Esim. Kiina-ostoksiin 24% vero 1.7.2021 alkaen..
Kertoo Iltalehti. Mutta saattaa nuo hinnat jäädä silti alle sen hinnan mitä Suomessa myydään. Joku kertoi tilanneensa laturin hintaan 1€ Kiinasta. Sama laturi täältä ostettuna 18€, joten aikamoinen hintaero!
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Sirkkelinterä Kiina 4$
Suomi 50€Laadulla ei ole kovastikkaan merkitystä mun keississä.
Hyvä vinkki!
Kiitti.
Ei postikulutkaan ole yli kymppiä. Ainakaan pienemmissä terissä.
Jos muovikrääsää aikoo hankkia, niin miksipä ei tilaisi suoraan lähteestä? Maksatko 2€, vai 2€+15€ suomalaisen myyjän katteita, liiketilan vuokraa, palkkoja jne.?
Tässä muutama tuote tilattavaksi Kiinasta.
https://marek.tukes.fi/Tuote.aspx?nettijulkaisuId=9535
https://marek.tukes.fi/Tuote.aspx?nettijulkaisuId=9544
Talon polttanut laturi. Täyteaineesta muodottomiksi turvonneet huulet. Muuntohuumetta sisältänyt laihdutusvalmiste. Kuristumisnyörit sisältävä lastenvaate. Silmille vaarallisen voimakas laservalo. Nämä kaikki ovat oikeita esimerkkejä siitä, millaisia vaarallisia tuotteita viranomaisten tietoon on tullut, kun kuluttajat ovat ostaneet kaukomailta itse suoraan tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Saisi olla 1024% lisävero Kiina-romulle.
Olisit siis tyytyväinen että suomessa esim. puhelimen laturi tai vaikka hdmi-kaapeli maksaisi 100 euroa, vieläkin jotkut ovat niin yksinkertaisia että luulevat että suurinosa tuotteista valmistetaan länsimaissa, jotkut hönöt jopa luulevat että suomessa valmistetaan paljonkin tuotteita
Vierailija kirjoitti:
Talon polttanut laturi. Täyteaineesta muodottomiksi turvonneet huulet. Muuntohuumetta sisältänyt laihdutusvalmiste. Kuristumisnyörit sisältävä lastenvaate. Silmille vaarallisen voimakas laservalo. Nämä kaikki ovat oikeita esimerkkejä siitä, millaisia vaarallisia tuotteita viranomaisten tietoon on tullut, kun kuluttajat ovat ostaneet kaukomailta itse suoraan tavaraa.
Minä sain Elisalta kuumana käyneen modeemin laturin. Hyvä ettei taloa polttanut. Kesti vain vuoden kunnes tuli savut pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirkkelinterä Kiina 4$
Suomi 50€Laadulla ei ole kovastikkaan merkitystä mun keississä.
Laitapa vielä sirkkelinteräsi postikulut näkyville?
Tuohon kiinan hintaan kuului posti maksu.
Suomessa olis varmaan ollut 30€
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Kiina käsittelee jätteet?
-Myy ne länsimaisille kuluttajille naamioituna tavaraksi.
Kyllä ne käyttää itse tuota sama kiinapaskaa.
Muuten: alvia ei peritä, jos sen arvo jää alle 5€. (suunnilleen, se on vähän päälle 5€, mutta en muista senttimäärää)
Näin toimitaan mm. USAn tuontitavaroiden suhteen.
Jos tuotteista maksettavan veron määrä ylittää tuon summan, joutuu tilaaja maksamaan myös Postin käsittelymaksun.
Jos kuljettajana on joku muu kuriirifirma, tulee myös lisämaksua.
Kiina pelaa juuri tällä, että tuotteiden ostohinta jää alle perittävän alvirajan.
Kun tämän uudistuksen myötä nimenomaan häipyy tuo alvinkantoraja ja se peritään kaikenhintaisista
paketeista. Käsittelymaksu taas toistaiseksi kai koskee vain 22€ ja kalliimpia tuotteita. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Mikäli alvi lisätään hintaan jo myyjän toimesta, se ei omaa Kiinan shoppailuani juuri haittaa. Tilaan muutaman euron askartelukamoja ym. Mutta jos se tarkoittaa, että joka nyssäkkä pysähtyy tulliin ja pitää maksaa ALV jälkikäteen, niin sitten kyllä tilailu harvenee.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli alvi lisätään hintaan jo myyjän toimesta, se ei omaa Kiinan shoppailuani juuri haittaa. Tilaan muutaman euron askartelukamoja ym. Mutta jos se tarkoittaa, että joka nyssäkkä pysähtyy tulliin ja pitää maksaa ALV jälkikäteen, niin sitten kyllä tilailu harvenee.
Ainakin Ebay näyttää lisäävän alvin automaattisesti ostoksiin, eli paketti tulee suoraan kotiin ilman mitään lisämaksuja. Ei siis vaikeuta yhtään tilaamista ja alvista huolimatta kaikki on halvempaa kuin täällä. Puhumattakaan tavaroista, joita ei täältä saa ollenkaan. Juuri tilailin auntoauton sisävalaistukseen led-polttimoita, koska ovat aivan ökyhintaisia täällä.
Ainoastaan jos myyjä ei veloita alvia tai tuottteesta täytyy maksaa tullit arvon tai tavaran luonteen takia, niin silloin tulee tuo pieni käsittelymaksu päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaismyyjät ei ole jääneet tätä tumput suorina odottelemaan. Yhä useammalla on varasto EU-alueella.
...siis aiemmin vähäarvoisia tavaroita (arvo alle 22 euroa) tilaava kuluttaja ei joutunut maksamaan (postista paketin hakiessaan) EU:n ulkopuolelta postimyyntinä myydystä tavarasta lainkaan tullia ja arvonlisäveroa.
Sama verovapaus ei koske Suomen sisällä tai EU:n alueella tapahtuvaa kauppaa, eli kiinalaisten EU:n alueella kuluttajille lähetettävien tavaroiden kohdalla vastaavat verot kannetaan nyt ja kannettiin aikaisemmin.
Se että kiinalaiset perustavat varastoja EU:n alueelle, josta ne lähettävät tavaroita kuluttajille EU:n alueelle, on erinomainen asia, tai yhtä huono kuin se että EU alueen yhtiöt myyvät kuluttajille kiinalaista roskaa. Kulutusvero (arvonlisävero) kertyy valtiolle ja hallitus polttaa nämä rahat mihin parhaaksi näkevät.
Verovapauden poisto taitaa kalahtaa lopulta EU-maiden omaan nilkkaan. Kynnys tilata arvokkaampiakin tavaroita ulkopuolelta alenee, kun kaikki byrokratia hoituu myyntialustan toimesta.
Kumma juttu muuten, että kun Trump uhkaili Kiinaa tulleilla, se oli etusivun juttu joka päivä ja kuulema ihan kamala asia. Nyt sitten, kun EU on laittanut tullit päälle, niin on ollut hiirenhiljaista.
Kiinassa ja muuallakin on yleisesti käytössä tapa, jossa tavaran ilmoitettu hinta on paljon alempi kuin ostajan maksama hinta.
Kiinanp*skaan pitäisi olla 100% ellei 200% vero päälle. Naurettavaa, kun porukka on muka niin huolissaan ihmisoikeuksista ja samalla ostaa tuotteita, jotka on kirjaimellisesti tehty keskitysleireillä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa ja muuallakin on yleisesti käytössä tapa, jossa tavaran ilmoitettu hinta on paljon alempi kuin ostajan maksama hinta.
Sillä ei ole enää väliä koska yhä useammin ALVn kerää ja tilittää EUhun kauppapaikka, esim Ebay, ostohinnan perusteella.
Kummastelija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupat tilaa samaa tavaraa Suomeen ja lätkäisevät reilun hintalapun päälle. Miksei kuluttaja voi tilata itse sitä jostain halvemmalla suoraan? Miksi pitäisi maksaa välistävetäjille?
Käy lypsämässä maitosi suoraan maatilalta. Miksi maksat välistävetäjille?
Vertaat kahta eri asiaa.
>osta maito kaupasta= halpa ja vaivaton, vie vähän aikaa
>lypsä lehmää maatilalla = suuri vaiva ja kallista(matkakulut) sekä aikaa vievä
>osta tavara Kiinasta = halpa ja vaivaton, tosin tavalla menee aikaa kuljetuksessa
>osta tavra Suomesta> kallista ja vaivatonta, kuljetus nopea
Täällä on kyllä tosi yksinkertaista porukkaa. Mutta maksakaa toki ylihintaa tismalleen samasta tuotteesta, jotta tuette suomalaista välistävetäjää.
Oletteko huomannut että samalla on muuttunut koko alv käytäntö, ennen kannatti tilata eu alueelta missä on pieni alv, nyt joudut maksamaan suomen alvin 24% vaikka tilaat mistä tahansa.
Liikkeet tilittävät nyt suomeen suomalaisten ostosten alvin 24%.
Onko tämä sitä eu alueen vapaata kauppaa? Ei ole mun mielestä, tämä on kansalaisten kusetusta ja rahojen kuppausta.
Miten tänne saisi laitettua saamani viestin saksalaiselta verkkokaupalta?
Käy lypsämässä maitosi suoraan maatilalta. Miksi maksat välistävetäjille?