Eikö psyykelääkkeet "puudita" ihmisen ja peittää
tuskan&kivun joka pitäisi vaan käydä läpi?
Itsellä oli 3v syvä masennus, en ottanut lääkkeitä. Eikö niitä määrätä liian helposti?
Kommentit (11)
Se on yksilöllistä. Joillekin sopii.
Esim oikea syvä masennus on lamaava, ja silloin kyllä otetaan lääke.
Kaikki egotripit ei ole masennusta, vaikka lumihiutale niin itse kokee.
Lääkkeiden tarkoitus on tasapainottaa mielialaa, hoitaa masennusta ja auttaa toipumisessa.
Sain itse hyvän lääkityksen ja luojalle kiitos siitä. Voin paremmin kuin koskaan aiemmin. On iloa ja naurua, haasteet otan rauhallisesti vastaan ja koko elämä tuntuu hyvältä <3
Sopiva lääkitys kyllä, pitää vaan kokeilla että oikea löytyy.
Totta. Itse olen käynyt vaikeita asioita läpi ilman lääkkeitä ja kas kun on olo parempi kuin ennen vanhaan.
Tilapäisesti voi tulla huonompi olo kun ne vanhat jutut pyrkii pintaan.
Kysymyksessä ei ole joko/tai-tilanne. (Eli joko puudutetaan ne tunteet tai sitten kärsien käsitellään niitä.) Lääkkeiden pointti on nimenomaan siinä, että ne helpottavat oloa sen verran, että asioiden käsittely tulee ylipäätään mahdolliseksi ja yleisestikin helpottuu.
Eri asia sitten, jos ihminen on sitä koulukuntaa, että viimeiseen asti pitää kärsiä ja lääkkeet on heikkoutta. Siitä sitten vain, mutta ei kannata tätä näkökulmaa kaikille tyrkyttää. Ihmiset ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Itse olen käynyt vaikeita asioita läpi ilman lääkkeitä ja kas kun on olo parempi kuin ennen vanhaan.
Tilapäisesti voi tulla huonompi olo kun ne vanhat jutut pyrkii pintaan.
Valitettavasti kaikki eivät ole yhtä erinomaisia ihmisiä kuin sinä. Siksi on hyvä, että heille on lääkkeitä, ettei heidän tarvitse väkisin tahdonvoimalla yrittää saada esim. psykoosia kuriin. :)
Myös ADHD on hurjan hauska juttu. Jos lapsi ei kertakaikkiaan pysty kontrolloimaan käytöstään, niin aivoissa varmaan on jokin pahasti vialla. Silloin aivojen pitäisi varmaan käydä jokin sisäinen korjausprosessi läpi. Mutta ei, eihän sen korjausprosessin anneta tapahtua, vaan aivot sammutetaan vahvoilla ADHD lääkkeillä. Kontrolloimaton käytös loppuu, lapsi vain istuu hiljaa paikallaan, ja aivot eivät ikinä tule korjaamaan itseään kun ne on sammutettu ja pysäytetty lääkkeillä. Mitään normaaleja aivojen sisäisiä prosesseja ei tule enää ikinä tapahtumaan kun ne on lääkkeillä estetty.
Vierailija kirjoitti:
Myös ADHD on hurjan hauska juttu. Jos lapsi ei kertakaikkiaan pysty kontrolloimaan käytöstään, niin aivoissa varmaan on jokin pahasti vialla. Silloin aivojen pitäisi varmaan käydä jokin sisäinen korjausprosessi läpi. Mutta ei, eihän sen korjausprosessin anneta tapahtua, vaan aivot sammutetaan vahvoilla ADHD lääkkeillä. Kontrolloimaton käytös loppuu, lapsi vain istuu hiljaa paikallaan, ja aivot eivät ikinä tule korjaamaan itseään kun ne on sammutettu ja pysäytetty lääkkeillä. Mitään normaaleja aivojen sisäisiä prosesseja ei tule enää ikinä tapahtumaan kun ne on lääkkeillä estetty.
PS. Sama juttu myös muissa mt lääkityksissä. Masennuslääkkeet, skitsofrenialääkkeet, psykoosilääkkeet,... Skitsofrenia & psykoosihan voisivat parantua jos annettaisiin aivojen parantua traumoista, mutta eiväthän aivot pysty traumoista paranemaan jos aivot pysäytetään vahvoilla skitsofrenialääkkeillä.
kokemukseni lääkkeistä
masennuslääkkeet normaalilla annoksella aluksi hyvä olo kesti n. 6 kk asteittain alkoi heikentyä. Välillä mietin oliko koko pilleri plaseboa??
masennuslääkkeet nostetulla annoksella. hetken aikaa oli hyvä olo hiljalleen alkoi asteittain heikentyä ja lopussa tuntui että mikään ei hetkauttanut. en ollut masentunut, en toisaalta voinut hyvinkiään ja esim. en itkenyt hautajaisissa lainkaan. oli välinpitämättömän tasainen puutunut olo. seksihaluja oli vähän mutta tunto oli heikko eikä seksistä saanut iloa. elämä meni vain ohi ja itse möllötin lamaantuneena. olin pari vuotta lääkittynä lamaannutetussa tilassa. Iltaisin otin lisäksi uneen mirtatsapiini lääkettä ja olisin voinut nukkua elämäni ohi 13 tuntia päivässä..lopetin lääkkeet miltei suorilta seinään. olo oli ehkä oudoin ikinä. aina kun katsetta siirsi aivot lagasi hetken jäljessä ja tuntui semmoinen säpsähdys päässä. Sitä kesti monta viikkoa. helvetin outo olo. tuntui kuin hiljalleen helpotti. melkoista tavaraa ei voi sanoa. kuukausia tästä aloin tuntea suht normaalisti ja ihmettelin että missä hemmetin koomassa olin ollut. sain ensimmäisen kunnollisen orgasmini vuosiin muutama kuukausi myöhemmin.
sittemmin käytin escitalopramia vaikeassa elämäntilanteessa mutta paljon pienemmällä annoksella. e
Puuduta 🙄