö. Työtunnit n 150/kk. Brutto 41500 vuonna -20.
Minä tienaan 23 400 + lomarahat, työtunteja viikossa 40. Olen perhepäivähoitaja, ja palkassa on jo molemmat ikälisät.[/quote]
Haluaisin tehdä tuota, mutta eihän tuolla palkalla elä :(
Lääkäri (erikoistuva)
työtunnit joku 2200 viime vuonna
palkat aika tarkkaan 150 000.
140h/kk, noin 29 000 euroa vuodessa ja sihteeri.
Leipomotyöntekijä. Karvan alle 34 000 viime vuonna. Työtunnit vaihtelee noin 120-160h/kk.
Vierailija kirjoitti:
Minä tienaan 23 400 + lomarahat, työtunteja viikossa 40. Olen perhepäivähoitaja, ja palkassa on jo molemmat ikälisät.
Haluaisin tehdä tuota, mutta eihän tuolla palkalla elä :(
No hengissä olen, ja nyt, kun omat lapset ovat jo aikuisia, on taloudellisesti vähän helpompaa, mutta lasten ollessa kouluiässä oli kyllä älyttömän tiukkaa. Arvostus on minimissä, mikä näkyy palkassakin.
Asiantuntija neuvoja n 31000€/vv tunteja 145 tuntia/kk