Miksi ei keskustella Koronan vaikutuksista talouteen ja tulevaan?
Vain sivulauseita siitä mikä on jälkipyykki tämän pitenevän koronahysterian jälkeen. Millainen lasku meille tulee vielä maksettavaksi, niin itsemurhissa, mielenterveysongelmissa, lisääntyvinä syöpäkuolemina, konkursseina jne.
Lukekaa: ajattelemisen aihetta!
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/ville-veikko-elomaa/koronadystopian-ku…
Kommentit (37)
Keskimääräisesti alemman älykkyysosamäärän omaavat henkilöt väittelevät vastaan. Käytä google hakua että tiedät mistä puhutaan vai meinaatko että ilmastonmuutosta vastaan tehdyt sopimukset kuten agenda 21 on salaliittoteoriaa.
Seuratkaa pörssikursseja.
Kaikki on nousujohdanneista.
Reaalitalous on eri asia.
Siellä kaatuu jotakin, mutta asian ydin on elvytys.
USA elvytti 1,7 triljoonalla tammikuussa, sitä ennen n 3 triljoonalla.
Ja triljoona on tuhat miljardia.
Raha ei tästä maailmasta lopu.
Kyse on finanssipolitiikasta ja nollakoroista, Suomikin elvytti miinuskoroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronaa on mielestäni liioiteltu, yhteiskunta tulee menemään polvilleen tämän takia taloudellisesti. Yrittäjät menettää elinkeinonsa, eikä tästä niin äkkiä noustakaan. Eikä se korona edes tunnu olevan niin iso juttu, kuinka monta sairastunutta sinä tiedät? Minä tiedän kaksi.
Mä tiedän 30 kappaletta. Mut olen töissä Meikussa. Otti koville katsoa kun nuori urheilullinen mies kuolee pois.
Jos olet töissä Meilahdessa niin olet varmasti nähnyt vuosien aikana aika monen urheilullisen miehen kuolevan kuka minkäkin syyn takia.
Vierailija kirjoitti:
Jos hallitus viitsisi laittaa rajat kiinni kaikilta muilta paitsi suomen kansalaisilta ja heillekin 2vk pakollinen karanteeni ja testit ulkomailta palatessa, Suomessa voisi elää normaalisti.
Nyt kun sitäkään ei tämä nössöhallitus saa aikaan, niin tulee kalliiksi.
Ehkäpä kyse ei ole vain viitsimisestä vaan siitä että ilman poikkeusolojen julistamista monet pakkotoimet eivät vain ole mahdollisia.
Ymmärrän, että tällaiseen tilanteeseen ei ole varauduttu ja päätösten tekeminen on vaikeaa. Vaakakupissa painaa elämä, sairaanhoidon kapasiteetti, talous ja tulevaisuus. Jos olisi helppo vastaus, niin sen mukaan toimittaisiin kaikkialla.
Nyt pitäisi oikeasti olla myös se kuuluisa B-suunnitelma, eli mitä jos tauti ei vaan katoa, kuinka kauan pystytään elämään poikkeustilassa niin, että taloudellinen katastrofi ei iske yhtä hyytävällä voimalla. Missä vaiheessa on vain pakko alkaa elää taudin kanssa jos nykyiset poikkeustoimet eivät riitä. Pystytäänkö edes korjaamaan vahinkoa niin, että ihmisille jää katto pään päälle ja jokapäiväinen leipä.
Mitä jos korona katoaa ja vuoden päästä tulee uusi samantyyppinen virus? Onko varaa sulkea yhteiskunta vai siirretäänkö vastuu yksilölle ja jokainen huolehtikoon itse suojaamisestaan.
Koronaa enemmän pelottaa taloudellinen katastrofi. Onhan se hirveää, että ihmisiä kuoleen tautiin, mutta on kamalaa ajatella niitä perheitä, joissa iskee köyhyys. Ja vaikka tukia maksetaan nyt, pystytäänkö niitä maksamaan yhtä paljon parin vuoden päästä, kun kassa on tyhjä? Ei se raha itsestään sinne tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronaa on mielestäni liioiteltu, yhteiskunta tulee menemään polvilleen tämän takia taloudellisesti. Yrittäjät menettää elinkeinonsa, eikä tästä niin äkkiä noustakaan. Eikä se korona edes tunnu olevan niin iso juttu, kuinka monta sairastunutta sinä tiedät? Minä tiedän kaksi.
Mä tiedän 30 kappaletta. Mut olen töissä Meikussa. Otti koville katsoa kun nuori urheilullinen mies kuolee pois.
Jos olet töissä Meilahdessa niin olet varmasti nähnyt vuosien aikana aika monen urheilullisen miehen kuolevan kuka minkäkin syyn takia.
Nuoria kuolee harvoin osastolla. Nuoren kuolevat yleensä tapahtumapaikalla tai leikkaussalissa.
UK:ssa on kuollut koronaan 100 000. Eikö se teistä ole paljon?
Palstan Mengelet taas heränneet näemmä. Heilahtaako käsi joka viestin jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Ette tiedä mitään.
Suomen taloushan on KASVANUT viime vuonna 3,2%.
Mistä luku? Eikös tuossa pitäisi olla miinus edessä?
Vierailija kirjoitti:
UK:ssa on kuollut koronaan 100 000. Eikö se teistä ole paljon?
On se paljon mutta eikö nyt pitäisi miettiä Suomen tilannetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun entinen mies kuoli myös tänä vuonna. Ikää 38 ja ammatti palomies eli hyvässä kunnossa. Mutta hän kuoli syöpään, ei se ketään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoria kuolee harvoin osastolla. Nuoren kuolevat yleensä tapahtumapaikalla tai leikkaussalissa.
Se tuskin tekee heidän kuolemastaan jotenkin vähemmän traagista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun entinen mies kuoli myös tänä vuonna. Ikää 38 ja ammatti palomies eli hyvässä kunnossa. Mutta hän kuoli syöpään, ei se ketään kiinnosta.
Kyllä. Ja koko ajan saamme lukea kuolonkolareista joissa nuoret ihmiset menettävät henkensä. Mutta ei kukaan vaadi liikenteen keskeyttämistä.
Matkustakaa nyt toki Lappiin, Lapin yrittäjät itkee suureen ääneen kun rahat jäävät heiltä saamatta. Viis veisaavat että ihmiset sairastuvat/kuolevat, kunhan Lapin yrittäjä vaan saa rahat ensiksi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskös sun käydä juttelemassa jossain, tai oletko ihan omalla alallasi? Sairaalassa kun kuolee ihmisiä ja sen lisäksi koronan hoidosta ei alunperin tiedetty mitään joten sattuma korjasi satoa. Kaissää nyt tuon tiesit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, että palstamammat tuntevat kasoittain koronaan kuolleita hyväkuntoisia, perusterveitä nuoria kun THL:n sivuillakin kerrotaan seuraavasti:
Kuolleiden mediaani-ikä on 84 vuotta.
Kuolleista, joista tällä hetkellä on saatavilla tarkempia terveystietoja tartuntatautirekisteristä, valtaosalla (yli 95 prosenttia) oli yksi tai useita pitkäaikaissairauksia.
Koronavirusepidemia ei ole lisännyt kokonaiskuolleisuutta Suomessa. Työikäisten kuolemantapaukset ovat hyvin harvinaisia. Lasten ja nuorten koronavirustautiin liittyviä kuolemia ei ole Suomessa todettu lainkaan.
Jos hallitus viitsisi laittaa rajat kiinni kaikilta muilta paitsi suomen kansalaisilta ja heillekin 2vk pakollinen karanteeni ja testit ulkomailta palatessa, Suomessa voisi elää normaalisti.
Nyt kun sitäkään ei tämä nössöhallitus saa aikaan, niin tulee kalliiksi.