Kiinakrääsälle 1.7.2021 alkaen arvonlisävero!
Loistava uutinen! Loppuu se maapallon tuhoaminen krääsän tilaamisella, tai ainakin vähenee
https://www.iltalehti.fi/talous/a/fe7c7ca9-af94-4515-8ca4-9e60b76ff611
"Frisbeegolf-kiekkoon ledivalo. Tyttärelle mekko. Teinille hiuskoristeita.
Listaus Kiinasta Suomeen tuoduista alle 22 euron verovapaista tavaroista on loppumaton.
Nyt tilanne muuttuu. Pientavaran verovapaa shoppailu loppuu heinäkuussa, kun Kiinasta ja muualta EU:n ulkopuolelta tilatut ostokset pannaan 24 prosentin arvonlisäverolle ensimmäisestä eurosta."
Kommentit (34)
Wish ja ali perustavat eu alueelle varstoja jost tavarat lähetetään Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Saako sille verolle mitään vastinetta? Esim. tutkitaanko tuoteturvallisuus vastedes tullissa? Onko tulli vastuussa jos päästää maahan esim. viallisen laitteen?
Ei taida pikkurahalla sellaista osaamista saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuo korotus niin suuri ole että kannattaa Suomesta kuitenkaan ostaa. Luulenpa että nuo jotka ovat verotulojen kuvat silmissä tämän suhteen saavat pettyä :D
Olen tilannut sieltä 5 eri tuotetta, ja ainoastaan yksi on sellainen, johon olet 100% tyytyväinen.
Kaikista kuvista ja mitoista huolimatta.
Mitä sinä sieltä tilaat, joka on juuri sitä mitä haluat ja jota ilman et elä?
Vaikka ja mitä. Askartelutarvikkeita, sisustusjuttuja lista on loputon. Suomessa noista ois saanut maksaa ittensä kipeäksi. Valtio ottaa jo omansa palkastani joten tämä mulle sallittakoon.
Aika monta askartelukauppaa on joutunut Suomessa lopettamaan tämän vuoksi. Oletko ylpeä? Maksat sitten korkeampaa veroa että saadaan nämäkin työttömät pidettyä leivässä. Kiinasta saat laittomia kopioita, tuotteita joiden materiaaleja ei ole testattu eikä kukaan tarkasta työoloja. Pääasia että "MINÄ!" saan halvalla jotain täysin tarpeetonta roinaa nurkkiini pölyä keräämään ja sitten voikin laittaa kirppikselle myyntiin tupla/triplahinnalla. Voisko itsekkäämpää ja moraalittomampaa käytöstä ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos ei tilaa krääsää?
Mitähän laatua sä luulet sieltä tilaavasi?
Elektroniikka ja vaatteet tehdään jo pääosin Kiinassa.
Suomeen tuotavat testataan ja saavat puhtaat paperit. Se mitä itse tilaat Kiinasta, voi olla mitä vaan
Jos listaat vaikka viisi esimerkkiä, jossa kiinalainen laite tai vaate on ollut aivan eri kuin Suomessa testattu?
Mitä on esimerkiksi sähkölaitteiden standardit? Miksi Tukes tutkii markkinoille tuotavat tuotteet?
Mieti nyt oikeasti kaksi kertaa mikä tarkoitus näillä testeillä ja standardeilla on kuluttajan turvallisuuden ja terveyden kannalta?
Kiinassa kun dumpataan melamiinia äidinmaidon korvikkeeseenkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuo korotus niin suuri ole että kannattaa Suomesta kuitenkaan ostaa. Luulenpa että nuo jotka ovat verotulojen kuvat silmissä tämän suhteen saavat pettyä :D
Olen tilannut sieltä 5 eri tuotetta, ja ainoastaan yksi on sellainen, johon olet 100% tyytyväinen.
Vaikka ja mitä. Askartelutarvikkeita, sisustusjuttuja lista on loputon. Suomessa noista ois saanut maksaa ittensä kipeäksi. Valtio ottaa jo omansa palkastani joten tämä mulle sallittakoon.
Tuhlaat siis pienen palkkasi krääsään. OK
Olen eri, mutta ovatko askartelutuotteet mielestäsi krääsää? Varmaan sitten kaikki urheiluvälineetkin ovat? Askartelu on harrastus siinä, missä esim. liikunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos ei tilaa krääsää?
Mitähän laatua sä luulet sieltä tilaavasi?
Elektroniikka ja vaatteet tehdään jo pääosin Kiinassa.
Suomeen tuotavat testataan ja saavat puhtaat paperit. Se mitä itse tilaat Kiinasta, voi olla mitä vaan
Jos listaat vaikka viisi esimerkkiä, jossa kiinalainen laite tai vaate on ollut aivan eri kuin Suomessa testattu?
Mitä on esimerkiksi sähkölaitteiden standardit? Miksi Tukes tutkii markkinoille tuotavat tuotteet?
Mieti nyt oikeasti kaksi kertaa mikä tarkoitus näillä testeillä ja standardeilla on kuluttajan turvallisuuden ja terveyden kannalta?
Kiinassa kun dumpataan melamiinia äidinmaidon korvikkeeseenkin
Useimpien täällä myytävien tuotteiden osalta ei mitenkään. Asiaa valvotaan pistokokein.
CE-merkintä ei ole merkki testauksen suorittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Wish ja ali perustavat eu alueelle varstoja jost tavarat lähetetään Suomeen.
Ja Ebay alkaa kerata alvia ostotapahtuman yhteydessä tilittäen sen Suomeen. Kiinaostoksen saapuessa maahan on siitä jo tieto että alv maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monta askartelukauppaa on joutunut Suomessa lopettamaan tämän vuoksi. Oletko ylpeä? Maksat sitten korkeampaa veroa että saadaan nämäkin työttömät pidettyä leivässä. Kiinasta saat laittomia kopioita, tuotteita joiden materiaaleja ei ole testattu eikä kukaan tarkasta työoloja. Pääasia että "MINÄ!" saan halvalla jotain täysin tarpeetonta roinaa nurkkiini pölyä keräämään ja sitten voikin laittaa kirppikselle myyntiin tupla/triplahinnalla. Voisko itsekkäämpää ja moraalittomampaa käytöstä ollakaan.
Valitettava tosiasia on, että minimituloilla elelevä ei paljon Suomen hintoja maksele. Sairastan masennusta ja askartelut on mulle iso henkireikä eli oikestaan mielenterveydenhoitoa. Lopetan tilaamisen Kiinasta, jos Kelasta aletaan antamaan kunnon maksusitoumuksia suomalaisiin askartelukauppoihin. :D
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettava tosiasia on, että minimituloilla elelevä ei paljon Suomen hintoja maksele. Sairastan masennusta ja askartelut on mulle iso henkireikä eli oikestaan mielenterveydenhoitoa. Lopetan tilaamisen Kiinasta, jos Kelasta aletaan antamaan kunnon maksusitoumuksia suomalaisiin askartelukauppoihin. :D
- eri
Tuo ei selitä sitä miksi pitää rahdata krääsää toiselta puolen maapalloa aiheuttaen sillä masennusta muille vielä seuraavissakin sukupolvissa.
Askarrella voi kävyistä ja kivistä ja leikellä sanomalehdistä kuvia ja mitä löytääkään kierrätyslaatikoista........ 🙄
No tilasin Venäjältä yhden 100 € tuotteen ja ystävällinen myyjä laittoi pakettiin ruksin kohtaan gift, niin ei tullut mitään maksettavaksi.
Olen hankkinut esim. robotti-imurin suodattimia sieltä, 10 kpl hintaan 15 euroa. Suomessa 4 kpl 20 euroa.
Kaikille hyvä muistutus.
https://tulli.fi/-/terveydelle-vaarallista-kosmetiikkaa-koruja-ja-leluj…
EU:n ulkopuolelta lähetetty värikäs huivi saattaa olla värjätty kielletyillä atsoväreillä. Itse atsovärit eivät ole vaarallisia, mutta osa niistä saattaa käytössä hajota syöpää aiheuttaviksi aineiksi. Edullinen merkkilaukku Kiinasta on todennäköisesti tuoteväärennös, jonka kautta saattaa tietämättään tukea järjestäytynyttä rikollisuutta ja jopa lapsityövoiman käyttöä. Myös tilattu kosmetiikka saattaa sisältää vaarallisia ainesosia.
Ei-jalometalleista valmistetut korut voivat sisältää myrkyllisiä raskasmetalleja, kuten lyijyä ja kadmiumia, jotka kertyvät elimistöön. Lyijy aiheuttaa keskushermoston kehityshäiriöitä ja kadmium kertyy munuaisiin ja maksaan vaurioittaen niiden toimintaa. Kadmium voi myös aiheuttaa syöpää. Ei-jalometalliset korut saattavat sisältää myös nikkeliä, joka on erittäin herkästi allergisoivaa.
Lelujen ja lastenvaatteiden verkkokauppatilauksien kanssa tulee myös varmistaa ennen tilausta niiden turvallisuus etenkin jos lelut tai lastenvaatteet tilataan EU:n ulkopuolelta. Ei-turvallinen lelu saattaa sisältää lisääntymiselle vaarallisia ftalaattipehmittimiä, pieniä irtoavia osia ja ammuksia, joilla on liian suuri liike-energia ja liian voimakkaita magneetteja.
Myös pakolliset varoitus- ja CE-merkinnät saattavat puuttua leluista. CE-merkintä on valmistajan ilmoitus siitä, että lelu on turvallinen. Lastenvaatteissa, kuten potkupuvuissa, saattaa olla metallineppareita, joista voi irrota nikkeliä ja ulkoiluvaatteet voivat sisältää allergisoivaa formaldehydiä. Lisäksi on hyvä kiinnittää huomiota EU:n määräysten vastaisiin naruihin ja nyöreihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Tuo ei selitä sitä miksi pitää rahdata krääsää toiselta puolen maapalloa aiheuttaen sillä masennusta muille vielä seuraavissakin sukupolvissa.
Askarrella voi kävyistä ja kivistä ja leikellä sanomalehdistä kuvia ja mitä löytääkään kierrätyslaatikoista........ 🙄
Ei hyvä luoja. Menin kyllä nyt aika lailla sanattomaksi. Mitään näin pöyristyttävää en muista lukeneeni edes täältä aiemmin...
Miksi sä ostat itsellesi paitoja? Mikset pukeudu säkkiin?
Saako sille verolle mitään vastinetta? Esim. tutkitaanko tuoteturvallisuus vastedes tullissa? Onko tulli vastuussa jos päästää maahan esim. viallisen laitteen?