Mitä mieltä olette sosiaalityöntekijöistä?
Kommentit (52)
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta mitä olen lukenut niin eivät ne kovin huolella työtään hoida. Raha edellä, eikä kiinnosta asiakkaiden todellinen tilanne.
Kun on ystävällinen ja osaa käyttäytyä niin saa hyvää palvelua. Koskaan ei ole ollut ongelmia raha-asioiden kanssa. Hyvä hygieniä, kätteleminen, silmiin katsominen ja tervehtiminen. Niillä annetaan hyvä vaikutelma.
Ylä ja alanuolia manipuloidaan- jokaista laittamaani nuolta kohti on saman tien vastakkaisen mielipiteen nuoli joko noussut tai laskenut- mikä sossutrollien armeija avta hallitsee?
Moni sossu kuuntelee tappouhkauksia päivittäin, että ei se homma mitään herkkua ole. Hattua nostan sellaiselle, joka jaksaa useamman vuoden.
Sitä tapahtuu kaikissa keskusteluissa!
Vierailija kirjoitti:
Sitä tapahtuu kaikissa keskusteluissa!
Siis nuo nuolet
Vierailija kirjoitti:
Ylä ja alanuolia manipuloidaan- jokaista laittamaani nuolta kohti on saman tien vastakkaisen mielipiteen nuoli joko noussut tai laskenut- mikä sossutrollien armeija avta hallitsee?
Tai sitten se on vain sinun oma mielipiteesi, joka eroaa valtaosan mielipiteestä :)
Kun olin henkilökohtainen avustaja niin vammaissosiaalityöntekijä kuunteli, uskoi ja kommunikoi vain avustettavan kanssa vaikka minäkin olen ihminen ja sanani sanottavana. Avustettava puhui välillä puutaheinää kun aivoissa oli vikaa. No, ne upposi sosiaalityöntekijään ja vaikeutti meidän yhteistoimintaa. Työtunteja vähennettiin kun avustettava kehui itseään niin pystyväksi ja taitavaksi. Vähän myöhemmin niistä tunneista sitten valitettiin kun niitä oli liian vähän. Eikö voisi kysyä välillä myös avustajan ajatuksia. Tapaamisissa voisi myös sanoa että avustaja voi ongelmatilanteessa ottaa yhteyttä niin olo ei tuntuisi niin lainsuojattomalta. Myös avustettava näkisi että avustajasta välitetään eikä häntä voi kohdella kuin tiskirättiä.
Ei kai tähän muuta voi sanoa kuin sen, että ne vie lapset turhan usein ilman syytä.. valitettavasti on lähipiirissäkin useampi tällainen tapaus. Ikävää niin lasten kuin vanhempienkin kannalta. Luulisi myös ettei sossullakaan ole varaa pitää huostassa jokaista lasta, jonka perheellä menee vähän huonosti
Täällähän on mehukasta keskustelua,, menenkin tästä laittamaan popcornit tulille.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin henkilökohtainen avustaja niin vammaissosiaalityöntekijä kuunteli, uskoi ja kommunikoi vain avustettavan kanssa vaikka minäkin olen ihminen ja sanani sanottavana. Avustettava puhui välillä puutaheinää kun aivoissa oli vikaa. No, ne upposi sosiaalityöntekijään ja vaikeutti meidän yhteistoimintaa. Työtunteja vähennettiin kun avustettava kehui itseään niin pystyväksi ja taitavaksi. Vähän myöhemmin niistä tunneista sitten valitettiin kun niitä oli liian vähän. Eikö voisi kysyä välillä myös avustajan ajatuksia. Tapaamisissa voisi myös sanoa että avustaja voi ongelmatilanteessa ottaa yhteyttä niin olo ei tuntuisi niin lainsuojattomalta. Myös avustettava näkisi että avustajasta välitetään eikä häntä voi kohdella kuin tiskirättiä.
Työntekijältä odotetaan suun avaamista ilman, että näkemystä erikseen kysellään.
Mitä tulee kysymykseen, meitä on joka lähtöön. Pääsääntöisesti olemme kuitenkin mukavaa, asiansa tuntevaa ja osaavaa porukkaa :)
Reippaita ja sosiaalisia. Usein itsekin entisiä j ännätyttöjä.
En arvosta, syynä kohtelu jonka asiattomasti sain virkailijalta aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Moni sossu kuuntelee tappouhkauksia päivittäin, että ei se homma mitään herkkua ole. Hattua nostan sellaiselle, joka jaksaa useamman vuoden.
Harmi että pelkkiä uhkauksia.
Saatanan kyrpiä ne on!
Vierailija kirjoitti:
Reippaita ja sosiaalisia. Usein itsekin entisiä j ännätyttöjä.
Koulukiusattuja yökastelijoita pätemässä virkansa suojissa.
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta tunnen pari sosiaalityöntekijää ja he ovat mukavia. Ala on rankkaa ja palkat liian pieniä verrattuna työn vaativuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että pelkkiä uhkauksia.
Saatanan kyrpiä ne on!
Toisten ihmisten tappamista toivovana kuulostat itse varsin hyvältä ihmiseltä...
Vierailija kirjoitti:
Kun on ystävällinen ja osaa käyttäytyä niin saa hyvää palvelua. Koskaan ei ole ollut ongelmia raha-asioiden kanssa. Hyvä hygieniä, kätteleminen, silmiin katsominen ja tervehtiminen. Niillä annetaan hyvä vaikutelma.
Ei pitäisi olla kohtelun kiinni tuollaisista seikoista, toki mukava asia. Mutta ei ole tarpeen olla vaikutusta tekemässä, ihan omana itsenään voi olla ja yhdenvertaisuuden tulisi mielellään lähtökohtaisesti toteutua. Riippumatta olemuksesta tai muusta vastaavasta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on ihan vammaispalvelulaki velvoittamassa sosiaalityöntekijää, avustettavalla on itsenäinen työnjohto-oikeus ja avun saanti edellyttää kykyä määritellä avuntarve ja toteutustapa itse. Hän ei ole holhouksen alainen avuntarpeen vuoksi, joten sossu ei voi oikein lähteä muilta kyselemään mielipiteitä asiakkaan asiassa.
Tämän vuoksi olisikin tärkeää nostaa palkkoja, jotta ala houkuttelisi enemmän.