Kissa on vaihtanut suosikkia, uusperhe :(
Yksi kissoista oli kuulemma ihan vauvasta asti kuin paita ja peppu miehen tytön kanssa. Kissa rakasti tyttöä jo raskausaikana. Tytön synnyttyä he nukkuivat aina yhdessä.
Miehen ja minun muutettua yhteen kissa on alkanut viettää enemmän ja enemmän aikaa minun kanssa. Kohtelen kissoja nätisti. En satuta niitä enkä kanniskele ympäriinsä kuin jotain nukkea. Annan rapsutuksia, jos ne tulevat syliin. Luonnollisesti siis muut kissat pitävät minun seurasta. Nyt tämä miehenkin kissa tulee pääasiassa minun syliin.
Kissa ei enää nuku tytön kanssa, vaan tulee aina meidän sänkyyn yöksi. Iltaisin tytön mennessä nukkumaan se on aina tavan vuoksi mennyt tytön sänkyyn, mutta poistuu jo kahden minuutin kuluttua. Tyttö nukahtaa pian, joten hän ei ole siitä tietoinen.
Nyt kun olen raskaana, kissa on alvariinsa minun kimpussa. Ihan samalla tavalla kuin kävi miehen tytön kanssa. Kissa on jo nyt pakkomielteinen vauvaan. Viime yönä ensimmäistä kertaa kissa ei suostunut menemään tytön luo sänkyyn.
Tulee paha mieli tytön puolesta. Kissa valitsee seuransa, ja selkeästi tällä kissalla on mieltymys vauvoihin. Lisäksi nyt kun minä asun samassa perheessä, kissa on huomannut että voi saada hellääkin huomiota. Tyttö kohtelee kissaa hyvin kovakouraisesti. Kissa on tottunut siihen, koska ymmärtää että vauvat voivat olla sellaisia. Silti mielestäni tytön pitäisi nyt isompana tietää, miten kissojen kanssa ollaan.
Mitenhän voisi antas tytölle jotain ekstrahuomiota, että hän unohtaisi kissan ja tyytyisi, että kissan ja hänen suhde on muuttunut? Veikkaan, että uuden vauvan synnyttyä kissa tulee olemaan sen kanssa jatkuvasti. En halua, että tytölle tulee olo että uusi vauva vie jotain pois häneltä.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Osta tytölle koira.
Ei eläimet ole mitään esineitä. Ei tuo ole ratkaisu. Ja koiria ei tähän taloon tule. Siitä on jopa mies ehdottomampi kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan syvällä.
Ei riitä että hajoitit tytön perheen, veit isän, muutit hänen kotiinsa ja tulit raskaaksi. Viet vielä kissankin. Tyttöparka 😢.
Toivottavasti saa edes savulohta prismasta.
Tytöllä ja minulla on hyvät välit. Hän oli hyvin iloinen, kun vihdoin muutimme yhteen. Tytön oma äiti ei ole mikään äitiyden malliesimerkki. Tyttö kaipaa elämäänsä turvallisia ja vastuullisia aikuisia. Mutta tottakai kuten kaikissa perheissä uuden sisaruksen syntyminen voi vanhemmille sisaruksille olla kova paikka, vaikka se leikkikaverin haluaakin.
Nyt ollaan syvällä.
Ei riitä että hajoitit tytön perheen, veit isän, muutit hänen kotiinsa ja tulit raskaaksi. Viet vielä kissankin. Tyttöparka 😢.
Toivottavasti saa edes savulohta prismasta.