Onko kukaan muu ”järkyttynyt” siitä miten äkkiä hedelmälliset vuodet ohi?
Onko muut järkyttyneet siitä, miten nopeasti naisen hedelmälliset vuodet menee ohi? Ei ole aikaa välttämättä odotella pidempää ikäeroa vaikka haluaisikin.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin onnekas ja löysin puolison jo lukioikäisenä. Mentiin ylioppilaskesänä naimisiin, esikoinen syntyi seuraavan vuoden syksynä. Sain kolme lasta alle 25-vuotiaana. Olen nyt 38-vuotias, enkä oikeasti jaksaisi tässä iässä enää pieniä lapsia! Minulle oli hyvä aika saada lapset nuorena.
Ja ennen kuin joku ehtii huolehtia koulutuksestani, niin kyllä, opiskelin itseni maisteriksi - itse asiassa tuplamaisteriksi - pikkulapsiajan jälkeen.
Mutta elämä jäi elämättä. Saman miehen sukkia peset hautaan asti.
Mikä elämä jäi elämättä? Sinunko? Minä olen elänyt tietääkseni koko ajan ja juuri sellaista elämää, jota halusinkin. Meillä mies osaa pestä omat sukkansa. Aikuiset yleensä osaavat.
Vierailija kirjoitti:
Olen! Tunnen itseni kolmekymppiseksi ja haluaisin pari lasta lisää, yksi aikuinen jo on, mutta OLEN 50-vuotias ja se juna meni jo!!
Juuri samoin ajattelen. Miksi ihminen ei lisäänny loppuun saakka, kuten kai kaikki eläimet?
Varmaankin tähänkin kehitellään jokin ratkaisu tulevaisuudessa. (helpompi kuin munasolujen pakastus)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin onnekas ja löysin puolison jo lukioikäisenä. Mentiin ylioppilaskesänä naimisiin, esikoinen syntyi seuraavan vuoden syksynä. Sain kolme lasta alle 25-vuotiaana. Olen nyt 38-vuotias, enkä oikeasti jaksaisi tässä iässä enää pieniä lapsia! Minulle oli hyvä aika saada lapset nuorena.
Ja ennen kuin joku ehtii huolehtia koulutuksestani, niin kyllä, opiskelin itseni maisteriksi - itse asiassa tuplamaisteriksi - pikkulapsiajan jälkeen.
Niinpä. Kyllä elämä pitäisi olla sitä, että saisi pestä monen miehen sukkia hautaan asti! Niin!!
Jep. 29 olin kun löysin puolison, siitä sitten 30 vuotiaana yrittään lasta. Lapsi jäi saamatta, kun hedelmällisrt vuodet ohi.
Nehän kestää vaan jotain 30 vuotta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta menin itsekin naimisiin 18-vuotiaana (mies 19 silloin) ja sain esikoisen 19-vuotiaana. Minusta ei ollenkaan tunnu siltä, että elämäni olisi jäänyt elämättä - olen päässyt opiskelemaan, matkustelemaan ja hankkimaan uusia elämänkokemuksia. Bilettääkin olen saanut.
Eivät kaikki kaipaa tiettyjä asioita. Itse en ainakaan kadu mitään.
En. Steriloitu lähes 10 vuotta sitten ja lapsista kaikki lähes aikuisia. Mikä ihmeen hinku joillakin on siihen pakkotahtiseen ralliin ja itsensä kiusaamiseen että sitä vielä yli 40v pitäisi tehdä? Hitto opetelkaa nauttimaan elämästä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis! Hänellä on ollut rikas elämä, tapahtumia ja vaihtelua piisannut. Ja kai sitä miestä saa myöhemminkin vaihtaa jos haluaa, eikä ne miesten sukat sen kummempia ole vaikka miestä vaihtaisi.
Ei ole tarvetta vaihtaa miestä. Kukin elää sitä elämää, jonka haluaa elää. Olen aina halunnut perheen ja pidin itseäni äärettömän onnekkaana, että sain perheen jo nuorena. Ei tarvinnut haahuilla nuoruutta sopivaa kumppania metsästäen.
Väärin tiedät. Pohjoismaisessa tutkimuksessa hedelmällisyys olikin korkeimmillaan 30-vuotiaana.