Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu että hikoilen sikana naamasta?

Vierailija
17.08.2006 |

Jos vähänkin lämpöisempää tai väh. 20 astetta lämmintä niin hikoilen mielettömästi naamasta...siis että ihan valuu hikipisarat otsalla ja nenällä. Vaikken edes liikkuisi niin hikeä pukkaa. Olen nuori, 24v ja ihan sopusuhtainen. Voisiko voimakas hikoilu liittyä johonkin hormonaaliseen? Hikoilen runsaasti myös jännittäessä. Olen aika kova jännittäjä. :/ Kuumassa baarissa on tukka ihan märkänä liimautuneena otsaa vasten ja mitkään meikit ei pidä. Olisi taivaallista päästä tästä ongelmasta eroon kun tuntuu ettei kellään ole näin pahaa hikiongelmaa. :/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä johtuu, mulla on tää ongelma ollut aina (olen nyt 36v). Olen muuten myös aika kova jännittämään, mutta tuskin sillä on asian kanssa tekemistä...

Vierailija
2/14 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hikoile juurikaan mistään muualtakun kasvoista. Tätä esiintyy myös talvella. minulla on kyllä kilpir. vajaat. et en tiiä onko sillä asiaan osuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kapakassa Grimasin camouphlage-meikkivoidetta ja kiinnityspuuteria. Sitä yhdistelmää ei hiki pysty irrottamaan.

(Grimas on vähän Joe Blascoa parempi meikkivoide, jota teatteriväki käyttää, myydään mm. netissä ja pilailupuodeissa, purkki maksaa noin 5 euroa).

Vierailija
4/14 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilen kasvoista, erityisesti otsasta ja nenästä, jos mulla on vähänkään kuuma, liikun tai jännitän. Tosi ärsyttävä vaiva, vallankin kun työssäni joudun esiintymään koko ajan..

En tiedä, mitä sille tehdä.

Vierailija
5/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hiki ei haise. Kesäkuumalla saa kyllä paitaa vaihtaa useasti.

Lapset on perineet saman. Kun laitan ne nukkumaan, pitää vähän ajan päästä käydä vaihtamassa tyyny kun ne on hikoillut sen ihan märäksi. Sisällä lämmintä 22 astetta ja nukkuvat sortsipyjamassa. Ohut peitto.

Kun olin lapsi, minulta homehtui sängyn pohja kun olin hikoillut niin paljon. Nyt aikuisena kävin kilpirauhastesteissä, arvot oli täysin normaalit.

Vierailija
6/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut sama vaiva nyt kesällä, mutta olen sen ikänen että mietin olisko jo vaihdevuodet...pitänee käydä verikokeissa. Toso ällöä on asiakaspalvelussa kun hiki noruu eikä oikein kehtais pyyhkiäkään. Onhan nyt kyllä ollut poikkeuksellisen kuuma kesäkin.

Vierailija
7/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ongelma on vaivannut jo teini-ikäisenä. Vaiva on periytynyt minulle mummoltani. Perheen muilla lapsilla ei tätä ole.

Kiusallista on ja olen miettinyt voiko tämä helpottaa.

Vierailija
8/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi usein posket ovat myös punaiset...

Olen myös normaali painoinen, mutta myös jännittäjä.

Olenkin ajatellut, että olisiko nuo jotain paniikkihäiriön oireita, koska usein hikoiluttaa juuri jossain " ahdistavassa" sosiaalisessa tilanteessa.

Vierailija
9/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sekin on kiusallista kun olen aian jumpan jälken ihan pää märkänä ja naama punaisena, muut jumpparit kun näyttävät yhtä fresseiltä kuin tunnille tullessaan.

Olen myös normaalipainoinen 163/55, joten liikalihavuudesta tämä ei johdu.

Vierailija
10/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa ollut kovan jumppaamisen jälkeen aina täysin kirkkaanpunainen kasvoilta... tietää ainakin tehneensä ;)

Veikkaisin että naamahikoilu johtuu hormoneista, ainakin mulla. Normaalioloissa en ole ikinä ennen hikoillut kasvoista mutta nyt synnytyksen jälkeen imetysaikana silmäluometkin hikoilee. Onneksi sää vähän viileni ...

Vierailija
11/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut aina tosi alhaiset, usein heikottaakin.

Mulla myös fyysisessä rasituksessa (pienessäkin) naama aivan punainen ja hiki virtaa.. liekkö sitten vain huonoa kuntoa osaksi.

-9-

Vierailija
12/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jännittäjätyyppiä, mutta kun ylipäänsä hikoan (urheillessa, kuumassa tms.), hikoan aina naamasta (vähän muualtakin kropasta, mutta etenkin naamasta). Onhan se vähän ärsyttävää esim. meikin suhteen, eikä ole muutenkaan kovin esteettistä, kun naamasta roiskuu hikipisaroita. Lapsistani ainakin nuorempi hikoaa myös nenästä, mihin kerran eräs lääkäri tokaisi, että " onpas jännä juttu!" Joten ei kai sitä ihan jokaisella tapahdu. Voi onnellisia... ; )

Vierailija
13/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 165, paino 62. Ihan kohtuullinen kunto, lapsena olin kova urheilemaan ja olin aina luokan hikisin.

t. ylävartalohikoilija

Vierailija
14/14 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo lapsena oli mulla usein hikikarpalot nenän päällä. Nyt 37-vuotiaana vaiva on edelleen ja pahempana: vähänkin fyysistä rasitusta, jännitystä tai muuten vain kuuma ilma niin hiki valuu noroina otsalta, ohimoilta ja ylipäätään kasvoilta. Muualta (kainalot,kädet jne) en hikoile käytännössä yhtään. Tosi kiusallinen vaiva kun sitä on vaikea estää ja peittää millään lailla. Usein ihmiset avoimesti ihmettelee, että onko sun tosiaan noin kuuma...? Kilpirauhasarvot +verenpaine mullakin on ihan normaalit, ylipainoa jonkin verran. Jos jollakin on vinkkiä miten helpottaa ko. ongelmaa niin ilolla ottaisn vastaan. Vaihdevuodet pelottaa jo valmiiksi..