Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

89v isoäitini elämänohjeet. Pesulla ei tarvii käydä joka päivä

Vierailija
27.01.2021 |

Kerran viikossa sauna riittää.
Nälåntunne on joskus hyvä

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksissa ja muissakin lääkkeitä käyttävissä haisee myös nämä lääkeaineet läpi.

Vierailija
22/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä kukaan on sanomaan toisten peseytymisistä. Jos istuu sisällä paikallaan, kerran viikossa pesu varmaan riittääkin.

Kyllä alapää kuuluu pestä päivittäin, vaikka muutoin pesisikin itsensä kokonaan 2 kertaa viikossa.Johan sitä on itsellään epämiellyttävä olo jollei pese.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin ammatissa jonka takia kävin joka päivä suihkussa ja joskus kaksikin kertaa. Iho kuivui pahasti talvella.

Nykyään käyn joka päivä saunassa ja suihkussa, niin iho yllättäen ei ole kuiva vaan jopa rasvainen eli sauna tekee minulle tämän.

Tosin käytän suihkusaippuaa harvoin, koska tunnen etten halua kemikaalia liikaa iholleni.

Vierailija
24/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon rasvakerros kuluu. Toki kasvot pestään ja äläpää. Syöminen on harraste tai ajankulu monelle nykyään, syödään vaikka ei olisi edes nälkä.

Vierailija
25/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälän tunteesta isoäiti oli aivan oikeassa. Tekee hyvää välillä tuntea nälkää, niin osaa arvostaa taas paremmin ruokaa.

Tekee suolistolle hyvää, että se on välillä tyhjä. Ei siellä koko eliniän tarvitse jotain suolentäytettä olla menossa.

Useimmilla varmaan on, jos ruoan kulku suoliston läpi kestää kolmekin päivää.

Vierailija
26/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo on oikeassa siinä, että kyllä hengissä pysyy, vaikka peseytyy vain kerran viikossa. Näinhän ennen tehtiin, mutta voinette kuvitella ja tuoksut, kun on tehty fyysisiä maatilan töitä, hikoiltu ja peseydytty kerran viikossa. Moni toimistotyöläinen ei ehkä työssään hikoile, mutta käy sitten lenkillä tai salilla. Ihminen kyllä hikoilee myös silloin, kun ei erityisesti rehki. Ei tuollainen toiminta peseytymisen suhteen ole enää tätä päivää eikä kukaan halua haistella toisten epäpuhtauksia. Maailma muuttuu ja hyvä niin.

Vierailija
27/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesemätön ihminen haisee karmealta ja myös ihmiset jotka ei pese vaatteitansa. Käyn suihkussa joka päivä ja vaihdan kaikki vaatteet puhtaisiin joka päivä lukuunottamatta päällystakkia.

Vierailija
28/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva suihkuttelu kuivattaa ihoa ja hiuksia. Riittää, että pesee päivittäin kainalot ja alaosaston.

Vierailija
29/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, on tunnettu tosiasia että vanhukset haisevat. 

Ja ainakin itse raapisin itseni verille, näin atoopikkona, jossen pääsisi päivittäin viileään suihkuun. 

Minä taas atoopikkona raapisin itseni verille, jos kävisin joka päivä suihkussa.

Typerys. Tämä on jo vanhaa tietoa.

Vesi puhdistaa ja kosteuttaa. Atopikkojen on syytä käydä päivittäin suihkussa. Puhtaaseen ihoon voide vielä kun iho on siuhkun kostea.

Minulla iho on hyvässä kunnossa kun käyn 1krt/pvä suihkussa ja todella hyvässä kun käyn 2krt/pvä suihkussa.

Tulkaa jo tällä vuosituhannelle sen atopian hoidon kanssa, kiitos. Varmasti likainen iho kuhisee ja tukehtuu. Peskää päivittäin!

Vesi kostuttaa, ei kuivata ihoa

https://www.allergia.fi/uutiset/allergia-ja-astmaliitto-vesi-kostuttaa-…

Aiemmin ajateltiin, ettei atooppista ihoa saa pes­tä joka päivä, sillä se kuivattaa ihoa. Nykysuosi­tusten mukaan päivittäinen pesu on päinvastoin hyväksi

https://www.avainapteekit.fi/terveys/ihonhoito-ja-kosmetiikka/atooppise…

Ihon päivittäinen pesu on tärkeä osa hyvää hoitoa

https://www.iltalehti.fi/terveys/a/2015110420567577

Kuivaihoisen ei kannata vähentää peseytymistä

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000002611663.html

T. Atoopikkona 40 vuotta

Vierailija
30/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälän tunteesta isoäiti oli aivan oikeassa. Tekee hyvää välillä tuntea nälkää, niin osaa arvostaa taas paremmin ruokaa.

http://www.satuhassi.fi/2013/maija-mehil%c3%a4inen-vastaan-kemian-j%c3%…

Vierailija
31/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ainakin itse raapisin itseni verille, näin atoopikkona, jossen pääsisi päivittäin viileään suihkuun. 

Minä taas atoopikkona raapisin itseni verille, jos kävisin joka päivä suihkussa.

Höpö höpö.

Vesi puhdistaa, kosteuttaa ja poistaa hikeä, likaa, bakteereita.

Voide on hyvä levittää puhtaalle iholle.

En yhtään ihmettele että oireilet jos et pese päivittäin itseäsi.

(Atopisaa sairastava)

Vierailija
32/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät haise jos kotihoito vie pesulle kuten kuuluu. En tunne yhtään haisevaa vanhusta.

Vierailija
33/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se iho tottuu siihen jatkuvaan pesetymyiseen ja tämän seurauksena rasvoittuu enemmän.

Itse en käytä enää shampoota tai muitakaan pesumömmöjä, käyn kyllä suihkussa silti lähes päivittäin. Ei ainakaan huonompaa suuntaan ole oma hygienia mennyt.

Vierailija
34/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöaikana peseydyn silloin kun huvittaa. Ihmisten ilmoilla käydessäni joka päivä.

Vierailija
35/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva suihkuttelu kuivattaa ihoa ja hiuksia. Riittää, että pesee päivittäin kainalot ja alaosaston.

Vesi kosteuttaa.

Saatanan tunarit. Huomaattehan te itsekin kuinka suihkun jälkeen iho on kostea ja turpea kosteudesta. Vetäkää rasva heti päälle niin kosteus jääkin ihoon.

Nämä saayana tunarit valittaa kuinka vesi kuivattaa ja kuinka atooppinen iho kärsii vedestä.

Vtut.

Varmaan iho on paskassa kunoassa kun ette pese sitä ja raavitte vielä likaista ihoa verille. Se tulehtuu ja mätänee.

Käykää suihkussa.

Vierailija
36/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo on oikeassa. Minun nuoruudessani tehtiin juuri noin eikä haistu. Pitkän tukkani pesin kaksi kertaa viikossa, mutta muuten kerran viikossa sauna ja muut pesut.

Kyllä haisitte, mutta kukaan ei huomannut kun haisi itsekin.

Vierailija
37/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden laadulla myös väliä. Lähdevettä oli isoäidillä tai järvivettä peseytymiseen, ei kuivata ja tietysti vihta oli aina saunassa. Pesuaineena oli palasaippua tai mäntysaippua, luonnontuote.

Vierailija
38/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja koivunmahlaa hän joi aina keväisin, imeskeli kuusenkerkkiä (nuoria versoja).

Vierailija
39/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko vielä tänä päivänä joku atoopikko KARTTAA SUIHKUA 😧😦😮😯😲

Päivittäkää nyt hyvät ihmiset atooppisen ihon hoito-ohjeet tähän päivään!!

Vierailija
40/45 |
27.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset ennen haisi, työ oli fyyisistä ja silti vain yksi kunnon pesu viikossa, vaatteetkin saattoi olla viikon samat.

Eikä ihmiset urheilleet, kuka ei nykyään peseydy liikunnan jälkeen?