Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin oi milloin tää laatikkomainen vaatemuoti oikein loppuu?

Vierailija
28.01.2021 |

Tulis nyt pian tilalle vähän istuvammat vaatteet, joissa olisi jotain mielenkiintoisia yksityiskohtiakin. Tuntuu, että tämä laatikkomuoti on kestänyt jo ikuisuuden. Ja muodista sinänsä viis, mutta kun kaupoista ei muuta saa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä laatikkomuoti. Suomalaiset on niin ylipainosia että istuvat vaatteet ovat lähinnä makkarankuoria. Milloin napapaita muoti loppuu jatkunut jo 90 luvulta. Tekisivät pidempiä puseroita.

Vierailija
2/11 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ap. Olen leveäharteinen ja -lantioinen, joten ilman vyötärön korostusta näytän paljon todellisuutta leveämmältä. Enää ei vaan löydä sellaisia tiimalasimuotoisia yläosia. Hyvin ihonmyötäisiä vaatteita kyllä on, mutta ne istuu mulla aina oudosti hartioista.

Kesäisin sentään voi pitää napapaitaa. Voisi myös käyttää korkeita housuja ja lyhyttä paitaa, mutta vaikea löytää housujakaan, jotka ei ole liian leveitä vyötärön kohdalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä laatikkomuoti. Suomalaiset on niin ylipainosia että istuvat vaatteet ovat lähinnä makkarankuoria. Milloin napapaita muoti loppuu jatkunut jo 90 luvulta. Tekisivät pidempiä puseroita.

No nimenomaan esimerkiksi puserot ovat ovat lyhyitä "laatikoita, suoria saumoja. Samoin takit, ei kaaren kaarta. Tällaiset takit näyttävät hyviltä vain kuvissa, joissa niitä esitellään takki auki, mutta kun Suomessa takki ei ole vain koriste vaan pitää laittaa kiinni että lämmittää. Sitten sitä näyttää samalta kuin ois peittoon kietoutunut. 

Vierailija
4/11 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan vaatesuunnittelija oikeasti keksi enää mitään uutta?

Vierailija
5/11 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha odottaa ainakaan halpisketjujen vaatteissa näkevän muuta kuin välttämättömät saumat. Kaikki ylimääräiset muotoa tuovat leikkaukset ja saumat tekevät lisää valmistuskustannuksia. Laatikkovaatteiden valtakausi jatkunee.

Vierailija
6/11 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ap. Olen leveäharteinen ja -lantioinen, joten ilman vyötärön korostusta näytän paljon todellisuutta leveämmältä. Enää ei vaan löydä sellaisia tiimalasimuotoisia yläosia. Hyvin ihonmyötäisiä vaatteita kyllä on, mutta ne istuu mulla aina oudosti hartioista.

Kesäisin sentään voi pitää napapaitaa. Voisi myös käyttää korkeita housuja ja lyhyttä paitaa, mutta vaikea löytää housujakaan, jotka ei ole liian leveitä vyötärön kohdalta.

Katsopa Dressy.fi:n sivuja

Vierailija
7/11 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä saa.

Mutta joo, ei sovi minullekaan tämä laatikkomuoti, vaikka olen pitkä ja bmi alipainoisen puolella. Onneksi klassista bisnestyyliä on aina saatavilla, samoin vapaa-aikaan farkkua ja trikoopaitaa :)

Vierailija
8/11 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on löytynyt ihan hyvin. Sinänsä tulevaisuuden trendinä tuntuu olevan sukupuolineutraalius, mikä varmasti näkyy myös katukuvassa.

Vierailija
9/11 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa Dressy.fi:n sivuja

Hei! Tämähän näyttää äkkiseltään tosi hyvältä, kiitos! :)

Vinkathaahan muutkin hyviä merkkejä/kauppoja, joista saa vähän istuvampaa vaatetta. -ap

Vierailija
10/11 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua myöskään, kun esimerkiksi laatikkomainen, muodoton hehtaaritakki ei ketään kaunista. Vyötäröä korostavat, uumalta napakat vaatteet sen sijaan näyttävät aivan joka kropalla nätiltä ja naiselliselta, feikkaa kurveja niillekin jotka ovat mallia pötkylä.

Itse tilaan lähes kaikki vaatteet ulkomailta, paljon myös vintage-kamaa koska vyötärötön vaate nyt vaan on pyllyruma. Teetän myös vaatteita jonkin verran.

Vierailija
11/11 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipailisin myös vinkkejä vaatemerkeistä, joissa on vähän tavallista pidemmät hihat/lahkeet. Yleensä nämä ovat minulle liian lyhyitä, vaikka muuten kiva vaate löytyisikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi