Mitenhän ton appiukon sais hiljaseksi?
Mulla ois sata esimerkkiä sen tyhmistä lausahduksista jota se viljelee meidän kolmivuotiaalle.
Eilenkin tultiin reissusta, niin se kysyi meidän pojalta, että löytykö sulle uutta morsianta? Poika ei ees tiennyt mitä se tarkotti. Ukko vaan jankkas ja jankkas. No tää oli ehkä kesyimmästä päästä.. Kerranki se puhui neekereistä pojallemme vähän pilkalliseen sävyyn.
Mä sit yritän pojalle selittää, että asian oikean laidan. Olen kyllä appiukolle monet kerrat sanonut, että miettis mitä se puhuu.. mutta se niinku mua ärsyttääkseen puhuu sille mitä sattuu, ku tietää, etten tykkää.
Huh, helpotti tää purkautuminen.
Kommentit (4)
Olen yrittänyt paukuttaa sille että eikö se tajua että noilla puheillaan hän vain hankaloittaa lapsen elämää. Mitä hyötyä lapselle on oppia inhoamaan erilaisia ihmisiä? Miksi tumma ihoisia, homoseksuaaleja tai muita ihan tavallisia ihmisiä pitäisi keskittyä inhoamaan jostain syystä??
Näitä olen yrittänyt takoa mutta ei taida mennä perille. Kyllä kiehuttaa!
Mutta minä olen lapseni äiti ja teen kaikkeni että lapsi joskus tajuaisi että syrjimällä ja mollaamalla jotain ihmistä ihon värin tai esim homouden vuoksi on typerää ja kertoo vain mollaajan omasta heikkoudesta.
niin kysy pojan puolesta näin: " kerros nyt sitten pojalle, mikä on morsian" . Itse oot tietysti vieressä kuulemassa, että kertoo asiallisesti. Ja jos ei kerro asiallisesti, niin jatka kiperiä kysymyksiä, äläkä hyväksy mitään epämääräisiä, kuten ne on poikien rakkaita tai ne on tyttöjä. Vaan kunnollinen selvitys juurta jaksain. Sinä ohjailet kysymyksillä. Eli älä paikkaile apen sanomisia vaan laita appi paikkaamaan.
kun puheet on niin ala-arvoisia.
Vierailija:
teidän seuraanne kaivata?
teidän seuraanne kaivata?